Hulp nodig bij ontslag indienen BELGIE

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

crazygirl1

Hulp nodig bij ontslag indienen BELGIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-18 22:50

Ik wil mijn ontslag indienen. Opzeg is 3 weken en zou deze graag beginnen op 7mei. Belgische wetgeving

Kan ik morgen mijn ontslagbrief indien met vermelding dat opzeg begint op 7 mei? Of gaat de opzeg sowieso de eerst volgende maandag in?

Waar moet ik zeker voor opletten? Melden dat solicitatieverlof en regulier verlof wordt genomen zoals ik al heb ingepland? Andere zaken? Belgische wetgeving.

Dit is mijn eerste ontslag, mijn beslissing (en datum) staat al weken vast voor mezelf. Ik wil dit kunnen zeggen, een last minder om elke dag te dragen tot mei.

Autumnn

Re: Hulp nodig bij ontslag indienen BELGIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 22:53

Ik zou gewoon even je contract erop na lezen :) Bij de 1 is het per kalendermaand, bij de ander geldt een maand vanaf de dag dat je op zegt.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 22:56

Lizzyy schreef:
Ik zou gewoon even je contract erop na lezen :) Bij de 1 is het per kalendermaand, bij de ander geldt een maand vanaf de dag dat je op zegt.

Er staat toch dat de opzeg 3 weken is?

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 22:58

Neem even contact op met het syndicaat.
Ik heb meestal op de niet meest mooiste manieren ontslag genomen :=.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 23:18

GDG schreef:
Lizzyy schreef:

Er staat toch dat de opzeg 3 weken is?

Dan snap ik helemaal niet wat er nu zo lastig is. Je neemt je manager/leidinggevende oid even apart, vertelt dat je een nieuwe baan hebt en per gewenste datum weggaat.
Of denk ik nu te makkelijk :Y)

@TS: bij mij begon het op de dag dat je het vertelde.

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-18 17:11

Misschien heb ik het inderdaad onnodig moeilijk gemaakt :+ ik heb het zonet mondeling gemeld dat ik eind mei hier stop. Last van mijn schouders

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 08:24

Je kan het inderdaad mondeling eerder aangeven en dan zorgen dat je brief in orde is op het moment dat je het wil laten ingaan.
Wat je verlof betreft ga je goede afspraken moeten maken. Ik kon mijn verlof niet zomaar inplannen hoe ik het wou. Maar bij mij was het ook veel korter dag. Ik heb op vrijdag gesolliciteerd voor een andere baan, onmiddellijk aangenomen. Zaterdag ontslagbrief aangetekend verstuurd, maandag gesprek met mijn leidinggevende gehad en dinsdag op mijn nieuwe werk begonnen (heb beide even gecombineerd). Ik had 5 weken opzeg en nog heel wat overuren enz staan wat erop neerkwam dat ik nog ongeveer 1,5 weken moest werken. Ik had graag al die overuren enz aan het eind van mijn opzeg opgenomen zodat ik niet teveel beide moest combineren, maar daar kreeg ik geen akkoord voor. Heb eerst een week verlof gehad, dan nog 1,5 weken gewerkt en dan de rest van mijn overuren enz ingezet. Zoiets moet je steeds in overleg met je werkgever regelen, ookal loopt het even minder vlot....