Naar wat ben jij vernoemd?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rose123

Berichten: 585
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Steenbergen

Re: Naar wat ben jij vernoemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 15:40

Mijn naam komt uit een van de horror films van Stephen King als ik me niet vergis. Rosemary's Baby, enkel hebben ze het op zijn Duits gespeld. Mijn zusje is vernoemd naar een ex-vriendinnetje van mijn vader... maar daar kwam mijn moeder pas jaren later achter.

c_alsemgeest

Berichten: 20690
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 15:43

Rose123 schreef:
Mijn naam komt uit een van de horror films van Stephen King als ik me niet vergis. Rosemary's Baby, enkel hebben ze het op zijn Duits gespeld. Mijn zusje is vernoemd naar een ex-vriendinnetje van mijn vader... maar daar kwam mijn moeder pas jaren later achter.

:+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 15:49

Rose123 schreef:
Mijn naam komt uit een van de horror films van Stephen King als ik me niet vergis. Rosemary's Baby, enkel hebben ze het op zijn Duits gespeld. Mijn zusje is vernoemd naar een ex-vriendinnetje van mijn vader... maar daar kwam mijn moeder pas jaren later achter.


2 x nou lekker dan

Nayan

Berichten: 318
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 16:05

ierusju schreef:
Ik ben vernoemd naar een bloem :Y)
Mijn ouders hebben voor de namen van mij en mijn broers er vooral op gelet dat je er niet makkelijk mee kunt rijmen en dat het gemakkelijk te schrijven is. We hebben ook geen tweede namen.
Ik een paar weken voor de eerste keer in mijn leven (20jaar) de vraag gekregen hoe mijn naam gespeld wordt.
Ik ben blij met mijn naam, ik gruwel er alleen van als mensen mijn naam gaan afkorten en mij Ier noemen. Alsof mijn naam een afkorting nodig heeft...


Ik heb ook altijd gedacht dat mijn (onze) naam gemakkelijk te spellen was, maar sinds ik voor mijn werk veel mailcontact heb met veel verschillende mensen moet ik mijn mening herzien 8)7 nog los van alle keren dat ik opeens Lisa of Ilse heet.

92smartie92

Berichten: 1149
Geregistreerd: 16-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 16:23

Vernoemd naar iemand uit een tijdschrift. Mijn moeder vond het wel een leuke naam. :Y)

Rose123

Berichten: 585
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Steenbergen

Re: Naar wat ben jij vernoemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 16:26

@c_alsemgeest & @[***]

Ik ben tot ruim 17 maanden uit een verschrikkelijke huilbaby geweest, ik denk dat dat mijn wraak was :P

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Naar wat ben jij vernoemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 16:49

Mijn man en zijn 3 zussen hebben allemaal een naam met 2 lettergrepen.
'Want dat roept lekker makkelijk' aldus m'n schoonmoeder.
Alsof het honden zijn :+

Tordis02

Berichten: 156
Geregistreerd: 07-09-14
Woonplaats: Udenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 16:50

Ik ben vernoemd naar mijn achternaam.. Mijn naam is Pauline Paulissen. De rechtszaak tegen mijn ouders loopt nog :P (grapje hoor..)

Ghostattack

Berichten: 11247
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 16:57

Volgens mij wisten mijn ouders nog geen goede naam toen ik geboren werd en noemde mijn oma deze naam, ze wilden wel iets wat je niet kon afkorten omdat de namen van mijn broer en zus altijd afgekort worden.. Het is dus Britt geworden. Zweedse naam dacht ik, ik moet ook altijd aangeven dat het dubbel T is :') Als ik een jongen was dan had ik Luuk geheten, dat wisten ze al wel _O-

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: Naar wat ben jij vernoemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:00

T kan allemaal erger... ik ben vernoemd naar de beste vriendin van mijn moeder die toen al stiekem een relatie met mijn vader had >;) charming hè?

xBontfire

Berichten: 2651
Geregistreerd: 13-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:03

Djoopie schreef:
T kan allemaal erger... ik ben vernoemd naar de beste vriendin van mijn moeder die toen al stiekem een relatie met mijn vader had >;) charming hè?


Pijnlijk zeg.

Ik ben vernoemd naar Elizabeth (Liz) Taylor.

Frankaas
Berichten: 2938
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:08

"Vernoemd" naar kinderen van de buren op de camping waar mijn ouders op vakantie zijn geweest... Kinderen heetten Olaf en Franka. Als ik een jongen was geweest had ik dus Olaf geheten :'). Ik vind allebei echt verschrikkelijk qua naam, maar goed ik heb er mee leren leven.

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:14

Mijn roepnaam is nergens naar vernoemd maar mijn doopnamen zijn vernoemd naar mijn overgrootmoeder, oma en moeder.

Baal wel dat mijn roepnaam niet in mijn paspoort staat en totaal niet afgeleid is van mijn doopnamen want op school gebeurde het regelmatig dat er Petronella ipv Rinske op de lijst stond :')

Qua namen voor mijn kinderen vind ik het wel wat hebben om ze naar hun oma's/opa's te vernoemen en dan een leuke naam zelf verzinnen.

fohadie
Berichten: 4308
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:19

Mijn ouders vonden mijn naam gewoon mooi. Iben nergens naar vernoemd. Veel mensen denken van wel, omdst er in de jaren 80 een serie op tv kwam met mijn naam. De hoofdrol speelster het zo. Maar dan op zn Frans uitgesproken. Hoe vaak ik niet heb moeten aanhoren als klein meisje dst mijn ouders me vast naar de hoofdrolspeelster vernoemd hebben.. -O-

Koper

Berichten: 30308
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:35

Dioxide schreef:
Mijn ouders hadden geen meisjesnaam paraat en dus werd ik maar Jorien ipv een Joris :')

Hihi... als ik een jongen was geweest had ik ook Joris geheten. En de tweede naam van mijn zus is Jorien :P

ierusju schreef:
Ik een paar weken voor de eerste keer in mijn leven (20jaar) de vraag gekregen hoe mijn naam gespeld wordt.

Ierusju, neem ik aan.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Naar wat ben jij vernoemd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 17:41

Als ik een jongen was zou ik trouwens Dorus/Doris heten :+

Amber27

Berichten: 1461
Geregistreerd: 30-04-11
Woonplaats: Gilze

Re: Naar wat ben jij vernoemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:43

Ik ben vernoemd naar bier :Y) . Amberbier om precies te zijn

janouk
Blogger

Berichten: 17888
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:46

Ik ben vernoemd naar Corine Spier-Rottschäfer, Miss World, Miss Nederland.

Sar
Berichten: 248
Geregistreerd: 29-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:46

Mijn roepnaam is niet echt een verwijzing. Gewoon omdat ze het mooi vinden. Wel een unieke naam volgens mij.

Mijn tweede naam is afgeleid van die van mijn opa; Michel. Mijn tweede naam is dus Michelle. :)

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:27

Koper schreef:
Dioxide schreef:
Mijn ouders hadden geen meisjesnaam paraat en dus werd ik maar Jorien ipv een Joris :')

Hihi... als ik een jongen was geweest had ik ook Joris geheten. En de tweede naam van mijn zus is Jorien :P

ierusju schreef:
Ik een paar weken voor de eerste keer in mijn leven (20jaar) de vraag gekregen hoe mijn naam gespeld wordt.

Ierusju, neem ik aan.


Nou hij twijfelde volgens mij tussen Iris en Irus.
Mijn boktnaam is fonetisch opgeschreven bijnaam :P

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:16

Klijntje schreef:
Mijn man en zijn 3 zussen hebben allemaal een naam met 2 lettergrepen.
'Want dat roept lekker makkelijk' aldus m'n schoonmoeder.
Alsof het honden zijn :+


Geef ze geen ongelijk... Was het bezwaar van m'n moeder toen m'n vader m'n zusje Jolanda wilde noemen. Hij heeft gewonnen, maar ze heeft er een hekel aan dat ze haar naam afkorten. En het roept gewoon waardeloos, zeker bij een ontdeugende peuter :+

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:29

Naar een prutsmuts :Y) :') Leuk idee van paps!

Oke toelichting; Vernoemd naar een rol in de film Leaving Las Vegas. Elisabeth Sue, speelt Sera , en is in die film prostituee.

Ben Sanderson, a Hollywood screenwriter who lost everything because of his alcoholism, arrives in Las Vegas to drink himself to death. There, he meets and forms an uneasy friendship and non-interference pact with prostitute Sera.

ltijd leuk om dit verhaal aan mensen te vertellen 8-)

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Naar wat ben jij vernoemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:39

Ik ben geloof ik nergens naar vernoemd.. Weet wel dat ik bewust een naam heb die je niet makkelijk kan afkorten zonder hem te moeten verbasteren.
Kan helaas niet meer vragen waar mijn naam vandaan komt, weet zeker dat mijn vader daar geen idee van heeft en mam is er helaas niet meer.

Mijn doopnamen zijn ook een raadsel, ik heb er 3(Mattheus, Theodora, Johannes, en die eerste kan ik nog wel herleiden naar een oom, maar die andere twee heb ik dus echt geen flauw idee van lol. Zal vast wel vernoemd zijn naar iemand uit mijn familie maar wie weet ik niet haha)

Kinke

Berichten: 20550
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Naar wat ben jij vernoemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:51

ik ben vernoemd naar mijn oma. Mijn oma heette Jurriena (haar vader heette Jurrie), maar ze vond dit geen mooie naam en wilde perse niet dat ik zo zou gaan heten. Ze hebben me toen de naam Marina gegeven :)

Vithou

Berichten: 5629
Geregistreerd: 26-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:59

Godzijdank bestonden de minions nog niet in de tijd dat ik geboren werd, anders had ik m'n ouders iets aangedaan :+

Mijn naam is een samenvoeging van de namen van mijn opa en oma.
Mieneke en Johannes --> Mien en Joh --> Minjon (maar dat spreek je dus ook echt uit zoals je het schrijft, niet op zijn frans of op zijn 'minions')