(juridisch) advies gevraagd! Online kopen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

(juridisch) advies gevraagd! Online kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-18 14:45

Hallo!

Ik heb een vraagje, en ik weet niet in hoeverre ik sterk sta.
United Wardrobe is een plek waar je tweedehands kleding kunt kopen en verkopen.
Het is een hele fijne veilige site (voor de koper) aangezien ik het bedrag bij bestellen over maak naar UW (united wardrobe) en wanneer het pakket veilig bij mij is aangekomen UW het bedrag pas over maakt aan de verkoper.
Voor deze extra zekerheid betaal je als koper (en verkoper) een klein bedrag van ongeveer 2 euro.

Ik heb al vaker via UW besteld en dit is altijd heel goed gelopen, mede door bovenstaande reden.

Maar nu mijn vraag: ik heb gisteren een kartonnen enveloppe binnen gekregen, geopend, zonder broek erin.
Verkoper over de zeik (want ja, ik kan natuurlijk liegen) en ik over de zeik omdat ik 20 euro heb betaald voor een kartonnen enveloppe.

De verkoper heeft vervolgens contact opgenomen met United Wardrobe, ze vragen nu aan ons om akkoord te gaan met €11,- zodat we het verlies delen.

Ik weet nu niet of ik akkoord moet gaan, het gaat me echt niet om die €9,-, maar ik heb het gevoel dat ik via UW voor extra zekerheid betaal, die ik nu niet gekregen heb.

Natuurlijk begrijp ik dat UW juridisch veel sterker staat, en dat de fout bij PostNL ligt, maar ik vraag me vooral af of het wel slim is om meteen een knieval te maken, aangezien verkoper en ik hier beiden verlies op maken (en UW de normale transactiekosten houdt).
United Wardrobe heeft ook nergens aangegeven staan (voor zover ik kan vinden) wat voor acties er ondernomen worden bij het verlies van een pakket.

Dus: meningen? Iemand die er verstand van heeft?

Liefs!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23450
Geregistreerd: 09-04-01

Re: (juridisch) advies gevraagd! Online kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 15:44

Was de verpakking beschadigd?

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-18 15:47

Polly schreef:
Was de verpakking beschadigd?


Nouja, de plakband was los en dus was de verpakking geopend. Ik weet niet of ik dat beschadigd kan noemen? Ik denk van wel? Ik zal even foto’s plaatsen, moment.

Edit:

Afbeelding


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door borstnoot op 10-03-18 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Ashkerlon

Berichten: 2642
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Roeselare (West-Vlaanderen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 15:55

Ik wil niet meteen met vingers wijzen, maar hier ligt voor mij toch schuld bij de verkoper. Je plakt geen pakket dicht met zo'n goedkope tape... Dat is vragen om problemen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23450
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 15:56

Hij was dus niet dicht als in dat de verkoper vermoedelijk een lege envelop heeft verstuurd?
Het is aannemelijk dat de envelop tijdens het verzenden is open gegaan/gemaakt?
Is het verzekerd verzonden?

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-18 15:58

Polly schreef:
Hij was dus niet dicht als in dat de verkoper vermoedelijk een lege envelop heeft verstuurd?
Het is aannemelijk dat de envelop tijdens het verzenden is open gegaan/gemaakt?
Is het verzekerd verzonden?


Ik vermoed niet dat de verkoper een lege envelop heeft verstuurd, aangezien ze veel goede reviews heeft.
Ik neem aan dat de envelop tijdens het verzenden open is gegaan, de tape was om het pakketje heen gedraaid (over voor- en achterkant) en duidelijk los geknapt/gescheurd aan de zijkanten.
Het pakket is niet verzekerd verzonden.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23450
Geregistreerd: 09-04-01

Re: (juridisch) advies gevraagd! Online kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 15:59

Dan is mijn mening dat het een hele redelijke vraag is om de kosten te delen. Jullie kunnen hier beide niks aan doen.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: (juridisch) advies gevraagd! Online kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 16:03

Zo op het eerste gezicht vind ik het vrij ondeugdelijk verpakt/dichtgeplakt en zou ik het niet fijn vinden om daar als koper voor op te draaien. Maar wat de beste oplossing is?

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: (juridisch) advies gevraagd! Online kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 16:05

De enveloppe was rondom rond dicht geplakt
Hoe kan het nog beter dichtgeplakt worden??

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23450
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 16:21

GDG schreef:
Zo op het eerste gezicht vind ik het vrij ondeugdelijk verpakt/dichtgeplakt en zou ik het niet fijn vinden om daar als koper voor op te draaien. Maar wat de beste oplossing is?


Nóg deugdelijker is via pakketpost en dat kost weer extra

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 16:24

Kan beter dicht worden geplakt met normale tape, en niet dit plakband dat is bedoeld voor papier, niet karton...


Ik zou ook niet meteen een knieval maken, ik zou gewoon PostNL eens opbellen? Of is dat nu zo gek gedacht? :+
Laatst had de bezorger hier een brievenbus pakketje iets te hard door de brievenbus geduwd, waardoor de plastic lijst om de tochtstrip gebroken was. PostNL is (na een belletje uiteraard) dezelfde dag nog langs geweest, heeft het pakket bekeken en de brievenbus en vervolgens direct een nieuwe lijst erop gezet (zonder de postbode te hebben gesproken, wij hebben ook niets tegen de postbode gezegd omdat wij het pas zagen toen de bezorger allang weer weg was). Wij hebben dus prima ervaringen met ze, dus ik zou ze gewoon eens bellen.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: (juridisch) advies gevraagd! Online kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 16:33

de verkoper contact op laten nemen met post nl, verkoper is opdrachtgever.
misschien is de broek wel gevonden en komt die weer boven water.

Sourire
Berichten: 815
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 17:54

Alane schreef:
de verkoper contact op laten nemen met post nl, verkoper is opdrachtgever.
misschien is de broek wel gevonden en komt die weer boven water.


Inderdaad. Dat allereerst.

Misschien ben ik egoïstisch, maar ik had niet willen betalen. Als ik wat bestel bij een reguliere webshop en het pakket komt niet aan/heeft geen inhoud ga ik ook niet betalen. Vind dit risico voor de verkoper.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: (juridisch) advies gevraagd! Online kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 18:06

Ik vind ook dat dit plakband niet de juiste is geweest en dus een fout van de verkoper.

Zou niet zo snel akkoord gaan.

BigOne
Berichten: 38279
Geregistreerd: 03-08-09

Re: (juridisch) advies gevraagd! Online kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 18:12

Helaas worden dit soort zaken heel vaak een welles/nietes spelletje en bij post.nl iets terugvinden??? Vergeet het maar, al een keer of vier mee van doen gehad en het duurt eeuwen en ze vinden nooit iets terug. Voor deze keer, mocht de verkoper ook akkoord gaan want zij zegt dat het verzonden is dan je verlies nemen. Hier zijn gewoon twee mensen de dupe en ik bent het met de anderen eens, hier had wat extra plakband omheen gemoeten.

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-18 19:50

Ik heb United Wardrobe een bericht gestuurd niet akkoord te gaan.
Of de fout nu bij de verkoper, of bij PostNL ligt, maakt me niet heel veel uit. Ik weet wel dat ik mijn broek niet binnen heb, waar ik wel voor heb betaald.
Verder vind ik het apart dat ik transactiekosten betaal (samen met de verkoper), omdat ze zo genaamd een veilig bedrijf zijn.
Nu heb ik (na vaak bij hun besteld te hebben, en dus transactie kosten betaald heb) een keertje zeik, en dan zijn ze toch niet zo veilig als dat ik dacht.
Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar hun antwoord.