Wat moet ik hiermee.....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 11:19

Huertecilla schreef:
Palmera schreef:
Oké, ik bén een nederlandse, zelfbewuste, nuchtere en bijna 10 jaar geleden geëmigreerde vrouw.

Ik heb eerder in dit topic al aangegeven dat ik perplex sta van de denkwijze van vrouwen in nederland. Blijkbaar is er nogal veel veranderd in 10 jaar tijd. Spijtig!


Dat heet ´ontwikkeld´blijkbaar.
Ik vond die doorgeslagen ontwikkeling eind 20ste eeuw hoogst verontrustend, sociaal ontwrichtend en ja hoor.

Citaat:
Echt, ik was een aantal maanden terug kort in NL, en het valt me vies tegen hoe de vrouwen veranderd zijn in agressieve wezens die alleen maar om zichzelf denken. Niets kan en alles is seksueel getint en fout. Een compliment mag niet eens meer!
Jullie zijn vergeten dat heel veel ook met wat duidelijke woorden te bereiken is. Jullie zijn vergeten dat mannen ook heus aardig kunnen zijn. En jullie zijn ook vergeten dat respect van twee kanten moet komen.


Rechten Palmera, réchten hebben ze; omdat ze het waard zijn ;)
Mannen zijn de tegenpartij.

Daarbij; het altijd van een verborgen agenda uitgaan is veelzeggend.

Echt heel triest.


Citaat:
Ik ben oprecht blij dat ik weg ben. Ik woon liever in een wereld waar ik een man niet voor zijn hoofd denk te moeten stompen als hij denkt aardig te zijn. ;)


Kijk, jij zit zelf lekker in je vel. Bent, zien boven, dus hebt geen hysterische regels en veiligheidspersoneel nodig om sociaal evenwichtig te functioneren.

Citaat:
@Resistance: jouw opmerking is meer dan krankzinnig voor iemand die graag de dialoog aangaat


Beledigend uithalen vanuit een vermeend hogere moraal.

Al met al een non-probleem imo. TS reageerde niet correct en kan dat makkelijk genoeg met heldere mondelinge communicatie herstellen.
Dat er een draad op Bokt over geopend wordt is een symptoom van hoe ontspoord de sociale interactie is.

Voor de rest; dames, als een man zo ongelooflijk voorzichtig moet zijn tegen een anti-man massahysterie in, is het voorspelbaar dat gewoon aardig zijn het risico niet waard is en je een hoogst directe vraag krijgt. Volgende stap is of je een verklaring wil ondertekenen dat je vrijwiilig sex hebt :PB
Tja, ´waar zijn de leuke mannen gebleven?´ _O-

Ok, ik ga mijn lief een kop thee op bed brengen.
Nee, ik wil geen ochtendwip; ik ga een stuk fietsen en wil dat even zéggen ipv een briefje achterlaten.
Eens kijken, waar liggen de stok om haar wakker te porren en de stukjes chocolade om haar als blisemafleiding toe te gooien... :Y)

Misschien kun je een eigen topic aanmaken om je frustraties mbt vrouwen te ventileren.
Ts vraagt alleen maar advies over hoe een situatie aan te pakken en de meningen zijn verdeeld. Van massahysterie is alleen sprake in jouw hoofd.

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 11:44

Palmera schreef:
Ik heb eerder in dit topic al aangegeven dat ik perplex sta van de denkwijze van vrouwen in nederland. Blijkbaar is er nogal veel veranderd in 10 jaar tijd. Spijtig!


Je maakt de denkfout door internetfora als representatief te beschouwen.

Palmera

Berichten: 9460
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:13

Kahawa schreef:
Palmera schreef:
Ik heb eerder in dit topic al aangegeven dat ik perplex sta van de denkwijze van vrouwen in nederland. Blijkbaar is er nogal veel veranderd in 10 jaar tijd. Spijtig!


Je maakt de denkfout door internetfora als representatief te beschouwen.

Helaas zag ik het ook op straat in nederland. Vooral op de markt was het hilarisch.
En nee, dat waren geen bekenden van mij maar willekeurige marktbezoekers. ;)

Ik begreep in ieder geval dat de TS haar probleem op een nette verbale wijze gaat oplossen. Ik ben ervan overtuigd dat dat lukt, mannen zijn namelijk niet standaard achterlijk. ;)

Anoniem

Re: Wat moet ik hiermee.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:17

Dat mannen standaard achterlijk zijn wordt hier nergens geïmpliceerd.

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:17

Palmera schreef:
Kahawa schreef:
Je maakt de denkfout door internetfora als representatief te beschouwen.

Helaas zag ik het ook op straat in nederland. Vooral op de markt was het hilarisch.
En nee, dat waren geen bekenden van mij maar willekeurige marktbezoekers. ;)

Ik begreep in ieder geval dat de TS haar probleem op een nette verbale wijze gaat oplossen. Ik ben ervan overtuigd dat dat lukt, mannen zijn namelijk niet standaard achterlijk. ;)


Bijzonder. Ik heb nog nooit meegemaakt dat alles seksueel getint en fout was en dat een compliment niet meer zou kunnen. _O- En op de markt al helemaal niet, daar heerst imo juist een sfeer van een geintje moet kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:19

Palmera schreef:
Kahawa schreef:
Je maakt de denkfout door internetfora als representatief te beschouwen.

Helaas zag ik het ook op straat in nederland. Vooral op de markt was het hilarisch.
En nee, dat waren geen bekenden van mij maar willekeurige marktbezoekers. ;)

Ik begreep in ieder geval dat de TS haar probleem op een nette verbale wijze gaat oplossen. Ik ben ervan overtuigd dat dat lukt, mannen zijn namelijk niet standaard achterlijk. ;)

Joh! En vrouwen dus blijkbaar ook niet :)*

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:20

De afslag dat mannen achterlijk zijn heb ik ook even gemist trouwens. Op basis waarvan precies wordt gedacht dat men dat denkt?

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:21

Jullie scheren wel alle vrouwen over één kam, HC en Palmera. Alsof alle vrouwen in Nederland hysterische wijven zijn. Apart

Vind je oplossing goed ts, gewoon duidelijk maar vriendelijk zeggen dat je een hand voldoende vindt.

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:24

Als we toch aan het generaliseren zijn op basis van anekdotes: Mijn ervaring is dat Nederlandse buitenlanders die op Nederlandse fora posten regelmatig negatieve ervaringen hebben als ze een keer terug zijn in Nederland. Niet alleen op Bokt, ook elders. :))

En niet zelden zijn dat dan toevallig ervaringen waarin weinig mensen zich herkennen.

Palmera

Berichten: 9460
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:25

Maar de man is degene die hier als achterlijk word afgeschildert in dit topic.
Reacties als 'dat snapt hij toch niet' vliegen hier om de oren.

En dat is dus nú al besloten, want de TS heeft (logisch, het is weekend) de vervolgafspraak met die man nog niet gehad. Dus nog ook nog niet gezegd dat zij het contact liever beperkt tot handschudden. En toch zijn er zat vrouwen hier (lees de reacties maar terug Kahawa) die alvast hebben besloten dat die man dat tóch niet snapt.

Op mijn beurt snap ik weer niet waar dat vandaan komt. Of ja, eigenlijk snap ik het wel. ;)

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:27

Palmera schreef:
Maar de man is degene die hier als achterlijk word afgeschildert in dit topic.
Reacties als 'dat snapt hij toch niet' vliegen hier om de oren.

En dat is dus nú al besloten, want de TS heeft (logisch, het is weekend) de vervolgafspraak met die man nog niet gehad. Dus nog ook nog niet gezegd dat zij het contact liever beperkt tot handschudden. En toch zijn er zat vrouwen hier (lees de reacties maar terug Kahawa) die alvast hebben besloten dat die man dat tóch niet snapt.

Op mijn beurt snap ik weer niet waar dat vandaan komt. Of ja, eigenlijk snap ik het wel. ;)


Tja dat men doordraaft met aannames doen over wat er aan de hand zou kunnen zijn (en dat vind ik ook niet erg interessant om te lezen, dus ga dat ook niet doen) heeft niks te maken met mannen an sich imo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:32

Maar Palmera, volgens mij gaat het hier niet om de man in het algemeen? :)

Palmera

Berichten: 9460
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:34

Kahawa schreef:
Als we toch aan het generaliseren zijn op basis van anekdotes: Mijn ervaring is dat Nederlandse buitenlanders die op Nederlandse fora posten regelmatig negatieve ervaringen hebben als ze een keer terug zijn in Nederland. Niet alleen op Bokt, ook elders. :))

En niet zelden zijn dat dan toevallig ervaringen waarin weinig mensen zich herkennen.

Nederland veranderd zo snel! En helaas niet ten goede. In 10 jaar tijd is de algehele straatsfeer gewoon verpest geraakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:36

Kahawa schreef:
Als we toch aan het generaliseren zijn op basis van anekdotes: Mijn ervaring is dat Nederlandse buitenlanders die op Nederlandse fora posten regelmatig negatieve ervaringen hebben als ze een keer terug zijn in Nederland. Niet alleen op Bokt, ook elders. :))

En niet zelden zijn dat dan toevallig ervaringen waarin weinig mensen zich herkennen.

Als men op zoek gaat naar het negatieve, vindt men het wel, denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:37

Ik merk daar in [naam] niets van, hoor. :)

idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-18 12:38

Na nog even nadenken hoe het te zeggen, denk ik dat het wordt: Meneer (achternaam ) u bent een aardig persoon, maar ik hou het voortaan liever bij een hand.

Zou dat duidelijk genoeg zijn, of moet ik echt benoemen dat ik de knuffel/kus niet prettig vond?

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:39

Palmera schreef:
Nederland veranderd zo snel! En helaas niet ten goede. In 10 jaar tijd is de algehele straatsfeer gewoon verpest geraakt.


Als alleen Nederlandse buitenlanders dat zo ervaren en veel binnenlandse Nederlanders niet zo (jouw Nederlandse kennissen ongetwijfeld wel), zie ik het probleem eerlijk gezegd niet. :+


Resistance schreef:
Ik merk daar in Rotterdam niets van, hoor. :)


Ik ook niet, ondanks op uiteenlopende Nederlandse plekken gewoond te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:40

idylle schreef:
Na nog even nadenken hoe het te zeggen, denk ik dat het wordt: Meneer (achternaam ) u bent een aardig persoon, maar ik hou het voortaan liever bij een hand.

Zou dat duidelijk genoeg zijn, of moet ik echt benoemen dat ik de knuffel/kus niet prettig vond?



Ik denk dat dat duidelijk genoeg is. :j Mocht dat niet duidelijk genoeg zijn, zie je dat dan wel weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:40

idylle schreef:
Na nog even nadenken hoe het te zeggen, denk ik dat het wordt: Meneer (achternaam ) u bent een aardig persoon, maar ik hou het voortaan liever bij een hand.

Zou dat duidelijk genoeg zijn, of moet ik echt benoemen dat ik de knuffel/kus niet prettig vond?
Klinkt goed.
Lijkt mij voldoende hoor!

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Wat moet ik hiermee.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:47

Of zeggen meneer , ik voel me comfortabeler dat u mij gewoon een hand geeft IPV een kus of omhelzing

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 13:01

Kahawa schreef:
Als alleen Nederlandse buitenlanders dat zo ervaren en veel binnenlandse Nederlanders niet zo (jouw Nederlandse kennissen ongetwijfeld wel), zie ik het probleem eerlijk gezegd niet. :+


Je schrijft net zelf dat ook op andere fora hetzelfde opgemerkt wordt door in buitenland wonende Nederlanders die eens in NL terugkomen.

Dat thuisblijvers het probleem niet zien is omdat ze er in mee-óntwikkeld zijn.

Het probleem ís er echter uiteraard wel en deze draad is een triest heldere illustratie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 13:04

Huertecilla schreef:
Kahawa schreef:
Als alleen Nederlandse buitenlanders dat zo ervaren en veel binnenlandse Nederlanders niet zo (jouw Nederlandse kennissen ongetwijfeld wel), zie ik het probleem eerlijk gezegd niet. :+


Je schrijft net zelf dat ook op andere fora hetzelfde opgemerkt wordt door in buitenland wonende Nederlanders die eens in NL terugkomen.

Dat thuisblijvers het probleem niet zien is omdat ze er in mee-óntwikkeld zijn.

Het probleem ís er echter uiteraard wel en deze draad is een triest heldere illustratie.



En op wat voor manier zijn wij dan mee-ontwikkeld? :) Wat zijn precies de kenmerken van deze mee-ontwikkelde Nederlander?

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Re: Wat moet ik hiermee.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 13:08

HC, ik snap echt niet waarom jij toch steeds weer je eigen visie op het leven probeert op te dringen aan voornamelijk Nederlandse jonge vrouwen op een paardenforum. Dit is best eigenaardig.
En ik kan mij overigens best vinden in jouw levensvisie zoals jij die in andere topics uitdraagt, maar ik denk dat je dat toch beter ergens anders kan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 13:12

Huertecilla schreef:
Kahawa schreef:
Als alleen Nederlandse buitenlanders dat zo ervaren en veel binnenlandse Nederlanders niet zo (jouw Nederlandse kennissen ongetwijfeld wel), zie ik het probleem eerlijk gezegd niet. :+


Je schrijft net zelf dat ook op andere fora hetzelfde opgemerkt wordt door in buitenland wonende Nederlanders die eens in NL terugkomen.

Dat thuisblijvers het probleem niet zien is omdat ze er in mee-óntwikkeld zijn.

Het probleem ís er echter uiteraard wel en deze draad is een triest heldere illustratie.

:n Mensen zoeken bevestiging dat ze een goede beslissing hebben genomen door uit NL te vertrekken. Omdat ze soms uit onvrede zijn vertrokken.
Daarvan zijn jouw en Palmera's berichten een triest heldere illustratie.

Palmera

Berichten: 9460
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Wat moet ik hiermee.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 13:58

Voor mezelf gesproken heb ik geen bevestiging nodig. :)