Normaal ben ik niet zo van een topic openen maar dit wil ik toch graag even van me afschrijven.
Vorige week vrijdag werd ik wakker met veel pijn aan mijn linker oog. Snel mijn lenzen uit gedaan (draag nachtlenzen). In de loop van de ochtend werd het alleen maar erger. Mijn oog werd echt vuur rood en traande enorm. Tegen de middag maar de huisarts gegaan. Mn oog was wat geïrriteerd en ik kreeg een zalfje mee. Mn lenzen even uit houden die nacht en zalfen.
Ik zou diezelfde dag nog verschil moeten merken. Echter werd het alleen maar erger er toen ik zaterdag wakker werd schrok ik toch wel. Mijn oog deed nog meer pijn en kon ook al geen daglicht meer verdragen. Kom mn oog amper open houden...

Besloten de optieen te bellen. Ik kon diezelfde middag nog terecht. Helaas werd ik gelijk door gestuurd naar de spoed eisende hulp. De verjaardag van het dochtertje van mijn beste vriendin gemist, zat de hele middag in het ziekenhuis.
Ik bleek een zweertje te hebben op mn hoornvlies en een bacterie. Medicijnen gekregen en de vraag of ik maandag wilde bellen voor een controle afspraak.
Maandag ging het al weer een stuk beter. Met volle moed naar de opticien. Mn man als chauffeur want zonder lenzen mag/kan ik geen auto rijden. Ik liep vrij positief het ziekenhuis uit. Niks liet merken dat het ernstig was. Nieuwe afspraak gemaakt voor vrijdag (vandaag).
Nu kreeg ik vanmiddag de schrik van mijn leven. De oogarts zij ik heb goed en slecht nieuws. Je staat natuurlijk te springen om je lenzen weer in te kunnen doen (zit al een week zonder echt een drama...)
Het goede nieuws is dat het langzaam aan het genezen is. Ik had eigenlijk niet verwacht dat het goed zou komen..
Ik schrok me kapot. De waas die ik ruim 5 dagen had is nu weg, de oogarts had niet verwacht dat dat nog weg zou gaan...
Ik had enorm geluk gehad zij die.Nou ik heb me toch even een partij zitten huilen. In de afgelopen week toch redelijk veel artsen gezien en niemand heeft dit verteld aan me. Hij kwam echt eveb rauw binnen bij me.
Nu heb ik extra medicatie erbij en moet over 2 weken weer terug. Het kan zo een maand duren voor mijn oog hersteld is.
Morgen gaan we met spoed een bril aanvragen want nog een maand zonder lenzen in te mogen is geen optie.
Nu even duimen of mn oog volledig gaat herstellen...