Verloskundigen op bokt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xLeoniee

Verloskundigen op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 16:51

Ik ben van plan om na mijn studie (doktersassistent niv4) de richting verloskunde op te gaan. Via internet word ik niet veel wijzer en kan ik eigenlijk geen ervaringen vinden. Daarom was ik benieuwd of er hier op bokt verloskundigen zijn of mensen die de opleiding doen! Raden jullie het aan/af en hoe bevalt het?

Alvast bedankt voor het antwoorden! Zou erg blij zijn met reacties :D

Duhelo

Re: Verloskundigen op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 10:04

MensenWelzijn => School Studie en Werk

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 10:09

Wat leuk! Met die insteek ben ik ook aan mijn opleiding tot doktersassistente begonnen, na mijn stage blijven werken in de praktijk en inmiddels ook POH, maar had ik niet bij deze praktijk mogen blijven was ik verder gegaan.

Hoe lang duurt je opleiding nog?

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 10:13

Een klasgenoot van mij heeft eerst mbo v gedaan en daarna verloskunde. Het was een heel gedoe om dat in Nederland te doen omdat er wordt geselecteerd. Zij heeft er voor gekozen om het in België te doen.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 10:29

Mn opleiding duurt nog tot eind mei (theorie). Na de zomervakantie moet ik nog 1 stage doen van 20 weken 3 dagen per week.

Ik twijfel wel een beetje eigenlijk of ik gelijk door wil.. de opleiding is best pittig en er worden maar 40 per jaar toegelaten in Groningen. Ook heb ik van een kennis gehoord dat je overal in Nederland geplaatst kan worden voor een stage. Zo is zij in Tilburg geplaats terwijl ze dat niet wou.. Ik weet eigenlijk niet zo goed of ik het wel fijn zou vinden om zomaar door heel Nederland geplaatst te kunnen worden.. Denk toch dat ik tzt ga solliciteren hier in een ziekenhuis, er zijn altijd veel vacatures voor assistent verloskunde. Misschien kan ik dan ooit intern de opleiding gaan volgen :j

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:12

Hier zie je dat veel mensen de opleiding in België doen maar wij wonen niet zover van de grens.