kinderfeestje met kindje wat bijna geen Nederlands kent?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:22

Ik zou het echt eerst vragen voordat je met vanalles rekening gaat houden. Die mensen komen uit een oorlog. Dikke kans dat ze niet meer zo kritisch zijn op wat ze eten. Ze zijn gevlucht voor Islamitische Staat, dus het kan zomaar zijn dat ze het niet zo hebben op die islamitische regels. Daarnaast kan het ook nog zijn dat hebben besloten dat ze zich in Nederland aanpassen aan wat hier gebruikelijk is, zeker als ze bij iemand te gast zijn.

Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Re: kinderfeestje met kindje wat bijna geen Nederlands kent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:29

Mijn zusje had een vriendinnetje uit een heel arm (bevriend) gezin. Mijn moeder zei dan tegen die moeder dat zij voor een cadeautje zou zorgen dat het vriendinnetje aan mijn zusje kon geven.
Dus misschien dat je voor de zekerheid zelf een klein cadeautje kan kopen dat het vriendinnetje eventueel kan geven als ze niets bij zich heeft?

Ik zou de moeder trouwens niet uitnodigen. Dat doe je bij de anderen ook niet en die kinderen redden zich wel!

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: kinderfeestje met kindje wat bijna geen Nederlands kent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:34

Ze kunnen ook gewoon leren dat het niet om de kadootjes gaat, hè.... zowel de jarige als de gasten.

Britta31

Berichten: 13149
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: kinderfeestje met kindje wat bijna geen Nederlands kent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:39

Of moeder en dochter van te voren uitnodigen zodat de moeder weet waar ze haar kind alleen achter laat.

Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:40

Lusitana schreef:
Ze kunnen ook gewoon leren dat het niet om de kadootjes gaat, hè.... zowel de jarige als de gasten.


Eens. Maar ik zou niet willen dat het kindje in dit stadium zich opgelaten voelt omdat ze geen cadeautje heeft.

Luckystory
Berichten: 3467
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:42

Ik zou me er niet te druk in maken.
Gewoon het kindje uitnodigen en eventueel de moeder zelf even aanspreken met wat meer uitleg i.v.m. wat de bedoeling juist is en een geruststelling dat je rekening zal houden met het eten. Dan heb je eventueel meteen de kans wat extra uitleg te vragen.

Taal zal waarschijnlijk geen probleem zijn. Ik werk met oa. asielzoekers, vers uit het vliegtuig. :+
En uit ervaring weet ik dat je altijd wel een manier van communiceren vindt. Al is het met gebaren.
Dus geen stress en niet van wakker liggen. ;)

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 14:34

Simbaa schreef:
Lusitana schreef:
Ze kunnen ook gewoon leren dat het niet om de kadootjes gaat, hè.... zowel de jarige als de gasten.


Eens. Maar ik zou niet willen dat het kindje in dit stadium zich opgelaten voelt omdat ze geen cadeautje heeft.

Waarom zou ze zich opgelaten voelen?
Denk je dat het leuker voor een kind is als je haar wat geeft dat ze niet mag houden maar door moet geven? Dat kijkt mij nou op die leeftijd veel moeilijker.

Je opgelaten voelen omdat je niet aan de norm voldoet is iets voor tieners en ouder.

Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Re: kinderfeestje met kindje wat bijna geen Nederlands kent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 14:49

Dat zie ik dan anders :)

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: kinderfeestje met kindje wat bijna geen Nederlands kent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 15:01

Gisteren was ik bij een kinderfeestje (incl ouders) waar 8 nationaliteiten aanwezig waren.
Het maakt voor die kleintjes bijzonder weinig uit of je iets in het Nederlands, Russisch of Engels voorleest.
Ook als je ze iets in een voor hun in een vreemde taal wat vraagt dan antwoorden ze gewoon met iets wat ze het meest logisch lijkt.
Vanaf een jaar of 6-7 kan het zijn dat ze sonmige dingen ‚gek‘ gaan vinden Maar als je als ouders niet doet alsof er wat anders is dan zal je kind je redelijk kopieeren.