Help! Een jurk vinden...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lotte1801
Berichten: 358
Geregistreerd: 23-10-14

Help! Een jurk vinden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 23:23

Heej!

tijd terug dat ik iets op bokt heb geschreven, corrigeer me als ik in het verkeerde forum zit, maar ik kan echt wel een beetje hulp gebruiken nu ;)

Ik zit in mijn examenjaar, en dat betekent gala! Hartstikke leuk allemaal (hoop ik), maar ik draag nooit jurken en dat is bij dit soort dingen wel een soort vereiste..
Vooral qua figuur vind ik het lastig, ik ben behoorlijk stevig gebouwd namelijk en ook nog eens heel lang (183cm). Ik zat te denken om misschien een corset aan te schaffen om wat taille te creeeren, maar daar heb ik de balle verstand van haha
Verder zijn sites die plussize/curved jurken verkopen ook altijd welkom!
Ik ben dus lang en heb verder een damesmaat 42/44 :x

Thanks!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Help! Een jurk vinden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 23:53

Aangezien de huiskamer een plaats is voor kletstopics en je topic daar snel in zal “verdwijnen”, verplaats ik hem naar Leven Zonder Paarden. Hopelijk krijg je hier de gewenste reacties, succes!

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: Help! Een jurk vinden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 23:56

Ik raad steps aan voor je! Mooie jurken met verschillende modellen zodat er hopelijk iets bijzit dat bij jouw bouw en figuur past. Nu hebben ze niet perse echt de typische gala jurken, maar je kan altijd eens een winkel inlopen en iig heel veel passen (ook jurken die je niet zo aanspreken) zodat je er wat meer achter komt wat wel of niet voor je werkt.

Succes!

sanneloveyou
Berichten: 947
Geregistreerd: 26-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 00:28

Ik ben ook wat voller( nu de zelfde maat als wat jij hebt, al weet ik het van toen niet precies) en al weet ik niet precies meer naar welke winkel ik toen ben geweest er waren daar meer dan genoeg jurken om te passen en ik ben ook lang 1.78. Ik zou gewoon informeren bij een winkel die zulke jurken verkopen.

Je zou ook op internet kunnen kijken. En bij de mango heb ik 2 jaar geleden voor een bruiloft een hele mooie jurk gekocht. Had zo als gala jurk door gekunt(zonder bling of poespas had gewoon een mooi kanten stuk boven).

Edit: weet niet in welke omgeving je woont?

NoaHD

Berichten: 717
Geregistreerd: 25-05-13
Woonplaats: Op de rug van Honey!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 00:42

Ik ben wel wat slanker, heb maat 32/34 maar ik heb mijn jurk bij Nelly.com gekocht! Ze hebben heeeel erg veel keus en er zitten echt hele mooie jurken tussen, ik weet alleen niet of ze jouw maat ook hebben.

Ik heb deze
Afbeelding

Edit: een vriendin van me heeft dezelfde maat en lengte als jij en heeft ook een jurk van nelly.com, zij heeft alleen wel voor een korte jurk gekozen aangezien bijna alle lange jurken te kort voor haar waren.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 01:24

Say no more Lotte! Asos heeft een lijn voor lange meiden.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Help! Een jurk vinden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 01:39

Voor een bustier kan je naar een bruidszaak gaan :)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 01:42

Fifties jurken met petticoat staan mij echt heel goed (en ik heb exact hetzelfde als jij: 183 cm, best stevig gebouwd)
https://www.fiftiesstore.com/catalog/pr ... gory/1611/
Deze jurk heb ik in de kast, is echt favoriet, hij is zo mooi <3 Ik heb zelf ook een flinke cup en die blijven ook mooi op hun plek, ook niet onbelangrijk :)
Ik weet niet waar je woont maar ik heb deze jurk in die fifties store gekocht, dat is in Scheveningen vlakbij het Kurhaus

ElsieC

Berichten: 223
Geregistreerd: 08-09-16
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 01:53

Ik ben zelf maar een magere spriet maar heb deze https://www.zalando.be/new-look-cocktai ... h-q11.html
Ideaal als je een grotere cupmaat hebt en geeft me (met een dikke push up bh :p) wel een wat sterker zandloper figuur. Ik ben 1m66 en heb hem moeten laten inkorten ondanks mijn giga platform hakken van een cm of 13 dus dat zou moeten lukken voor grotere mensen.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 03:41

42 is echt geen plussize hoor. En 1.83 ook niet ontzettend lang. Gewoon Hollands welvaren. Google eens op galajurken. Dreamdresses, Honneloeloe. Hebben mooie jurken voor weinig.

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: Help! Een jurk vinden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 07:38

Steps inderdaad, ik ben daar vorige week fantastisch geholpen in breda voor een bruiloft

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 09:05

Heb je al eens op Bonprix gekeken? Die hebben de wereld aan jurken, ook in plussize.
Het enige nadeel is dat, dat geen fysieke winkel is maar retourneren is gratis dus in meerdere maten bestellen om te passen is dan nog een optie.
Succes! +:)+

Femke_Nikita
Berichten: 942
Geregistreerd: 14-12-14

Re: Help! Een jurk vinden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 09:10

Honneloeloe is ook geweldig! Op de site kun je een lijstje maken en in de winkel regelen ze dan alles om te passen. De medewerkers laten je echt als een prinsesje voelen & je wordt geholpen door de "baas" van de winkel. De andere meiden halen alle jurken. Echt geweldig om het "say yes to the dress"-gevoel te krijgen voor een relatief betaalbare prijs.
(In de winkels hangen ook echt superveel jurken dus er is zeker een mooie bij. Ze kunnen ook verstellen e.d.)

limilou

Berichten: 801
Geregistreerd: 09-09-10

Re: Help! Een jurk vinden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 09:36

boohoo.com heeft hele mooie plus size jurken die ook fijn zitten. en ze zijn ook relatief goedkoop

GQMMS
Berichten: 2717
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Help! Een jurk vinden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 09:52

Asos!
Heeft lijn voor langere meiden, product omschrijving is altijd goed, maten/cm zijn goed beschreven. Fantastische webshop, retourneren ook super gemakkelijk. Wel rekening houden met +- 5 dagen levertijd.

Ikwashier

Berichten: 4015
Geregistreerd: 29-11-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Help! Een jurk vinden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 09:59

Asos heeft inderdaad mooie jurken! Gratis verzending en retourneringen! Steps of bonprix vind ik wat minder hip voor je leeftijd. Succes! :)

Lotte1801
Berichten: 358
Geregistreerd: 23-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-18 10:08

Ikwashier schreef:
Asos heeft inderdaad mooie jurken! Gratis verzending en retourneringen! Steps of bonprix vind ik wat minder hip voor je leeftijd. Succes! :)

GQMMS schreef:
Asos!
Heeft lijn voor langere meiden, product omschrijving is altijd goed, maten/cm zijn goed beschreven. Fantastische webshop, retourneren ook super gemakkelijk. Wel rekening houden met +- 5 dagen levertijd.


ik had er bij asos inderdaad twee gezien die heel gaaf waren, maar helaas wel prijzig :')
Afbeelding
87,50

Afbeelding
75 nog wat

wel heel leuk maar zo duur hahaha

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Help! Een jurk vinden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 10:24

Ik ben net bij zalando geslaagd voor een mooie jurk voor de bruiloft van mijn zus. Ik ben ook best wel gezet, maar ook kort. Sommige modellen bij zalando komen in meerdere lengtes. Met Petit wordt kort bedoeld bijvoorbeeld, en niet perse super slank of zo. Ook hebben ze daar "plus size" jurken, maar die beginnen eignelijk altijd bij 44 en soms zelfs pas bij 46.

Ik heb net deze gekocht: https://www.zalando.nl/dorothy-perkins- ... d-k11.html

Zitten echt hele mooie dingen tussen die prima betaalbaar zijn.

Ik heb wel gemerkt in mijn zoektocht dat onder uitwaaiend, niet perse altijd heel handig is als je wat gezet bent. Het oogt snel nog massiever. Hoewel het misschien eng is, zijn het soms juist de curved/aansluitende jurken waarmee je je curves op een mooie wijze kunt accentueren.

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Help! Een jurk vinden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 10:35

Je kan ook naar een kleding verhuur zaak gaan, zij hebben vaak ook een ruime keuze aan gala kleding in diverse maten beschikbaar :)

_Inga
Berichten: 2796
Geregistreerd: 12-01-05
Woonplaats: Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 10:38

Ik ben erg fan van jurken van Bonprix, ben toch al vaak geslaagd daar voor de helft van de prijs van de jurken die je gepost hebt.
Dan heb je nog wat geld over voor leuke schoenen erbij :7

Lotte1801
Berichten: 358
Geregistreerd: 23-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-18 10:39

_Inga schreef:
Ik ben erg fan van jurken van Bonprix, ben toch al vaak geslaagd daar voor de helft van de prijs van de jurken die je gepost hebt.
Dan heb je nog wat geld over voor leuke schoenen erbij :7

haha oh god, goed dat je het zegt :j schoenen al helemaal vergeten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 10:46

Shiloh schreef:
Ik heb wel gemerkt in mijn zoektocht dat onder uitwaaiend, niet perse altijd heel handig is als je wat gezet bent. Het oogt snel nog massiever. Hoewel het misschien eng is, zijn het soms juist de curved/aansluitende jurken waarmee je je curves op een mooie wijze kunt accentueren.


:j absoluut waar.
Ik vind een pencildress vaak mooier staan met curves (goed ingepakt onder de jurk) dan een wijde jurk waarin het "verstopt" wordt en daardoor juist ontzettend opvalt dat het een groot massief geheel wordt.
De accenten op de juiste plaats doet wonderen.
Ik ben fan van succubus voor m'n jurken.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 10:56

Anoniem schreef:
Shiloh schreef:
Ik heb wel gemerkt in mijn zoektocht dat onder uitwaaiend, niet perse altijd heel handig is als je wat gezet bent. Het oogt snel nog massiever. Hoewel het misschien eng is, zijn het soms juist de curved/aansluitende jurken waarmee je je curves op een mooie wijze kunt accentueren.


:j absoluut waar.
Ik vind een pencildress vaak mooier staan met curves (goed ingepakt onder de jurk) dan een wijde jurk waarin het "verstopt" wordt en daardoor juist ontzettend opvalt dat het een groot massief geheel wordt.
De accenten op de juiste plaats doet wonderen.
Ik ben fan van succubus voor m'n jurken.


Inderdaad. Bij mezelf, zeker met een beetje corrigerend onderzoek, waardoor kont en buik niet zo uitsteekt, maakt de jurk die ik linkte me juist wat langer, door de hoge taille en kleed het af. Bij mijn zus, die net een maatje voller is dan ik, maar verder eigenlijk zelfde lengte, zag er in dezelfde jurk echt een beetje uit als een tonnetje. Terwijl korte aansluitende jurken (pencil dress idd) haar echt fantastische staan. Maar je moet het inderdaad wel durven ;)

Lotte1801
Berichten: 358
Geregistreerd: 23-10-14

Re: Help! Een jurk vinden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-18 11:00

ik vind het lastig jongens :x ik moet er maar gewoon een paar bestellen en kijken wat past denk ik, niet veel winkels met (gala)jurken hier in de buurt helaas

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Help! Een jurk vinden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 11:05

Precies. Gewoon een buts bestellen. Bij Zalando bijvoorbeeld kun je vaak ook achteraf binnen 14 dagen betalen. Gewoon een hele buts bestellen, passen, wat niks is terug sturen, en de rest betalen.

Ik wil naast de lange jurk ook nog een korter jurkje voor het minder plechtige gedeelte/feestje savonds. Daarvoor komt er nu voor ruim 450 euro aan jurken deze kant op :+ . ... zeker 90% gaat weer terug.