Slimme stekker met WiFi -welke?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Roodvos

Slimme stekker met WiFi -welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-18 13:06

Mijn huis en oprit liggen in een mooi door bomen omzoomd stukje. Prachtig, maar de bomen nemen ook veel licht weg, en er is geen lantaarnpaal in de buurt. E.e.a. maakt het nogal spannend om in het donker met de trailer achteruit de oprit in te rijden. Ik heb daarom een bouwlamp aan de gevel, die ik met een KlikAan-KlikUit systeem kan bedienen. Helaas zit de schakelaar net buiten bereik als ik nog op de straat sta, en moet ik eerst de auto uit en een stukje de oprit op lopen om de lamp aan te doen.

Verder vind ik het niet handig dat de batterijen in de afstandsbediening om de haverklap leeg zijn. Nu de batterij weer gewisseld moet worden heb ik bedacht dat ik daar een slimme stekker met wifi wil hebben. Vergelijkbaar met wat ik nu heb, maar dan eentje die ik met mijn smartfoon kan bedienen.

Nou ben ik al even aan het zoeken geweest, maar ik zie door de stekkers de aansluiting niet meer.

Mijn minimale eisen:
- app zowel te bedienen met Android als iOS
- als dit bevalt: mogelijkheden om netwerk in de toekomst uit te breiden met meer slimme stekkers

Het zou daarom ook wel handig zijn als je de stekkers in de app een naam kan geven zodat ze herkenbaar zijn.

Wie heeft hier ervaring mee? Welke hebben jullie, welke raden jullie aan?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:12

Wat jij zoekt heet Z-wave (plus), daar heb je een basisstation bij nodig, maar dan kun je er wel hele handige dingen mee doen, bijvoorbeeld in combinatie met een bewegingsmelder.

Hiermee kun je wel even vooruit qua informatie: https://www.robbshop.nl/domotica/wat-is-domotica

frankiej

Re: Slimme stekker met WiFi -welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 17:07

Gewoon een ouderwetse tijdschakelaar op je bouwlamp zetten. Andere optie is om 1 of 2 degelijke led-werklampen op je trailer te (laten) bouwen welke aangesloten zitten op het achteruitrijlicht. Led gebruikt weinig stroom dus daar heb je geen probleem mee. Heb zelf een 27 watt led erop zitten en die geeft al veel licht.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 17:12

En een lamp op sensor? Die gaat aan bij beweging.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 22:50

Bedankt allemaal voor de reacties tot dusver.

Oef Margreet, dat is wel een oplossing met een gouden randje :$ . Daar moet ik nog maar eens rustig over nadenken. Ik dacht meer aan een stekker van 50-80 euro :o .

@fjordjes: Ja, dat heb ik gehad :j . Maar dan brandde de lamp te pas en te onpas, ook als het niet nodig is. Katten, uilen, er komt van alles voorbij in het donker. En dat vind ik jammer van het stroomverbruik.

@frankiej: Hmm, ja, maar ik kom niet op vaste tijden. En zoals hierboven beschreven, ik vind het onnodig om licht te hebben branden als ik het niet nodig heb. Probeer op die manier een klein beetje bij te dragen aan het milieu. En ik vind het soms ook handig om gewoon licht op het pad te hebben, ook zonder trailer. Met slecht weer of als ik bezoek krijg bijvoorbeeld.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 23:07

dan zou ik die bouwlamp vervangen door een flinke ledlamp. Beetje bouwlamp is al gauw een paar 100 watt, een goede led verbruikt slechts een fractie daarvan. Al zou die de hele dag branden, merk je er nog niks van op de energierekening.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 23:14

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-18 09:05

wyoming schreef:
Van klikaan-klikuit heb je ook zo’n ding wat je ertussen kan doen waardoor je de lampen met een app kan besturen. Misschien is dat wat? (Is alleen ook iets duurder dan €50-80)

https://www.klikaanklikuit.nl/nl/ics-20 ... ation.html

Ja ,zo'n ding moet ik idd hebben :j .

Ik kwam er afgelopen week bij toeval achter dat een collega exact heeft wat ik ook wil. Dus hij gaat mij er mee op weg helpen.

Heel erg bedankt voor jullie reacties +:)+ .