Sinds gisteren weigert mijn auto om te schakelen..
Als ie net gestart is, gaat het nog wel, maar als ie warm wordt (althans, zo lijkt het) gaat hij het steeds rotter doen, tot helemaal niet meer..
Ik krijg m dan met geen mogelijkheid meer in zn 1, ook niet als ik langzaam rol en rustig naar 1 probeer te schakelen. Als t dan met een hoop mazzel wel gelukt is, heb ik het idee dat de auto wil blijven rijden.. alsof mn koppelingspunt 'onder de vloer' zit zeg maar. Dat ie niet helemaal los koppelt.
Hij lijkt wel te willen schakelen met de motor uit.
Omdat ik woonplaats service heb, heb ik gisteren de anwb erbij gehad. De monteur heeft er toen een stukje mee gereden (onder luid protest van mij, ik durfde eigenlijk ook niet mee te rijden
) en zei : koppeling kapot.
Ik vond dat nogal een kort door de bocht conclusie, want wat is er dan precies kapot? Maar meer als 'koppeling kapot' kon hij me niet vertellen, en ja, dat had ik zelf ook al bedacht 
Ik hoop eigenlijk op een slappe koppelingskabel waardoor de auto niet meer ontkoppelt, want dat zou bij de garage redelijk eenvoudig te fixen zijn.
Morgen kan ik m hopelijk wegbrengen, het is maar een klein stukje maar ik weet wel dat ik dat met angstzweet in mn naad ga rijden
de anwb meneer zei "geen probleem, het is maar een klein stukje en desnoods rij je alles in zn 2 (wat zou kunnen want het is alleen maar in de stad zeg maar en ik denk 1,5 km) of je zet de motor uit, schakelt naar 1, start en rij weer verder" Uiteraard laat ik de garage er naar kijken, maar ik was benieuwd of iemand dit ook heeft gehad en wat het zou kunnen zijn, ook qua kosten...

Dat ie daarom niet meer in elkaar grijpt. Maar het voelt ook alsof ie niet loskoppelt. Dat is dan inderdaad misschien hetzelfde, en heeft dan helaas niks met de kabel te maken..