Op dit moment ben ik nog bezig met mijn HBO-opleiding. Nog 1,5 jaar en dan ben ik klaar. Wou daarna eigenlijk doorstuderen (zelfde opleiding soort opleiding) aan de universiteit. Nu hoorde ik via een klasgenoot van mij, toen ik vertelde over mijn grote droom "diergeneeskunde studeren" en dat dit mijn allergrootste droom was, maar die nu waarschijnlijk niet meer uit zou komen. Zeker nu ik een opleiding heb gekozen, welke mij ook zeer goed bevalt, maar geen vakken meer heb zoals Biologie, Scheikunde etc. (voor het laatst op de middelbare school). Deze klasgenoot vertelde mij dat het mogelijk was om een opleiding aan de universiteit te volgen, door het maken van een zogenoemde "colloquium doctum", ook wel bekend als de 21+ toelatingstoets. Mijn vraag is nu of er wellicht mensen zijn die dit zelfde hebben gedaan en hoe hen dit is bevallen. Of welke weg zij hebben gevolg En natuurlijk ook of je wel of niet aan bent genomen.
Heb zelf HAVO gedaan, dus rechtstreeks deelnemen aan de loting lukt dus niet. Een andere mogelijkheid bestaat nog om VAVO te gaan doen en daarbij in 1 jaar de vakken natuurkunde, scheikunde, biologie, wiskunde A/B op VWO niveau te behalen. Heel graag hoor ik van jullie indien jij of iemand die je kent dit gedaan heeft en mij hierover meer zou kunnen/willen vertellen. Alvast heel erg bedankt! Voor meer informatie of vragen, stuur mij gerust een PB'tje!