Ik wil graag een (andere) spaarrekening openen. Ik zit nu bij de ABN en heb een spaarrekening waar standaard een x percentage (ik geloof op dit moment 5%) van mijn dagelijkse uitgaven automatisch wordt overgemaakt naar de spaarrekening. Pinsparen heet dit geloof ik. Tevens kunnen mijn partner en ik op papier een leuk centje sparen

(dat weten we natuurlijk wel, leuke dingen doen etc.). Ik probeer altijd het geld wat we 'willen' sparen over te maken op de spaarrekening maar ja, je weet hoe het gaat. Oh van het weekend wat leuks doen met vrienden, ik maak even 50 euro over naar de betaalrekening.
Echter willen we nu écht een spaarpotje gaan maken.

Heb tevens gezocht naar een 'spaar topic' op Bokt, maar deze zijn al wat ouder en niet meer actief. Mocht ik het over het hoofd gezien hebben, sorry

Ik ben graag op zoek naar tips. Hoe te beginnen vanaf 0 ? Waar op te letten met het openen van een spaarrekening? Wat loont, wat werkt (voor jou) ? Bij mij werkte een doel altijd wel (een vakantie die je op een bepaalde datum moet betalen). Echter moet een doel voor mijn concreet zijn.
Reacties als: 'Gewoon niet kopen.' oid werken voor mij alleen maar averechts