Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Debortje_ schreef:Een collega van mij is lid van de FNV vakbond, hij heeft contact met ze opgenomen maar moet nog even wachten op meer informatie.
Ik vind het vooral raar dat ze er nu pas mee komen nadat het vaste personeel zich kapot heeft gewerkt om het restaurant leeg te halen, volgens hun krijgen we die uren nog uitbetaald.. ben benieuwd.
Ook dat als ik in loondienst kom bij hun vanaf 1 mei dat ik weer helemaal opnieuw moet gaan beginnen terwijl ik nu een vast contract heb van 38 uur, leidinggevende functie heb en stuk boven het minimumloon zit.
Maar volgens hun boekhouder gaat het personeel echt niet mee en ze wilden nog het contract laten zien
Ik ben nergens lid van, kan ik dan ook gewoon bellen met de rechtsbijstand?
lizy29 schreef:Als het goed is staat jouw contract op naam van het bedrijf en niet op naam van de vorige eigenaar en dus ben je gewoon nog dienst van het bedrijf.
Zeker dus het juridisch loket inschakelen en contact houden met je collega's.
Prrrr schreef:De vraag is of de verkoop aan alle vereisten van bedrijfsovername voldoet. Maar los daarvan: jullie hebben al voor dit bedrijf gewerkt alsof je er in dienst bent. Waarom hebben ze nu bedacht dat ze van jullie af kunnen? Het verhaal deugt niet...
lizy29 schreef:In krijg er idd ook een beetje een rare nasmaak van. Alsof ze willen proberen jullie zo goedkoop mogelijk zo vrijblijvend mogelijk op de loonlijst te zetten.
XLeandrosX schreef:lizy29 schreef:In krijg er idd ook een beetje een rare nasmaak van. Alsof ze willen proberen jullie zo goedkoop mogelijk zo vrijblijvend mogelijk op de loonlijst te zetten.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de nieuwe eigenaren inderdaad niets in het contract hebben staan over de overname van het personeel. Eerst even afwachten. Het zou zonde zijn als er gelijk een slechte relatie ontstaat terwijl jullie nog wel moeten gaan samenwerken.