Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Voor het volgende schooljaar (3e leerjaar) ga ik twee keer stage lopen in Nederland. Deze twee stage periodes duren 12 weken en het betreft een onderzoeksstage. Ik volg de studie Dier- en Veehouderij op de HAS in Den Bosch. De stages moeten bij een periferie bedrijf plaats vinden. Helaas weet ik echt niet welke richting ik op wil... Vanuit de opleiding wordt er erg gestuurd richting voerfabrikanten, onderzoeksinstellingen of adviseurs. Helaas vind ik dit allemaal niet aantrekkelijk om er een stage in te volgen. Ik heb inmiddels al een gesprek gehad met mijn coach maar alsnog ben ik er niet aan uit.
Ik wil wel proberen om één stage richting marketing te doen omdat ik dit nog interessant vindt alleen dan de volgende vraag, bij wat voor bedrijf? Ik heb al wat bedrijven (ruitersportzaken) benaderd alleen de meeste zoeken toch iemand die meer meewerkt (min 50%) en vanuit de opleiding is de richtlijn maar 20% meewerken en 80% onderzoek doen. Daarnaast wordt er gestimuleerd om bij grotere organisaties of bedrijven stage te doen. Ik weet dus even niet welke richting ik op moet gaan denken..
Iemand hier goede ideeën die mij kunnen helpen of misschien zelfs een leuke en leerzame stage weten?
Mijn interesses:
Biologie/diergezondheid
Marketing (maar in 1 blok de basis gehad maar interesse gewekt om te kijken of dit iets voor mij is)
Dierwelzijn (misschien dat hier ook adviseurs in zijn?)
Qua diervoorkeur: Paard, gezelschapsdieren, geit, koe.
Hopelijk heeft er iemand goede ideeën voor een leuke stage !
Alvast bedankt!