Er gebeuren hier rare dingen..

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Annet_Dottie

Er gebeuren hier rare dingen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-18 20:52

Zoals de titel al zegt, er gebeuren hier vooral om mijn huis rare dingen..

Ik hoop niet dat het een warrig verhaal word, kom net 3 uurtjes geleden thuis van een relaxt weekend bij m'n vriend en de stress is nu alweer toegeslagen dus ik zit weer helemaal te stressen en piekeren.

Ik woon in een portiekwoning, beneden, heb een tuin etc.

Sinds een paar week gebeuren er dingen die niet helemaal te verklaren zijn en mij best wel angstig maken in mijn eigen huis, daarnaast ervaar ik veel overlast van vooral mijn bovenbuurman en voel ik me hier op bijna geen enkel front meer veilig (ik hoor jullie denken, ga dan verhuizen).

Een aantal week geleden dus (misschien zelfs al wel 2 maand geleden weet ik veel), ik check mijn post, en haal totaal doorweekt mijn post er uit, iets wat ruikt naar een soort schoonmaakmiddel maar ook naar een raket ijsje, mijn buurvrouw zei even later dat ze het een vettig goedje vond. Ik heb nog altijd geen idee wat dit voor zooi geweest is.

Er zitten hier veel scholen in de omgeving dus ik dacht zal wel een flauwe grap zijn, niks om je druk om te maken.
Helaas volgen de afgelopen 3/4 weken de rare dingen elkaar in een razend tempo op en niemand in de portiek kan de dingen plaatsen of snapt er iets van.

Zo begon het met mijn buurvrouw haar tuinhekje waar ineens een houten plank uit was en duidelijk was er via de heg iemand geprobeerd (misschien is het wel gelukt) haar tuin in te komen..

Vlak daarna stond voor de zoveelste keer een knopje van mijn scooter (de lampen) om gezet, ik zit daar zelden aan en weet 100% zeker dat ik dat niet zelf heb gedaan (dit is overigens vaker gebeurd).

Afgelopen maandag tot onze grote schrik is er een poging tot brandstichting geweest in de portiek, beneden in de kelders. Onze portiekdeur sloot niet goed, de woningbouw is te laks dit soort dingen optijd te verhelpen en ik heb zelfs dinsdag 3 keer moeten bellen voordat er iemand de deur kwam maken..
De halve portiek stond onder de rook en we konden maar niet vinden waar het weg kwam, gelijk zorgen omdat onze schuurtjes daar zitten maar er kwam geen rook onder een deur weg en alle buren die thuis waren zijn ook gaan kijken. Later bleek nadat ik ook de brandweer heb gebeld dat het fietskarretje van mijn buurvrouw in de fik was gestoken en daar zit dus een groot gat in, heel sneaky want deze staat in de hoek en de persoon heeft dus ook echt in dat hoekje het aangestoken.. We dachten misschien een sigaret maar we konden nergens een peuk vinden en zowel mijn buurvrouw als ik hebben niks gehoord/gemerkt van een deur of iemand zien lopen/rennen wat verdacht leek..

Nu kom ik dus net thuis en check ik nog even mijn post (en de portiek) en opnieuw ligt er zooi in mijn brievenbus, mandarijnenschillen wel te verstaan, oké waar maak je je druk om, het zijn maar schillen, maar alles bij elkaar is elk kleine dingetje wat er bij komt me nu een beetje teveel..

Tevens is mijn kat 3 week geleden ineens van de aardbodem verdwenen, zo leek het, en die is 2 week geleden gelukkig weer thuis gekomen, maar duidelijk niet buiten geweest maar binnen of vast gezeten of binnen gehaald..
Ja ik moet ook niet te ver gaan denken (doe ik wel sorry) maar dan denk ik toch zal dat dan toch in verband staan met al die rare dingen die er nu gebeuren?

Om nog even een paar dingen op een rijtje te zetten,
- Er is nog nooit iets gestolen uit mijn of mijn buurvrouw haar tuin, al is mijn lichtknopje van de scooter dus meerdere keren om gezet, mijn gammele fietsje staat ook in de tuin niet op slot en had dus makkelijk allang gestolen kunnen worden, gebeurd niet. Ook uit m'n buurvrouw haar tuin was niks weg.

- Mijn buurvrouw en ik hebben geen vijanden, in ieder geval niet waar we het van weten en hoe hard ik ook mensen bij langs ga waar ik ooit ruzie mee heb gehad of whatever kan ik oprecht niemand bedenken die of dit zou doen..

- De woningbouw is zo laks als de pest, toen ik dinsdag ochtend op belde met het verhaal van brandstichting en kapotte portiekdeur was de reactie letterlijk "O.." , toen ik mijn ongenoegen hierover liet blijken was het ineens ja ik zet het gelijk in werking word opgelost, om 4 uur was er echter nog niks gedaan (ik zat ziek thuis) en toen ik weer belde wist de andere persoon er niks van. Toen ik aangaf dat ze dit wel iets serieuzer mogen nemen en dat ik toch graag wou dat het opgelost zou worden vandaag gezien wij er slecht van geslapen hebben kwam de laatste 5 minuten (voor hij vrij was) nog iemand aan geracet om het op te lossen.

- De politie is ingeschakeld + de buurvrouw en ik hebben contact met de wijkagent en deze heeft aangegeven het met collega's te communiceren en dat ze meer gaan surveilleren hier in de wijk.

- Wat betreft verhuizen, ik kan sowieso wat punten betreft niet aan een andere woning komen. Dus dat zal dan hooguit via woningruil gaan. Het is alleen wel zo dat mijn sociale kring niet heel breed is en dat mijn beste vriendin recht achter me woont en ik ook goed contact heb met mijn buurvrouw, tuurlijk ik weet dat dit niet voor altijd is (het dichtbij elkaar wonen) maar om te verhuizen vanuit angst en daarvoor dit op te geven, weet ik zo net nog niet of ik dat wil.. Daarnaast heb ik een ruime tuin waarvoor ik hierheen verhuisd ben, waar een hoop werk al inzit en ook daarin weet ik niet of ik dat op wil geven.
Ik wil ook niet blijven verhuizen gezien er over een jaar mogelijk ook alweer een verhuizing op de planning staat..

Nou dat was mijn hele verhaal.. Wat wil ik er mee? Nou vooral relativeren, het van me afschrijven en ik hoop dat er mensen zijn die letterlijk en figuurlijk van een afstand hiernaar kunnen kijken en misschien tips/adviezen of whatever hebben.

Oh voor ik dat vergeet, de laatste tijd liggen er wel vaker lege bierblikken in de brandgang, laatst ook een lege pizzadoos verderop zelfs, ook is het wel een soort van bekend dat hier wel vaker junkies langs lopen of dealen.. Toch woon ik hier 2,5 jaar en heb ik wel eens gedacht hmm apart, maar zo veel en snel achter elkaar aan dit soort maffe dingen niet.

Goof

Re: Er gebeuren hier rare dingen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 20:56

Tja, vervelend zat, maar toch niks om stress of angst van te krijgen toch?
Hele flauwe ongein van lui uit de buurt? Hangjongeren?

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-18 20:59

Goof schreef:
Tja, vervelend zat, maar toch niks om stress of angst van te krijgen toch?
Hele flauwe ongein van lui uit de buurt? Hangjongeren?

Nee? Jij vind het geen stress waardig als een of andere "grapjas" een poging doet tot de portiek in de fik steken?
Dit soort reacties hoef ik niet hoor ;)
Poging tot brandstichting noem ik geen flauwe ongein of hangjongeren geintjes meer, tuinhekjes slopen ook niet.

edit :
Zeker hebben wij vaker gezegd heeft vast met ook al die scholieren te maken die hier altijd langs lopen, maar de schillen in mijn brievenbus nu lagen er Vrijdagavond nog niet dus geen sprake van scholieren. Het slopen van het tuinhekje van de buuf, het aan mijn scooter zitten etc gebeurd allemaal 's nachts, wij zijn beide veel in/om het huis. Het merkwaardigste is dat de brandstichting rond 8/half 9 's avonds gebeurde, alleen maar mooi, beter dan 's nachts, maar het is allemaal wel heel raar. Mijn buurvrouw woont hier al 10 jaar en die heeft dit ook niet eerder mee gemaakt.
Laatst bijgewerkt door Annet_Dottie op 25-03-18 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:00

Dat is wel degelijk vervelend uiteraard, maar de natte post en mandarijnenschillen zijn je stress toch niet waard zeker?
Ik neem aan dat er niet dagelijks een poging tot brandstichting is?

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-18 21:02

Goof schreef:
Dat is wel degelijk vervelend uiteraard, maar de natte post en mandarijnenschillen zijn je stress toch niet waard zeker?
Ik neem aan dat er niet dagelijks een poging tot brandstichting is?

Nee dus? Maakt het uit hoe vaak het gebeurd? Het had heel anders af kunnen lopen, ik hoop dat je dat ook beseft, fijn dat jij dit met een coole blik kan bekijken en geen gevoel van angst kent in dit soort situaties maar ik gun het ook niemand toe. En nee tuurlijk is zooi in mijn brievenbus niet opzich reden tot stress. Maar wel als er de afgelopen weken heel veel rare dingen gebeuren dan is elk kleine dingetje bij mij wel reden tot stress. Helemaal na een poging tot brandstichting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:03

Hier in dorp zijn ze bij ons heel ver gegaan. Uit de achtertuin wasgoed halen en dat voor aan de vlaggenstok hangen. Band vd auto leeg laten lopen. Ramen begooien met eieren... Ik snap je angst...
Vind het brandstichten ook geen grapje. Wij hebben het toen zelf opgelost omdat we wisten wie het waren. Politie deed er toen niks aan. Lastig hoor!

Edit; mogelijkheid tot een camera ergens verdekt ophangen?

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:05

Misschien ff tijdelijk een (nep) camera ophangen. Dat schrikt wel af

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-18 21:06

Amy schreef:
Hier in dorp zijn ze bij ons heel ver gegaan. Uit de achtertuin wasgoed halen en dat voor aan de vlaggenstok hangen. Band vd auto leeg laten lopen. Ramen begooien met eieren... Ik snap je angst...
Vind het brandstichten ook geen grapje. Wij hebben het toen zelf opgelost omdat we wisten wie het waren. Politie deed er toen niks aan. Lastig hoor!

Jeetje.. Bizar hoor.. Wij zitten ook te speculeren hoor maar dat is puur speculeren we hebben echt geen idee. M'n buurvrouw die dan iets meer koele kikker is heeft er maandag op dinsdag nacht ook slecht van geslapen.. Helemaal zij kent echt veel mensen in de buurt, zijn wel nieuwe mensen in de wijk gekomen de laatste tijd maar ook niemand waarvan je denkt hee tokkie, en dan nog waarom zou je dat doen, dat snap ik echt niet. Misschien moet ik het antwoord ook wel niet willen weten maar ik vraag het me wel continu af. Kijk grapjes als zooi in m'n brievenbus doen haal ik m'n neus voor op, maakt me echt niet uit. Maar een bijna brand hier met mijn deur als dichtst bij de plek waar die poging is gedaan is bij mij wel reden tot stress..
Ik ga morgen weer contact opnemen met de wijkagent.

Wat betreft camera daar kwam mijn vriend ook mee maar gaan we zelf moeten regelen/kopen en ik zit deze maand financieel echt aan de grond dus hoe graag ik het zou willen ik kan dat nu echt niet missen.
Laatst bijgewerkt door Annet_Dottie op 25-03-18 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:07

Lijkt mij gewoon kattenkwaad. Zou er ook geen stress om maken. Gewoon blijven melden bij de politie en een camera ophangen. Dan kan je zien wat er gebeurt.

[o]

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-18 21:08

verootjoo schreef:
Lijkt mij gewoon kattenkwaad. Zou er ook geen stress om maken. Gewoon blijven melden bij de politie en een camera ophangen. Dan kan je zien wat er gebeurt.

Met alle respect, maar proberen de boel hier in de fik te steken is geen kattenkwaad meer ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:12

Zoek op wie de wijkagent is bij jullie en leg dit voor. Hebben we hier ook gedaan toen alle kliko's elke week omver geschopt werden door schooljeugd. 1 of 2 x oke, maar niet elke week de troep op straat vinden die uit de bakken komen. En vaak genoeg een nieuwe moeten bestellen bij de gemeente omdat hij kapot gegaan is. toen hebben we met zijn alleen de wijkagent een mail gezonden en daarna is er actie ondernomen. gelijk afgelopen, nooit meer last van gehad.

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-18 21:15

Lianne schreef:
Zoek op wie de wijkagent is bij jullie en leg dit voor. Hebben we hier ook gedaan toen alle kliko's elke week omver geschopt werden door schooljeugd. 1 of 2 x oke, maar niet elke week de troep op straat vinden die uit de bakken komen. En vaak genoeg een nieuwe moeten bestellen bij de gemeente omdat hij kapot gegaan is. toen hebben we met zijn alleen de wijkagent een mail gezonden en daarna is er actie ondernomen. gelijk afgelopen, nooit meer last van gehad.

Wijkagent is inderdaad op de hoogte, heeft Dinsdag een heel gesprek gehad met mijn buurvrouw over alles wat ook in de OP beschreven staat. De dingen die hier gebeuren gebeuren wel 's nachts of 's avonds laat en dan is hier geen schooljeugd meer te bekennen, woont sowieso erg weinig jeugd (als in pubers) hier in de wijk, vooral kinderen van onder de 10 en 20+ers. En lege bierblikken etc is ook niet echt schooljeugd. Had liever gehad dat het wel zo was moet ik zeggen..

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:17

Is er een verband tussen je boven buurman waar je last van schrijft je hebben en de "voorvallen"?
Ik zou me idd ook niet al te veel zorgen maken, brand moet wel flink tekeer gaan wil het in een stenen portiek gevaarlijk worden.
Ik zou in jouw geval op hoge poten samen met je buurvrouwen naar de woningbouw stappen!

http://www.bouwenaanjepaard.nl
Voor (sport)massage & instructie

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:21

Wildgirl schreef:
Is er een verband tussen je boven buurman waar je last van schrijft je hebben en de "voorvallen"?
Ik zou me idd ook niet al te veel zorgen maken, brand moet wel flink tekeer gaan wil het in een stenen portiek gevaarlijk worden.
Ik zou in jouw geval op hoge poten samen met je buurvrouwen naar de woningbouw stappen!

Misschien niet gevaarlijk maar het kan wel veel overlast geven... TS schrijft dat ze beneden woont en als er in de kelders (onder haar? naast haar?) brand is geweest zal het wel als een van de eerste naar haar woning overslaan neem ik aan, en anders kan brand ook andere schade geven dan brandwonden

Lastig verhaal! Ik zou inderdaad eens kijken of je een camera, al is het maar een neppe (goedkope) op kan hangen, kijken of dat verschil maakt. Als deze heel blijft enzo kan je erover nadenken een echte op te hangen, of de aanbiedingen in de gaten houden (laatst een camera voor geloof ik 20 euro? bij blokker ofzo haha. hoeft geen perfecte te zijn natuurlijk!)

De wiskundige

♡♡♡♡♡

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-18 21:22

Wildgirl schreef:

Ik denk het niet.. Was wel een van mijn eerste gedachten gezien ook het verleden van mijn bovenbuurman, maar hij is goed bevriend met mijn buurvrouw en haar fietskar is in de brand gestoken en haar tuinhekje is dus half gesloopt dus daar heeft hij 100% niks mee te maken. Het spul in de brievenbus heb ik echt geen idee van, mijn eerste idee hierin was scholieren maar omdat ik vrijdagavond voor het laatst heb gekeken kan dat ook weer niet.
De woningbouw is sowieso heel laks wat betreft onderhoud dus die gaan zeker nog van ons horen! Thanks voor je tip! :)

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:22

Je start een topic, je vraagt mensen om er van een afstandje naar te kijken, je wil het relativeren, maar degene die reageren en het voor je proberen te relativeren worden niet heel vriendelijk door je benaderd...

Anyway, ik snap dat het absoluut enorm vervelend is en dat je woongenot er onderhand niet meer is. Je elke dag afvragen wat er nu weer komt is gewoon niet fijn. Het advies van de camera vind ik inderdaad een goede. Ik zou de woningbouw eens vragen, want die zullen ook niet blij zijn met deze gang van zaken. Misschien kunnen zij iets betekenen mbt de camera. De wijkagent is sowieso een goede, maar de pakkans op heterdaad is gewoon ontzettend klein, ook met extra surveillance door de politie.

Life isn’t about waiting for the storm to pass. It’s about learning to dance in the rain.

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-18 21:31

theadora99 schreef:
Misschien niet gevaarlijk maar het kan wel veel overlast geven... TS schrijft dat ze beneden woont en als er in de kelders (onder haar? naast haar?) brand is geweest zal het wel als een van de eerste naar haar woning overslaan neem ik aan, en anders kan brand ook andere schade geven dan brandwonden

Lastig verhaal! Ik zou inderdaad eens kijken of je een camera, al is het maar een neppe (goedkope) op kan hangen, kijken of dat verschil maakt. Als deze heel blijft enzo kan je erover nadenken een echte op te hangen, of de aanbiedingen in de gaten houden (laatst een camera voor geloof ik 20 euro? bij blokker ofzo haha. hoeft geen perfecte te zijn natuurlijk!)

De kelders zijn inderdaad hier onder mijn woning, zeg maar een trapje naar beneden is een algemene ruimte voor o.a fietsen, daar staat het fietskarretje, en daar omheen zitten de schuurtjes.
Dankje voor de tip, ik zal me er eens in verdiepen en dit ook aan de woningbouw voorleggen (niet geschoten is altijd mis), vind namelijk niet dat ik voor de kosten van een camera op moet draaien...

Druif_01 schreef:
Je start een topic, je vraagt mensen om er van een afstandje naar te kijken, je wil het relativeren, maar degene die naar je reageren en het voor je proberen te relativeren worden niet heel vriendelijk door je benaderd...

Anyway, ik snap dat het absoluut enorm vervelend is en dat je woongenot er onderhand niet meer is. Je elke dag afvragen wat er nu weer komt is gewoon niet fijn. Het advies van de camera vind ik inderdaad een goede. Ik zou de woningbouw eens vragen, want die zullen ook niet blij zijn met deze gang van zaken. Misschien kunnen zij iets betekenen mbt de camera. De wijkagent is sowieso een goede, maar de pakkans op heterdaad is gewoon ontzettend klein, ook met extra surveillance door de politie.

Geloof me het verhaal zoals het hier staat zijn alleen deze voorvallen van de laatste tijd maar er is nog zo veel meer gebeurd in het verleden, dat waren telkens eenmalige akkefietjes waardoor het weer oké was maar dat maakt wel dat de stress hierom nu meer aanwezig is... Sorry hoor als ik bot over kom, ik ben doodop en zoals je zegt ik zit zo langzamerhand te wachten wanneer dient het volgende zich aan. Moet ik niet doen weet ik ook wel, moet ook niet hier gaan lopen bitchen dat weet ik ook wel ben net ook een week ziek geweest heb barstende koppijn ben er een beetje klaar mee allemaal ;)

Ik ga zeker deze week, als het even kan/lukt morgen de woningbouw bellen, gelukkig heb ik met de lakse technische dienst even niks meer te maken nu dus kijken of een andere afdeling het wel serieus neemt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:34

Annet_Dottie schreef:
verootjoo schreef:

Met alle respect, maar proberen de boel hier in de fik te steken is geen kattenkwaad meer ;)

De boel is toch niet afgefikt? Moet je ook wel heel wat voor doen trouwens. Dus dat het zo’n klein brandje gebleven is; het zullen wel kwajongensstreken zijn.
Beetje fikkie steken doen er zoveel := raak er niet erg van onder de indruk :o

[o]

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-18 21:37

verootjoo schreef:
De boel is toch niet afgefikt? Moet je ook wel heel wat voor doen trouwens. Dus dat het zo’n klein brandje gebleven is; het zullen wel kwajongensstreken zijn.
Beetje fikkie steken doen er zoveel := raak er niet erg van onder de indruk :o

Sorry hoor maar dit soort reacties kan ik niet zo goed hebben nu.
De boel is toch niet afgefikt, nee dus?? Iedereen is zich wel hartstikke dood geschrokken. Ben blij dat jij er niet van onder de indruk raakt in ieder geval dan. Kan alleen maar voor je hopen dat jou dit nooit gebeurd ;)
Vind je reactie héél erg respectloos.

De portiek hier is afgesloten, de deur was kapot (wat van de buitenkant totaal niet opvalt), iemand is er dus achter gekomen dat de deur kapot was en is naar binnen gelopen met doelbewust de actie om hier even een fikkie te stoken. Je zit hier gewoon wel met mensen, dieren en kinderen in een portiek.
Ja ik ben heel blij en dankbaar dat het zo goed is afgelopen maar het had echt heel anders kunnen aflopen ;)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:37

Welkom in de grote (studenten)stad. Dit soort dingen gebeuren overal. Leuk is anders, maar er valt vrij weinig aan te doen (behalve 's nachts om de toerbeurt posten bij de ingang van het portiek ;) )

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-18 21:38

Anne. schreef:
Welkom in de grote (studenten)stad. Dit soort dingen gebeuren overal. Leuk is anders, maar er valt vrij weinig aan te doen (behalve 's nachts om de toerbeurt posten bij de ingang van het portiek ;) )

Oke... Ja alleen ik woon al 8 jaar in deze stad, al 4 jaar in deze wijk en al 2,5 jaar in dit huis, en dit soort dingen heb ik echt nog nooit mee gemaakt, heb 3/4 jaar in de criminelenwijk van Groningen gewoond en daar gebeurde dit soort dingen ook echt niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:39

Nou inderdaad, ik snap niet dat men er zo luchtig over doet... :n
Die hebben waarschijnlijk het geluk nog nooit brand te hebben meegemaakt...

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-18 21:41

Amy schreef:
Nou inderdaad, ik snap niet dat men er zo luchtig over doet... :n
Die hebben waarschijnlijk het geluk nog nooit brand te hebben meegemaakt...

Dat denk ik inderdaad.. Een soort van ex-collega van mij wat toen ook een goede vriendin is geworden en nu een kennis is eigenlijk heeft haar hele huis en al haar spullen in vlammen zien opgaan, ook door zoiets waar mensen van denken dat het allemaal wel kan (nu zal dat nu allemaal kwa techniek vast ook kunnen) namelijk een oplader in het stopcontact laten zitten 's nachts...

Ik zeg ook continu tegen mezelf het is goed afgelopen daadwerkelijk dat de boel afgefikt was zal wel mee vallen en alles, maar het idee dat iemand doelbewust je portiek in loopt, iemand die er ook op de een of andere manier achter gekomen is dat de deur net niet goed sloot en daar iets in de brand steekt, is gewoon creapy..

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:42

Annet_Dottie schreef:
Anne. schreef:

Oke... Ja alleen ik woon al 8 jaar in deze stad, al 4 jaar in deze wijk en al 2,5 jaar in dit huis, en dit soort dingen heb ik echt nog nooit mee gemaakt, heb 3/4 jaar in de criminelenwijk van Groningen gewoond en daar gebeurde dit soort dingen ook echt niet..

Eens moet de eerste keer zijn ;)
Wie weet zijn er mensen in de buurt komen wonen die dit ontzettend vermakelijk vinden om te doen..

Ik zou er (samen met je portiek-buurtjes) nog eens een goed onderbouwde brief aan wijden naar je woningbouw om in ieder geval die deur goed sluitend te krijgen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:45

Ts, waarschijnlijk ook niet wat je horen wil, maar ik vind jouw mate van stress zorgelijker dan de situatie zelf. Sta jij altijd zo gespannen in het leven? Ik zou me hier echt zorgen om maken, je leidt op die manier echt een zwaar leven.
Die brandstichting is echt naar, dat zal iedereen beamen, maar er is niets gebeurd en een gezonde reactie zou zijn "poeh, men heeft geprobeerd iets in brand te steken. Gelukkig is er niets gebeurd" en hop, door met het leven.
Je kunt niet de rest van je leven gespannen zijn omdat er mogelijk ooit eens iets zou kunnen gebeuren.