Stel met ruzie in openbaar, hoe reageer jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe reageer jij?

Je negeert het, doet alsof je niks merkt
142 (42%)
Je vraagt ze vriendelijk of ze willen stoppen of weggaan
56 (16%)
Je gaat zelf weg
83 (25%)
Iets anders
50 (15%)

Totaal aantal stemmen: 331

karuna
Drukke kabouter

Stel met ruzie in openbaar, hoe reageer jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 10:04

Ik zat zondag met een dillema. Was me aan het omkleden in de sauna. Komt er een stel de kleedruimte in. Hij dreigend fluisterend haar kleineren, beledigen en geestelijk in de hoek trappen. Zij werd kleiner en kleiner En stiller en stiller.

Ok onenigheid kan gebeuren maar tot mijn verbazing bleven ze pal naast me doorgaan. Tenminste hij. Heb eerst geprobeerd het te negeren, maar dat was onmogelijk. Na paar minuten maar even vriendelijk gevraagd of ze voor hun privacy en mijn ongemak ergens door konden gaan waar niemand bij was.

Wordt de man boos op mij omdat ze juist naar de kleedruimte waren gegaan om door te ruzien. Ik nog maar meneer daar zijn ook mensen, u staat naast me te ruzien en voor uw privacy is dat misschien ook niet heel handig om te doen. En ik wil uw problemen niet horen hier in de sauna. Ik kom er voor mijn ontspanning.

Toen sleepte hij haar aan de arm mee naar een ander stuk kleedruimte waar toen niemand was al scheldend tegen mij. Ze moeten me gezien hebben, kleine ruimte en ik moest zelfs mijn tas voor ze weghalen.

Omdat ik ze de rest van de dag steeds tegenkwam (hij nog steeds met kwaaie kop, zij zag er steeds ellendiger uit) was het voor mij best genant en ongemakkelijk.

Wat zouden jullie doen in zo n geval?

Matheno

Re: Stel met ruzie in openbaar, hoe reageer jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:07

Ik heb gekozen voor 'negeren'.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 10:08

Hoe kun je dat doen? Mij lukt dat dus echt niet. Ze stonden op een meter van me vandaan of zo. Was half aangekleed dus even weggaan lukt dan ook niet. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:10

karuna schreef:
Hoe kun je dat doen? Mij lukt dat dus echt niet. Ze stonden op een meter van me vandaan of zo. Was half aangekleed dus even weggaan lukt dan ook niet. -O-

Waarom zet je dat dan neer als antwoordmogelijkheid?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:11

Ik ben helaas niet zo "reactief" maar vind dat je het netjes hebt opgelost. Ik zou dus gegeneerd negeren denk ik.

Je zult ze zo maar tegenkomen in een rustlocatie...
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 13-03-18 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 10:12

Omdat ik zou willen weten hoe iemand het kan negeren? Wat doe je dan in je hoofd zodat dat lukt? Ik wil graag van deze situatie leren. -O- heb mijn best gedaan te doen alsof ik niks merkte maar dat lukt gewoon niet. De dingen die ik heb opgevangen waren niet fijn :n en haalde bij mij eea naar boven ook.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:13

Ik had het zelfs ook nog gemeld bij de medewerkers / balie ofzo.
Is toch niet normaal?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:13

Mijn hoofd zou ploffen denk ik. Net doen of ik het niet zie of hoor maat mezelf ondertussen opvreten. Of denken aan de juiste antwoorden die ik had kunnen geven.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:15

Ik zou zelf weggaan, maar wel ter aanvulling even naar de receptie lopen als ik het idee zou hebben dat het uit de hand gaat lopen.

Amable

Ik denk mezelf kennende dat ik er wat van gezegd had. En dan niet of ze elders wilden ruzieen, maar dat ik het prettig zou vinden als ze met iets meer respect met elkaar om zouden kunnen gaan. Maar hangt er wel een beetje vanaf hoor, als ik voor mijn eigen welzijn moet vrezen dan hou ik braaf mijn mond dicht.

Wijsje

Ik zou me er ongevraagd mee gaan bemoeien. Dwz dat als ik dat meisje apart aantrof (toilet ofzo) ik zou vragen waarom ze dit gedrag van haar vriend pikt.
En mss ook een medewerker inschakelen als ik echt het idee had dat hij haar lichamelijk pijn deed.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 10:16

Nivada dat heb ik ook gedaan.heb het aan de saunameester gemeld. Zij hadden het stel ook al ruziend in de sauna gezien en waren al alert op eventueel verwijderen. Tenminste hem

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:16

karuna schreef:

Tja, ik had ze wel even recht aangekeken, en op de een of andere manier is mijn blik dan dreigend ofzo. ;-)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:16

Nivada schreef:
Ik had het zelfs ook nog gemeld bij de medewerkers / balie ofzo.
Is toch niet normaal?

Dit denk ik eerder... Lastig wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:18

karuna schreef:
Omdat ik zou willen weten hoe iemand het kan negeren? Wat doe je dan in je hoofd zodat dat lukt? Ik wil graag van deze situatie leren. -O- heb mijn best gedaan te doen alsof ik niks merkte maar dat lukt gewoon niet. De dingen die ik heb opgevangen waren niet fijn :n en haalde bij mij eea naar boven ook.

Ah, oké. Maar wil je nou echt leren hoe je in het vervolg dit soort situaties kunt negeren?

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:19

Poeh wat een lastige situatie zeg. Ik hoop dat ik net zo zou reageren als jij, maar eigenlijk weet ik dat pas wanneer ik in zo'n situatie ben.
Dat het voor jou genant en ongemakkelijk was, snap ik niet zo goed, hij moet zich toch schamen? Heel naar dit soort situaties.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 10:19

Ok oogcontact was niet mogelijk. Ik zat, meneer tegen de twee meter lang en met rug naar mij toe en zij was alleen in elkaar gedoken haar voeten aan het bekijken.

Nu kon ik het melden maar wat als ze bv op een terras naast je zitten te ruzien?
Apart nemen onmogelijk, heb ze alleen maar bij elkaar gezien.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 10:20

safina schreef:
karuna schreef:

Ah, oké. Maar wil je nou echt leren hoe je in het vervolg dit soort situaties kunt negeren?

Dat ook niet maar ik weet van mezelf dat ik sociaal niet de handigste ben en nu nog steeds leer hoe met sommige situaties om te gaan -O-

Genant voor mij omdat ik dingen hoor die ik niet wil horen :n en ik in een situatie zit die ik liever niet wil hebben. Ik voel me dan ongemakkelijk

Lauratje_88Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:26

Ik zou het negeren, wel melden aan de balie. Als ik het meisje ergens alleen zie even vragen of het gaat/alles ok is/ik kan helpen.
Ik wou dat ik wel iets durfde te zeggen maar ik weet dat ik het niet zou doen, bang dat hij tegen mij zou beginnen en als hij al zo agressief is...

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:26

Oh ik ben vrij simpel. Wat ik zou doen is omdraaien en in mijn (normaal niet hoorbare) Amsterdamse accent en met blik op standje 'sterf' vragen of ze dit heel normaal vinden. Meestal is dat al wel genoeg.

Pleur nou op, ga lekker ergens staan ruziën waar je medemens geen last van je heeft of dan in ieder geval niet ergens waar mensen voor de rust komen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:30

De receptie gaat niks doen dames.....echt niet.

Ik ben fanatieke sauna-ganger elke maand en nu zo’n 10 jaartjes. Kan een boek schrijven.
Ruziënde echtparen spreek ik meestal de gene aan die zich laat vernederen kort en krachtig.....

Verder ga ik me niet vernederen of schamen omdat andere mensen zich niet kunnen gedragen. Meestal kijk ik ze de rest van de dag fier aan

Naar de receptie stap ik alleen als ik echt lastig gevallen word door mannen...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 10:31

Dat is ook een optie ja hihi. Ik ben daar weer te beleefd voor. En als ik met mijn hele1.59 ga opstaan tegenover een grote man, :')

Tita in dit geval weet ik dat ze overgaan tot wegsturen als het anderen tot last is. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:32

karuna schreef:
safina schreef:

Dat ook niet maar ik weet van mezelf dat ik sociaal niet de handigste ben en nu nog steeds leer hoe met sommige situaties om te gaan -O-

Genant voor mij omdat ik dingen hoor die ik niet wil horen :n en ik in een situatie zit die ik liever niet wil hebben. Ik voel me dan ongemakkelijk

Ik denk dat de meeste mensen zich net zo ongemakkelijk als jij voelen als jij in zo'n situatie. Ook mensen die sociaal heel handig zijn.

Of heb je de indruk dat het voor jou ongemakkelijker voelt om de een of andere reden?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:32

Ik vind in elk geval dat je goed gehandeld hebt, Karuna! En ik denk dat ik, wat ik ook gedaan zou hebben, me de rest van de dag ongemakkelijk gevoeld zou hebben om zoiemand tegen te komen. Me daarvoor afsluiten kan ik ook niet goed eigenlijk.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:33

Ik zou me er niet mee bemoeien, denk ik. Weet niet wat ik zou moeten zeggen.

Ik zou me wel heeeel ongemakkelijk voelen. Snel m'n kleren aan en wegwezen. En als hij fysiek agressief wordt zou ik het melden bij de receptie of zelf de politie bellen.

Als je iets zegt zou ik ook bang zijn dat ik het erger maak, niemand wordt graag door een vreemde aangesproken en al helemaal niet als je kwaad bent. Dat is toch vrij gênant. En je kunt ook niet een hele relatie beoordelen op basis van één (ellendige) situatie. Misschien pikt zij het helemaal niet maar heeft zij wél het verstand om haar boosheid te bewaren voor later thuis.

Echt zo'n situatie dat je achteraf precies bedenkt wat je had kunnen doen, maar op het moment zelf niks kunt verzinnen. Althans, dat zou ik hebben. :j