Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sandy1103 schreef:Ik weet niet of je mijn ervaring wil weten dan?
IK heb de sportmassage cursus in Barneveld gedaan. Ik denk dat het voor amateurs (zonder medische kennis) best interessant is maar ik vond (als humaan fysiotherapeut) het echt 3x niets.
Voor mij persoonlijk echt 0,0 toegevoegde waarde op de kennis die ik al in huis heb.
Maar het was toentertijd wel goed georganiseerd, nette lokatie, fijne paarden om mee te werken en een nette verzorgde lunch. Dit is al wel weer een jaartje of 5 geleden denk ik dus weet niet hoe het nu is
Rindin schreef:Sandy1103 schreef:Ik weet niet of je mijn ervaring wil weten dan?
IK heb de sportmassage cursus in Barneveld gedaan. Ik denk dat het voor amateurs (zonder medische kennis) best interessant is maar ik vond (als humaan fysiotherapeut) het echt 3x niets.
Voor mij persoonlijk echt 0,0 toegevoegde waarde op de kennis die ik al in huis heb.
Maar het was toentertijd wel goed georganiseerd, nette lokatie, fijne paarden om mee te werken en een nette verzorgde lunch. Dit is al wel weer een jaartje of 5 geleden denk ik dus weet niet hoe het nu is
Kan ik me voorstellen. Als leek is zo'n opleiding veel 'spannender' dan voor ons. De opleiding dierfysiotherapie is veel leuker kan ik je vertellen![]()
TS, het ligt een beetje aan je doel. Wil je hobbymatig met de opgedane kennis bezig,
dan is een korte cursus al gauw hartstikke leuk. Wil je echter meer ermee doen, dan moet
je echt kiezen voor een beroepsopleiding. Ik kom pipo's tegen die hun beroep maken van
iets wat ze in 3 dagen hebben geleerd en daar schiet niemand wat mee op.
Rindin schreef:Sandy1103 schreef:Ik weet niet of je mijn ervaring wil weten dan?
Kan ik me voorstellen. Als leek is zo'n opleiding veel 'spannender' dan voor ons. De opleiding dierfysiotherapie is veel leuker kan ik je vertellen![]()
TS, het ligt een beetje aan je doel. Wil je hobbymatig met de opgedane kennis bezig,
dan is een korte cursus al gauw hartstikke leuk. Wil je echter meer ermee doen, dan moet
je echt kiezen voor een beroepsopleiding. Ik kom pipo's tegen die hun beroep maken van
iets wat ze in 3 dagen hebben geleerd en daar schiet niemand wat mee op.
SuperAssie schreef:Ik weet dat ik de laatste reageerder was, maar mijn bericht kan niet meer aangepast worden.
Momenteel heb ik mijn oog laten vallen op het volledig jaarprogramma beroepsmasseur van Massage Hippique. Dit ziet er allemaal heel goed uit, alleen de prijs is er ook naar natuurlijk. Is er toevallig iemand die er ervaring mee heeft? Voor zover ik nu kan zien zijn zij de enige die echt een jaaropleiding aanbieden ipv een cursus.
igor001 schreef:Ik heb alle modules van de opleiding in Barneveld gevolgd. Leuke opleiding, maar zoals je hier vast aan de belangstelling al merkt, schieten de paardensportmasseurs als paddestoelen uit de grond.
Ik heb redelijk geluk en heb via via mijn vaste klanten, maar rijk wordt je er absoluut niet van. Zelf ben ik niet aangesloten bij de vpsn. Ze bieden wel leuke training dagen aan, maar het is te onbekend. Mijn ervaring leert dat de klant er niet naar kijkt en je het moet hebben van tevreden klanten die door vertellen.
Grootste ergernis die ik tegen kom in het vak, zijn mensen die 1 module hebben gevolgd, of 1 workshop en zich al voor paardensportmasseur uitgeven. Verschrikkelijk! En jij mag het fixen en mensen overtuigen van het nut van massage, omdat een nogal amateur het vak ter schande zet. Ik hoop heel hard dat het in de toekomst een beschermd beroep wordt.
Maar wil je mij eerlijke advies? Begin er dan niet aan als je er je beroep van wilt maken, want daar moet je echt bijzonder veel geluk voor hebben. Als bijbaan kan, maar dan kun je er beter aanvullende cursussen bij gaan volgen als taping. En dan nog is het niet snel rendabel..