Schrijven met mensen in de gevangenis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anjali
Berichten: 15095
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 14:17

Nou joh,graag of niet zeg. Bedenk ook wel dat dit in het algemeen hele lastige mensen zijn,anders zate ze daar niet.

beert
Berichten: 2427
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 21:28

Even een schopje.

"Mijn" gevangene is binnenkort jarig en ik wil hem een cadeautje sturen. Ik heb al eerder een boek via Amazon daar laten bezorgen en dat ging prima. Maar kun je ook andere dingen laten bezorgen, via Amazon dan?

Hij is heel erg van het tekenen en schilderen en zou je bijvoorbeeld een doos potloden mogen sturen via Amazon? Ik kan op de site van de gevangenis niks erover vinden en als ik het vraag aan hem, ben ik bang dat de verrassing eraf is :-)

Heeft iemand dat al eens gedaan?

Kimbers

Berichten: 5104
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 22:01

Kun je geen contact opnemen met de gevangenis zelf? Kan me ook goed voorstellen dat potloden niet mogen.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-20 23:25

Vaak hebben staten wel een lijst met regels. In welke staat woont hij, dan zoek ik het voor je op

beert
Berichten: 2427
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 23:45

Vjestagirl schreef:
Vaak hebben staten wel een lijst met regels. In welke staat woont hij, dan zoek ik het voor je op

Nebraska. Ik hoor het graag!

Nee potloden leek me al niet handig inderdaad :-), maar dat was het eerste voorbeeld dat bij me opkwam.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-20 01:29


beert
Berichten: 2427
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 22:02

Vjestagirl schreef:
https://corrections.nebraska.gov/sites/ ... book_0.pdf

Het is niet compleet duidelijk wat je wel en niet mag sturen, omdat ze onderandere een regel hebben die zegt "alles wat de warden gevaarlijk vindt". Pagina 8 gaat over post.

Bedankt!! Er staat niet echt iets heel concreets in, maar ik hou het voor de zekerheid maar bij een boek.

uggy

Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 11:10

Vraagje, ik heb 6 oktober een brief gestuurd. Nu ben ik heel enthousiast aan het wachten op een brief terug. Ik open bijna dagelijks de brievenbus om te loeren of ik al post heb. :+
Mijn vriend zegt dat het allemaal niet zo snel zal gaan, zeker nu niet, met corona.

Hoelang wachten jullie gemiddeld op post terug?

beert
Berichten: 2427
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 16:46

Mijn ervaring is dat post die kant op gerust een week of langer kan duren. Het moet allemaal nog gelezen worden enzo. Post terug heb ik weleens in 4 dagen gehad.

uggy

Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 10:52

Hebben jullie wel eens gehad dat er niet teruggeschreven werd? Ik wacht nog steeds op een brief terug. Ik denk dat de post daar wel druk is wegens verkiezingen en ik las dat in sommige gevangenissen ook veel corona is. Dat zal het niet makkelijker maken. Echter wil ik ook geen valse hoop hebben. :+

Yunomi
Berichten: 3112
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 11:25

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 18-02-22 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

uggy

Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 11:45

Oke, dan denk ik dat ik ook meerdere brieven ga sturen

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:34

Hee! Ik denk dat de vraag al vaker gesteld is maar kom er met de zoekfunctie niet uit.
Wilde beginnen via Jpay maar deze geeft aan dat mailen/emassaging nu moet via iets anders, maar de link daar heen doet het niet en als ik zelf google word ik niks wijzer |(

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 23:12

Oh ja, dat moet via securustech. Hun website werkt alleen met een VPN en je kunt je alleen inschrijven met een adres in Amerika.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 09:30

Welke vpn gebruiken jullie daar voor?

Mijn inmate heeft tablets dus heeft nu ook zelf als eerste een berichtje gestuurd. Maar moet ik nu alsnog stamps kopen voor hem?

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-21 11:21

Ik gebruik proton VPN :D

Of jij stamps voor hem moet kopen is afhankelijk van of hij zelf geld heeft om dat te doen, maar dat kun je alleen zelf bepalen

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:39

Top thanks! Ik denk dat ik via echte post iets ga sturen, vind het met zo'n amerikaans adres erg lastig. Moet ik voor hem ook postzegels kopen zodat hij me terug kan schrijven? Staat nergens op de site.. En zou erg jammer zijn als hij niks kan antwoorden. Aangezien hij mij al iets heeft egstuurd via JPay denk ik dat ie er wellicht wel geld voor heeft...?

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-21 13:49

Trui schreef:
Top thanks! Ik denk dat ik via echte post iets ga sturen, vind het met zo'n amerikaans adres erg lastig. Moet ik voor hem ook postzegels kopen zodat hij me terug kan schrijven? Staat nergens op de site.. En zou erg jammer zijn als hij niks kan antwoorden. Aangezien hij mij al iets heeft egstuurd via JPay denk ik dat ie er wellicht wel geld voor heeft...?


In principe hoef jij geen postzegels voor hem te kopen (sterker nog: die mag je niet versturen, en worden als contraband in beslag genomen. Hij kan daarvoor in de problemen komen). Je mag er gewoon vanuit gaan dat hij zijn eigen postzegels kan betalen :)

anjali
Berichten: 15095
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 19:23

Trui schreef:
Top thanks! Ik denk dat ik via echte post iets ga sturen, vind het met zo'n amerikaans adres erg lastig. Moet ik voor hem ook postzegels kopen zodat hij me terug kan schrijven? Staat nergens op de site.. En zou erg jammer zijn als hij niks kan antwoorden. Aangezien hij mij al iets heeft egstuurd via JPay denk ik dat ie er wellicht wel geld voor heeft...?

Jij kunt vanuit Nederland toch ook geen postzegels voor hem kopen die hij in Amerika kan gebruiken?Of bedoelde je dat je geld wou gaan sturen?Dat mag vast niet.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 21:45

Ik heb eigenlijk echt geen idee hoe alles werkt, en aangezien je via |JPay wel stamps voor diegene kan kopen zodat diegene op je kan reageren dacht ik goh wellicht moet dat nu ook :)