Schrijven met mensen in de gevangenis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 21:01

Ik heb niet het gehele topic door gelezen, maar ik vraag me af wat het kost om brieven daarheen te sturen, iemand die dit weet?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101849
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 21:18

Ik betaal €1,44 voor een normale enveloppe onder de 20 gram.

Maar vorige keer had ik een grotere enveloppe, met bubbeltjes aan de binnenkant omdat ik iets van 20 foto's heb verstuurd en toen was ik meer kwijt. Logisch, hij was zwaarder.

purny

Berichten: 27524
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 23:12

Mijn eerste mail is verstuurd :D

Vjestagirl

Berichten: 26658
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-18 05:30

purny schreef:
Mijn eerste mail is verstuurd :D


*\o/* *\o/* *\o/*

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 05:32

Heb ik ergens overheen gelezen hoe je kan mailen? :o

Vjestagirl

Berichten: 26658
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-18 05:46

Op writeaprisoner kun je onder ieder profiel klikken op de e-mail button. Die is alleen bedoeld voor het eerste contact en je moet je echte adres in de tekst zetten om antwoord te kunnen krijgen.

Via jpay kun je blijven mailen, maar daar moet je wel voor betalen met een creditcard. Ook daar moet je je echte adres in de tekst zetten zodat ze je kunnen antwoorden.

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 05:50

Ah jammer. Mail is voor mij zoveel makkelijker dan een brief schrijven. Bedankt voor je uitleg iig!

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 07:29

Er zijn wel gevangenen die kunnen mailen, maar dat zijn er heel weinig. En het kost ze in verhouding best wat geld ook.

Kimbers

Berichten: 5105
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 09:05

Magrathea schreef:
Dit is de blog van een bokker die met iemand op death row schreef. Erg aangrijpend vond ik zelf. Hij is inmiddels al een tijdje overleden.
Pas op, deze blog is verslavend :))

http://www.anatomievaneenexecutie.nl/over


Gisteren in één ruk alles gelezen. Dank voor het delen!

purny

Berichten: 27524
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 09:22

Je zet je adres in bovenstaande vakken.
Ik weet al wat ik in m'n volgende brief ga zetten. Ik ga hem over m'n Amerika trip vertellen

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 10:02

Gewoon je gezonde verstand gebruiken met schrijven. Degene waar ik het langs mee heb geschreven zat voor poging tot moord, maar achter iedere misdaad zit een verhaal en een situatie. Natuurlijk is hij fout geweest, heeft hij een strafblad voor iets heel lelijks, maar hij heeft zijn straf uitgezeten en werkt nu enorm hard en is al jaren vrij en op het goede pad. Super knap vind ik dat.

De advertenties verschillen enorm, ik ging meestal op mijn gevoel af als ik op zoek was naar een penpal. En dat klopte meestal wel. Je moet wel in je achterhoofd houden dat deze mannen (en vrouwen) meesters zijn in manipulatie. En dat gaat via schriftelijk contact nog veel makkelijker dan face to face.

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 10:11

Voor iedereen die wil schrijven of mailen en bang is om adres vrij te geven, kijk eens op de site van Amnesty:
https://www.amnesty.nl/kom-in-actie/acties
Weet je zeker dat je iemand schrijft die echt onterecht behandeld wordt en je brief of mail veel goeds doet.

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 13:16

Even over writeaprisoner.. Ik geloof dat ik weet waarom ik geen antwoord heb gehad... Ik heb niet aangeklikt “willing to write overseas” :+
Dus waarschijnlijk wou/kon die inmate helemaal niet naar NL schrijven?

Gister nog even een nieuwe “gezocht” maar niet gelukt.. Ik merk dat ik op levenslang en death row zoek.. Eerlijk gezegd ook wel om het stukje dat ze je adres dus hebben. Maar kon geen inmate vinden die ik wou schrijven. Ik knap erop af dat er bij 9/10 in de tekst staat “im here innocent” of “im here for a crime i did not commit”

Ja tuurlijk daarom zit je op death row :+
Maakt me niet zoveel uit wat ze hebben gedaan (crimes met kinderen of vrouwen daargelaten, daar kan ik me moeilijk overheen zetten) maar ik wil met iemand schrijven die het gewoon ownt en zijn straf uitzit.

purny

Berichten: 27524
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 13:30

Sjips... ook vergeten aan te klikken

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 13:34

Het is niet per se onwaar hoor, dat ze daar onschuldig zitten. In de VS draaien relatief veel mensen op voor de misdaden van een ander. De
politie is ook niet wars van alternatieve methodes. Als je schrijft hoef je het natuurlijk niet per se over hun misdaden te hebben,

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 13:36

Misschien heb je daar gelijk in hoor, en denk ik een beetje hypocriet maar als ik dan de achtergrond van zo iemand opzoek is dat redelijk heftig... en dan alles ontkennen, en dat zijn niet 2 inmates die dat doen maar veel.. voor mij een afknapper, ook omdat ik geen zin heb in brieven die over hun lieve onschuld gaan :=

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 13:40

Als er bijstaat dat ze geen legal help zoeken hoef je daar denk ik ook niet bang voor te zijn.

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 13:44

Ik laat het even een paar dagen rusten en zoek dan nog eens opnieuw, de laatste zat ook op death row, en sprak mij echt aan ondanks zijn crime omdat hij enorm grappige humor had. En daarom dacht ik toen: jou wil ik schrijven. Niet om de rest eromheen.

Maarja die wou/kon waarschijnlijk dus niet naar Nederland schrijven denk ik. Er komt vast wel weer iemand voorbij die me aanspreekt!

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 13:46

Ik lees dit topic al ffe mee en zit er over te denken of ik het eens zal proberen. Waar ik vooral tegen aan loop is dat ik gewoon weg geen idee heb wat ik zal schrijven naar zo iemand. Ik wil niet al te veel persoonlijke info kwijt in het begin maar hoe begin je dan een gesprek :Y)

Ik zag eerder in het topic voorbij komen dat sommige op specifieke kenmerken zoeken, waarom zou je bijv. speciaal voor een man gaan en niet voor een vrouw?

vionnesem

Berichten: 1366
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: vlijmen

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 13:54

Ik zet heel even een stipje zodat ik later het gehele topic kan lezen,
Lijkt mij ontzettend intressant om dit te gaan doen namelijk.
Is het voor een enveloppe naar Amerika net zo duur als een enveloppe versturen in NL?

En gaan jullie met de brief naar het postkantoor om op te sturen of gewoon in de brievenbus?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101849
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 13:57

Ik ga met de brief naar de winkel en daar plakken ze de postzegel erop. 1 a4tje in een normale enveloppe kostte mij €1.44. Dus wel iets meer dan post in Nederland versturen.

En ik schrijf gewoon over van alles. Maakt mij niet uit.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 13:58

davinci2412 schreef:
Ik lees dit topic al ffe mee en zit er over te denken of ik het eens zal proberen. Waar ik vooral tegen aan loop is dat ik gewoon weg geen idee heb wat ik zal schrijven naar zo iemand. Ik wil niet al te veel persoonlijke info kwijt in het begin maar hoe begin je dan een gesprek :Y)

Ik zag eerder in het topic voorbij komen dat sommige op specifieke kenmerken zoeken, waarom zou je bijv. speciaal voor een man gaan en niet voor een vrouw?


Ik begon met globale info. Ik heet..., ben .. oud, woon in .... (grote stad bij je in de buurt). Heb een paard/kat/hond. Zou je het leuk vinden om te schrijven?
Dan krijg je vanzelf antwoord waar je weer op kan reageren.

Naar USA is duurder. Daar zijn wereldzegels voor. En kan gewoon in de brievenbus.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 15:02

Mavelle schreef:
Het is niet per se onwaar hoor, dat ze daar onschuldig zitten. In de VS draaien relatief veel mensen op voor de misdaden van een ander. De
politie is ook niet wars van alternatieve methodes. Als je schrijft hoef je het natuurlijk niet per se over hun misdaden te hebben,

Klopt, in de blog die ik eerder postte staan ook wat statistieken over dat het meer dan eens voorkomt dat iemand oeps toch niet dood had gehoeven, sterker nog, dat ie volledig onschuldig was.

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 15:20

Dan vind ik dat oprecht héel erg, maar dan nog, voel ik mij er niet goed bij. Ik denk namelijk dat er wel degelijk óók schuldige mensen in een slachtoffer rol schieten en daar wil ik niet mee schrijven, iedereen moet schrijven onder zijn eigen voorwaarden en dit is er een voor mij :)

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 15:27

Achaiah schreef:
Dan vind ik dat oprecht héel erg, maar dan nog, voel ik mij er niet goed bij. Ik denk namelijk dat er wel degelijk óók schuldige mensen in een slachtoffer rol schieten en daar wil ik niet mee schrijven, iedereen moet schrijven onder zijn eigen voorwaarden en dit is er een voor mij :)


Klopt wel, veel mensen die schrijven hebben iemand die wou verdedigen of niet schuldig is. Is dat statistisch geluk of toeval.

De blog is super interessant, lijkt mij wel heel tweezijdig voor de familie. Het hele voorval leeft weer op, vondt het ook super dat ze schreef dat ze niet wist of hij 100% eerlijk was over de verkrachting.

Er zijn trouwens veel interessante docu's over mensen die schrijven of verlief worden op mensen in de gevangenis en de beweegredenen erachter.

Ik lees graag jullie verhalen mee.