Woningstichtingen den haag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Woningstichtingen den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 15:18

Ik zoek wat woningstichtingen waarbij je snel aan huur woning kan komen
ik het zelf ook wat ge googled en zag bv dat er op een huis 350 reacties stonden :') tja zo kom je niet snel aan een huisje...........

Heeft iemand de gouden tip?

Anoniem

Re: Woningstichtingen den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 15:24

Uhm achterin de rij gaan staan? :=

En anders huren via funda ofzo.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 15:25

Via Woonnet Haaglanden kan het lang duren. Wil je perse in Den haag wonen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 15:26

Dat is helaas gewoon de realiteit in de randstad. Sociale huurwoningen hebben wachtlijsten van jaaaaren (en dan zitten er meer dan genoeg mensen tussen die eigenlijk urgentie zouden moeten krijgen) en zelfs als je in de vrije sector gaat huren is het vaak moeilijk om iets te vinden, ook als je je eisen verlaagt en je budget verhoogt. Het is echt ongelofelijk frustrerend maar zo is het nou eenmaal. Dus inderdaad achterin de rij gaan staan, meer budget proberen te vinden of buiten de grote steden gaan zoeken.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 15:27

Nou niet... Gemiddelde wachttijd is 7/8 jaar of langer voor een sociale huurwoning.
Je zou het kunnen proberen via inderdaad funda of kamernet, maar dit zijn vaak particuliere woningen waarvoor je veel geld betaald en vaak geen toeslagen krijgt.

Deze regio is gewoon erg druk, helaas.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 15:29

Vroeg inschrijven en lang wachten. Of meer geld verdienen en particulier huren. Of kijken of er mogelijkheid is tot iets kopen.

Iedereen wil blijkbaar in Den Haag wonen :+

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 15:29

shilady schreef:
Heeft iemand de gouden tip?

Tijdreizen. De wachttijd in Den Haag is lang. Er zijn geen snelle trucjes bij de woningbouwverenigingen.

Heb je al gedacht aan anti-kraak wonen?

verootjoo schreef:

Het is hier dan ook onwijs leuk wonen 8-)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 15:30

leeslampje schreef:
verootjoo schreef:

Het is hier dan ook onwijs leuk wonen 8-)

Zou je haast gaan denken ja :')

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 15:38

Geduld hebben :') 'Snel een huurwoning vinden' en 'Randstad' gaan niet echt samen, of je moet heel veel geluk hebben :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 15:57

Je woonde toch net in Friesland?

Helaas zijn er, buiten Particulier gaan huren of kopen, geen snellere opties dan gewoon op de stilstaande wachtlijst te staan. Niet alleen in Den Haag, maar ook in Utrecht en andere grote steden. Ook in randgemeenten.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 16:00

Ja keek zo even rond ja maar moeilijk verhaal vermoed inderdaad dat dat allemaal mensen zijn die 8 of 10 jaar ingeschreven staan die een huis krijgen

Jans ik kijk even rond voor iemand
En ik woon zelf in schiedam

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:01

En dat is dan nog in de buitenwijken. Ik weet dat er in Utrecht wijken zijn waar de wachttijden voor een sociale huurwoning bijna 20 jaar zijn zonder urgentie. Amsterdam is al helemaal een drama, zelfs in de vrije sector is het vrijwel onmogelijk om in aanmerking te komen voor een huis als je niet een stel tweeverdieners bent die hoog in de salarisschaal zijn ingestapt.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 16:08

Ja ik zie zelfs woningen met meer dan 500 reacties :wow:

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:09

shilady schreef:
Ja ik zie zelfs woningen met meer dan 500 reacties :wow:

Ik heb er toevallig net een gehad, en niet eens in DH. Was nummer 8, na 9 jaar ingeschreven te hebben gestaan.. Geluk gehad maar als je zelf <5 jaar hebt bij woonnet, wordt het erg lastig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:11

Inderdaad; óf een hoog genoeg inkomen om particulier te kunnen huren, kopen, óf achterin de rij gaan staan. Is in Rotterdam, Schiedam etc niet anders helaas.
Wij huren particulier (Schiedam) maar doen we ook nooit meer. Maar ja, ergens anders kom je er gewoon níet tussen. En ik kan me zo voorstellen dat dat in Den Haag nog een tikkeltje erger is. Misschien een idee voor je kennis om uit te wijken naar een andere stad?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:12

Je moet ook geluk hebben. Ik woon in Delft en de eerste keer ruim een jaar ingeschreven gestaan voor een 1 kamer woning. En ik stond iets van 15e. Voor het huis waar ik nu woon stond ik 35e en nog geen 2 jaar ingeschreven. Nieuwbouw, vlakbij het centrum 4 kamer appartement. Oke hier had ik wel een beetje mazzel dat ik zelf brutaal de woningbouw belde met de vraag hoe het kan dat mensen met urgentie op woningen kunnen reageren die pas over een kwartaal tot half jaar worden opgeleverd. En dat er 10 type woningen waren om te verhuren. Uiteindelijk waren we nummer 7 en konden we zelfs nog kiezen welk huis we wilden.