Demonstratie OVP wie gaat er mee?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
cp112

Berichten: 14708
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Demonstratie OVP wie gaat er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-18 12:24

As zondag om 12.00
Wie gaat er allemaal heen?

Stal van 't Heideveld
' t Heideveld Horse Transport. Paardentaxi en internationaal transport.


0011223344
Berichten: 450
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: Bij mijn paard in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 12:29

Kun je iets meer informatie geven waar de demonstratie is en waartegen/waarvoor dit protest is?

Ik neem aan tegen het verhongeren, maar waar zijn ze voor? Afschieten of bijvoeren?

eilleen333

Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Demonstratie OVP wie gaat er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 12:44

Ik ben even zo vrij om hier een verzoek uit een ander OVP topic te plaatsen: denk dat het belangrijk is dat mensen zich dit realiseren.


Wijslander schreef:
Verzoek met betrekking tot de demonstratie aanstaande zondag

Vandaag gaan de gesprekken met gemeente en politie plaats vinden om de vergunning voor de demonstratie van aanstaande zondag rond te krijgen. Echter voldoet de demonstratie niet aan de voorwaarden die worden gesteld, namelijk: De demonstratie mag niet leiden tot verstoring van de openbare orde of het overtreden van regels of wetten.

Op dit moment worden er allerlei manieren bedacht en genoemd om tijdens de demonstratie toch te gaan voeren. Hetzij door stiekum over de hekken gooien, door boetes voor lief te nemen, hekken doorknippen, crowdfunding op te starten om de boetes te dekken.

Nu wordt het recht tot demonstreren in gevaar gebracht! Dit houdt in dat de vergunning niet afgegeven wordt. Maar ook dat het gebied tot nader order gesloten kan worden. En als dat gebeurd, helpen we de dieren helemaal niet meer.

We hebben enorm veel steun vanuit het hele land. De verwachte opkomst is groot. Onderschat de kracht van demonstreren niet. We kunnen hiermee een krachtig geluid laten horen die kan leiden tot structurele goede oplossingen.
Daar helen we de dieren zeker mee.

Als men af gaat dwingen door regels te overtreden, dan missen we zeker ons doel en daar zijn de dieren in ieder geval niet mee geholpen.

Iedereen mag vinden wat hij of zij wil wat betreft voeren. Maar ik wil toch iedereen verzoeken goed na te denken en de kop erbij te houden om dit tot een groot succes te maken voor dieren!

Nog steeds is het prima om zondag met hooi te komen als symbool voor onze actie. Wij hebben begrepen dat er opslagplekken geregeld worden waar het hooi eventueel achter gelaten kan worden. Intussen kunnen dan de onderhandelingen door gaan om het voeren toch voor elkaar te krijgen

We hopen op jullie steun en medewerking.
Nogmaals: we zijn heel ver, laten we nog verder komen!

Namens actiegroep Demonstratie OVP
Terenja Bongers


<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

cp112

Berichten: 14708
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Demonstratie OVP wie gaat er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-18 13:12

Het gaat overigens niet om de demonstratie voor het bijvoeren. Dat staat los van elkaar.

Stal van 't Heideveld
' t Heideveld Horse Transport. Paardentaxi en internationaal transport.

cp112

Berichten: 14708
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-18 13:13

Afbeelding


Afbeelding

Stal van 't Heideveld
' t Heideveld Horse Transport. Paardentaxi en internationaal transport.

Tanya
Berichten: 10082
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:59

cp112 schreef:
Het gaat overigens niet om de demonstratie voor het bijvoeren. Dat staat los van elkaar.

Maar waar demonstreer je dan voor/tegen in dit geval?

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Demonstratie OVP wie gaat er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:24

Voor zover ik heb begrepen gaat het gewoon om verandering. Dat er íets moet gebeuren.
Ik zou graag komen, maar helaas 3 uur rijden voor mij..

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

secricible

Berichten: 25677
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:28

Tanya schreef:
cp112 schreef:
Het gaat overigens niet om de demonstratie voor het bijvoeren. Dat staat los van elkaar.

Maar waar demonstreer je dan voor/tegen in dit geval?


Tegen het huidige beleid vd OVP en voor een duurzaam beleid zonder dierenleed lijkt mij.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

cp112

Berichten: 14708
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Demonstratie OVP wie gaat er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-18 15:35

Dat er iets veranderen gaat inderdaad.

SBB voert nu ineens wel bij. Maar dit is geen oplossing op de lange termijn. Het hele systeem daar moet op de schop. Geboortebeperking etc etc.

Stal van 't Heideveld
' t Heideveld Horse Transport. Paardentaxi en internationaal transport.

SdaphneS

Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Demonstratie OVP wie gaat er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 18:30

Lekker vaag topic.
Je gaat dus demonstreren voor verandering van het huidige ecologische beleid in de oostvaardersplassen? Begrijp ik dat goed?
Wat wil je dan dat gaat veranderen en hoe zie je die verandering voor je?

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 18:37

Minimaal 5kg voer per dag per dier nodig. circa 7.500 dieren? hoeveel zouden er nog leven? dat is dus 37.500kg hooi per dag nodig, minstens. zeker nog 30 dagen voordat het gras weer gaat groeien. Dat is dan 1.125.000kg hooi benodigd. Dat zijn ongeveer 3.250 grote vierkante balen. Terwijl SBB helemaal niets heeft ingekocht omdat bijvoeren geen beleid is.
Hoe kan ik geloven dat ze vanaf nu werkelijk die dieren gaan bijvoeren?
Wie heeft er nou "toevallig" ruim 3.250 grote vierkante balen hooi op voorraad liggen?

Ik geloof er geen barst van.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

cp112

Berichten: 14708
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-18 19:54

Dees schreef:
Minimaal 5kg voer per dag per dier nodig. circa 7.500 dieren? hoeveel zouden er nog leven? dat is dus 37.500kg hooi per dag nodig, minstens. zeker nog 30 dagen voordat het gras weer gaat groeien. Dat is dan 1.125.000kg hooi benodigd. Dat zijn ongeveer 3.250 grote vierkante balen. Terwijl SBB helemaal niets heeft ingekocht omdat bijvoeren geen beleid is.
Hoe kan ik geloven dat ze vanaf nu werkelijk die dieren gaan bijvoeren?
Wie heeft er nou "toevallig" ruim 3.250 grote vierkante balen hooi op voorraad liggen?

Ik geloof er geen barst van.




Er wordt ook niet gevoerd bij de grote grazers op de oostvaardersplassen maar alleen in het oostvaardersveld...

Stal van 't Heideveld
' t Heideveld Horse Transport. Paardentaxi en internationaal transport.

cp112

Berichten: 14708
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-18 19:55

SdaphneS schreef:
Lekker vaag topic.
Je gaat dus demonstreren voor verandering van het huidige ecologische beleid in de oostvaardersplassen? Begrijp ik dat goed?
Wat wil je dan dat gaat veranderen en hoe zie je die verandering voor je?




Er is een officiële demonstratie georganiseerd ja. Tegen het wanbeleid van de ovp.
Ik vraag alleen wie hier nog meer heen gaat.

Stal van 't Heideveld
' t Heideveld Horse Transport. Paardentaxi en internationaal transport.

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Demonstratie OVP wie gaat er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 20:03


Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

secricible

Berichten: 25677
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 21:44

SdaphneS schreef:
Lekker vaag topic.
Je gaat dus demonstreren voor verandering van het huidige ecologische beleid in de oostvaardersplassen? Begrijp ik dat goed?
Wat wil je dan dat gaat veranderen en hoe zie je die verandering voor je?


Ik denk dat dat vooral komt doordat het topic zijn voorzet heeft gehad op VN: [VN] Staatsbosbeheer raadt bijvoeren in Oostvaardersplassen af
Hier staan toch wel meer gefundeerde reacties over hoe en wat.

Samengevat is de wens dat er nu bijgevoerd wordt om de dieren te redden van verhongering. Eventuele dieren die het niet meer gaan redden afschieten zodar verder leed bespaard wordt.
Daarna moet er gekeken worden naar een meer langdurige oplossing om de hoeveelheid dieren in perking te houden in plaats van een stuk "natuur" bestaande uit grote grazers die in een uit de kluiten gewassen wei zijn geplaatst aan zijn lot over te laten onder het mom van "dit is de natuur".

Ik denk dat het goed is om te waken dat de discussie over dit beleid niet hierheen overwaait maar in het VN topic blijft (denk dat het goed zou zijn als daar wat meer kanten worsen belicht wat dat betreft) zodat het hier puur over de demonstratie kan gaan.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Murthul

Berichten: 17063
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Demonstratie OVP wie gaat er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 22:52


De Turtle.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten