Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Birdie60 schreef:Hier ook vaak problemen, niet alleen met TNT maar ook bij DHL.
Wij hebben bedrijf aan huis en zitten vaak te wachten op materiaal.
Vinden we elke keer een kaartje in de bus: niet thuis.
Er hangt met koeieletters voor op de brievenbus: ingang om de hoek met tekening erbij en een bel.
Ze stoppen aan de weg en gooien een kaartje in de bus.
Ik heb klachten ingediend maar helpt echt niet.
echt schiet mij maar lek en ik en meerdere buren maken elke keer een klacht aan nu eindelijk bericht gekregen dat er meerder meldingen zijn en er wat aan gedaan gaat worden
Tnt is een pakketbedrijf.
Birdie60 schreef:Hier ook vaak problemen, niet alleen met TNT maar ook bij DHL.
Wij hebben bedrijf aan huis en zitten vaak te wachten op materiaal.
Vinden we elke keer een kaartje in de bus: niet thuis.
Er hangt met koeieletters voor op de brievenbus: ingang om de hoek met tekening erbij en een bel.
Ze stoppen aan de weg en gooien een kaartje in de bus.
Ik heb klachten ingediend maar helpt echt niet.

Heb direct een flinke klacht ingediend. Inxs schreef:Alle normale brievenbus pakjes passen door mijn brievenbus gelukkig. Het pakje wat ik verwacht zit in een grote envelop, dat past altijd.
Ik wist idd dat ze beslist de bezorgdag nodig hebben en waarom was mij ook duidelijk idd. Het is alleen erg raar, vind ik tenminste, dat ik nu verplicht ben om elke dag mijn brievenbus te checken of er foutief bezorgde post inzit. Zoveel post krijg ik niet, dus als ik mijn brievenbus 1x in de 3á4 dagen leeg haal is dat voor mij prima.
Een tijd terug trof ik een postbezorger welke ik ook gevraagd heb hoe dat nu kan. Een helder antwoord had de beste man niet en verwees mij door naar de klantenservice voor het indienen van een klacht. Van het kastje naar de muur dus en terug naar af
Zo kreeg ik een 2-tal maanden terug een rouwbrief in de bus. Op de envelop stonden 3 adressen welke mij onbekend waren en evenzo de naam van de geadresseerde. Ook hier heb ik voor gebeld en kon men niks doen. De brief moest ik maar terug sturen en einde verhaal.
Ik snap best dat er eens post in de bus ligt welke niet van mij is en dat dit kan gebeuren. En ik ben ook niet beroerd om het alsnog op het juiste adres te bezorgen, maar dat houdt een keer op natuurlijk. Als post van anderen bij mij komt, zal er ook post van mij bij anderen terecht komen. En ik wil wel geloven dat niet iedereen zo aardig is om het alsnog bij het juiste adres af te leveren.
Je kan als consument toch aardig de sjaak zijn als belangrijke post elders bezorgd wordt en jij daardoor in de problemen kan komen. Ik geloof niet dat bv uitkerende instanties zo geloofwaardig staan tegenover het excuus dat men nooit een schrijven gehad heeft.
Blue_flower schreef:Ik begrijp dat als je regelmatig verkeerde post krijgt dit erg vervelend is.
Wil je er echt vanaf, dan zou je misschien toch even wat meer zelf moeten ondernemen. PostNL kan niet van alles de schuld krijgen, is namelijk geheel afhankelijk van waarom de post verkeerd bezorgd is.
- adres niet kloppend/ niet bestaand. Vaak zie je dat postcode en nummer niet overeen komen.
- soms wordt er post door gezonden vanuit bedrijven naar “nieuwe adressen” maar hebben ze ooit eens een cijfertje verkeerd ingevuld.
- de bezorger is vaak niet degene meer die de post sorteert, dus de bezorger krijgt een bundeltje en als er tussen jou stapel 1 verkeerde zit. Dan merkt de bezorger hier niets van.
En zo zijn er nog vele opties. Wat je kan doen, als je het echt opgelost wilt hebben:
- onbekende post: controleer adres en kijk of deze wel bestaat.
Is er een retour adres vermeld? Streep alles op de voorkant (inclusief barcodes en postzegel) goed door en schrijf op envelop: retour afzender.
Het doorstrepen van alle codes is belangrijk omdat de machine die anders oppikt en jij weer de post krijgt.
- privé post, gewoon weggooien. Kun je, tenzij wederom retour adres vermeld is niets mee.
Ik begrijp dat het maken van een klacht moeilijk is, jammer dat ze hebt niet lijken op te pakken. Het achterhalen is helaas ook zo moeilijk omdat de post behoorlijk wat stappen langs gaat voor het bij jou ligt.
Eindstand: ik ben verbaasd, boos en m'n geld kwijt.
snorkel1986 schreef:Ha Ha hier ook TNT problemen de bezorger toetert ruim 100 meter van ons huis af en komt zijn bus niet uit ( in de hele buurt) ook kan alles door het raampje groot of klein pakket omdat hij bang is voor de hond zelfs als hij in de kennel of binnen zit...echt schiet mij maar lek en ik en meerdere buren maken elke keer een klacht aan nu eindelijk bericht gekregen dat er meerder meldingen zijn en er wat aan gedaan gaat worden