Tijdelijk werken in het buitenland, wie meer? Help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xxLady

Tijdelijk werken in het buitenland, wie meer? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-18 11:01

Hoi!

Ik kan misschien tijdelijk (voor de drukke periode in komend dekseizoen, periode van 3-3,5 maanden) werken op een stal in Engeland. Ik zie door de bomen het bos niet meer wat ik allemaal zou moeten regelen qua belasting/verzekeringen enzo.
Omdat ik voor een relatief korte periode in het buitenland verblijf, is het (volgens mij) niet verplicht om me uit te schrijven in de gemeente waar ik nu woon, zoiets heb ik net gelezen. Maar geldt dit ook als je geld verdient in het buitenland, of alleen als je bijv. aan het reizen bent? Het lijkt mij wel, als ik geld verdien, dat dit gevolgen heeft voor belastingzaken etc? Volgens mij mag je namelijk wel inwoner van Nederland zijn maar werken in het buitenland, maar ik kan nergens duidelijk vinden wat je dan wel en niet moet regelen...

Ook zit ik met de zorgverzekering, ik ben nu in app-contact met mijn zorgverzekering, heb een aantal vragen gesteld en ze gaan het een en ander voor me uitzoeken.

Of ik zou me wel moeten inschrijven in Engeland, maar zou dit niet veel gedoe opleveren omdat het maar voor een korte periode is?

Wie heeft ook tijdelijk in het buitenland gewerkt en kan mij een beetje op weg helpen?