Verbouwing badkamer/wc: hoe, waar, wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Verbouwing badkamer/wc: hoe, waar, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-18 14:29

Dit weekend de knoop doorgehakt: ik ga mijn badkamer+wc verbouwen/vervangen. Twijfelde eerst over aankoop nieuw huis omdat ik dit huis héél goed kan verkopen, maar ik moet in de stad Groningen ook weer een héél duur nieuw huis kopen. En daar heb ik niet zoveel zin in :') Mijn huidige huis is heel fijn, alleen de badkamer en wc zijn echt wel aan wat nieuws toe.

Dus! De uitgangspunten:
- woning is een appartement
- badkamer is ongeveer 1,5x1,5m. Staat nu een douchebak in (met kekke gordijntjes) en een wastafel
- wc is 1x1,5m. Staat nu een basic wc en een wastafeltje.
- ik ben GEEN klusser. Ik wil dus de verbouwing volledig laten doen
- budget is € 10.000

Ik heb ook al bedacht wat ik wil:
- inloopdouche + wastafelmeubel
- ingebouwde wc + wastafelmeubeltje

Gisteren al inspiratie op gedaan, ik weet wat ik wil qua tegelkleur etc. Moet alles natuurlijk nog precies uitzoeken, maar het idee is er al.

De grote vraag is nu alleen: en nu? Hoe nu verder? Wat zijn jullie ervaringen met het vervangen van badkamer+wc en dat laten doen? Laat je dat doen via de winkel(organisatie) waar je alles koopt, huur je een vakman in (en hoe vind je die?) en wat hoe is dat gegaan? En hoe beslis je waar je je materiaal koopt? Doe je dat bij een sanitairwinkel (Sanidirect, Baderie, lokale winkel) of trek je de bouwhandel leeg? Zijn er mensen die ervaring hebben met het verhogen van de vloer van een badkamer om daar de leidingen in weg te kunnen werken?

Kortom: ik ben héél benieuwd naar jullie ervaringen!

Matheno

Re: Verbouwing badkamer/wc: hoe, waar, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 14:31

10.000 is een riant bedrag!

Wij hebben gewoon een "allround" klusser gehuurd, 2 badkamers die gemaakt moesten worden. (1 bestaande verbouwen, en 1 nieuwe)
Zelf de tegels en de spullen gekocht. Uiteindelijk heeft dit zo'n 6000 gekost.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-18 14:32

Ja voor minder mag het natuurlijk ook hoor :D

Hoe heb je die allround klusser gevonden? Vriendin heeft laatst ook badkamer etc etc aangepakt, maar heeft uiteindelijk een enorme berg ellende gehad van die allround klusser. Kwam afspraken niet na, leverde slecht werk etc. Dat is echt mijn ergste nachtmerrie :=

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 14:35

Op werkspot zetten en een klusser huren met goede referenties...

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 14:50

10.000 is echt zat voor jouw plannen. :j En inderdaad, niet die prutser inhuren. := :x Mijn schoonouders hebben net hun badkamer laten doen, is echt net klaar. Mocht je willen weten door wie of foto's willen zien dan kan dat! Er zit trouwens in Meppel een outlet voor badkamerdingen, daar hebben wij oa onze tegels en douchewandjes vandaan. https://www.tegelensanitairmagazijn.nl/
Laatst bijgewerkt door Imre op 19-02-18 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 14:52

Met dat budget als je toch niks zelf gaat doen zou ik gewoon naar een badkamer winkel gaan. Zeggen wat je wil, of even rondkijken en dan gaan ze voor je tekenen. En die installeren je hele badkamer ook incl tegelwerk.

En je oude badkamer laat je dan eruit slopen door een klusjesman, of misschien doet die badkamerwinkel dat ook wel :)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 15:08

Mijn zusje heeft vorig jaar de badkamer laten vervangen.
Via Brugman een badkamer gekocht en die regelden een werkmannetje.
Veel gedoe met Brugman geweest, bijna een rechtzaak geworden.
Ik kies in elk geval niet voor Brugman.

Probeer wel een leendouche te regelen.
Kan best een paar weken duren voor je weer kan douchen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 15:11

Voor 10.000 kom je een eind! Wij hebben alles volledig laten doen, incl allerhande dure apparatuur en een bad enzo. Waren 16.000 kwijt. Dus binnen de 10.000 moet je zeker redden!

Wij hebben alles bij Sanidump besteld. Zij zijn goedkoop maar wel met A merken. Een Sanidirect (en alle andere mandemakerszaken) hebben wij als zeer opdringerig (meermaals per dag bellen) etc ervaren. Mandemakers heeft ook eigenlijk bijna alles van huismerk Ben. Ook Brugman is van hun, en ook daar heb ik hele rare verhalen over gehoord van aannemers die niet kwamen etc. (In mijn familie was dit).

Wij hebben een goede ZZP'er gevonden via Bokt die met andere lokale vaklui alles heeft geinstalleerd en die waren erg tevreden over het spul van Sanidump :j

Wij hebben ook werkspot geprobeerd maar daar kregen we eigenlijk alleen rare mensen op af. Wat onze ZZPer ook zei, de goeden komen wel aan hun werk zeker nu iedereen weer geld heeft om te verbouwen. Degenen die het niet van mond-tot-mond reclame hebben halen het via werkspot.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 15:13

Ik kan je een hele fijne, betrouwbare klusser aanraden die ook mijn badkamer (die 3x zo groot is) gaat vervangen...ik kom met dus een veel grotere ruimte ook op 10k uit.
Indien interesse dan graag PB!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-18 15:44

Bedankt voor alle reacties! Brugman valt dan dus af.

@Imre: graag! Alle informatie is welkom
@Wildgirl: ik PB je even :j
@verootjoo: dat is zonder meer een optie! Maar de ene winkel is de andere niet..

Het liefst heb ik ook een viavia iemand, omdat de ervaringen rondom werkspot niet altijd even gunstig zijn.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 15:47

Ik lees even mee! Voor de omgeving Breda/Tilburg :D

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:39

klinkt goed! Kan je ons vast verblijden met de voor foto's Berdien? :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-18 21:59

Ik kan dit weekend wel even wat foto's maken :j

Vanmiddag bij Sani-dump geweest. Heel goed te woord gestaan, dinsdag heb ik daar een afspraak voor een 3D-tekening van de badkamer. Zij hebben ook installateurs waar ze veel mee samen werken (maar die dus niet daar in dienst zijn). Daarna nog even ter vergelijk naar de Baderie geweest. Nou. Noouuuu :') Wat een over het paard getilde lui daar zeg := Kon geen fatsoenlijk 'hallo' vanaf. Dus daar hebben we ons vooral verbaasd over de prijzen en toen zijn we hard weer naar buiten gehold :))

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 16:02

Al nieuwe plannen Berdien? :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-18 16:20

Jazeker! Badkamer is al gekocht, en we hebben ook al wat partijen over de vloer gehad om te kijken wat de plannen moeten gaan kosten. Ik wacht nu op een drietal offertes.

Grote vraag is nu of we de tegels uit de badkamer en wc laten slopen of dat we over de bestaande tegels heen gaan tegelen. Nadeel is dat de (toch al beperkte) ruimte krapper wordt én de leidingen in de tegels geslepen moeten worden, voordeel is dat het niet hoeven slopen flinke tijdswinst (en minder rommel :D ) oplevert. Ook zijn de tegels zeer waarschijnlijk in beton gemetseld, dus voor je dat weer een keer goed strak hebt... De partijen die zijn geweest waren unaniem in het over de tegels heen tegelen.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 17:18

Ik ben heel benieuwd hoe het nu met je badkamer staat! Welke keuzes heb je gemaakt en is het inmiddels rond? :) wij hebben een huis gekocht en zijn ook volop bezig met het maken van verbouwplannen!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 17:23

He wat leuk!

Ik ben er al een tijdje uit :j Ik heb de complete badkamer gekocht via Sanidump. A-merken, maar dan wel flink betaalbaar. Degene die de badkamer erin komt zetten hebben we dan ook via Sanidump. Ik heb meerdere mensen over de vloer gehad, ook mensen die aangeraden waren via Bokt (nogmaals dank!). Maar deze kwam qua prijs, houding én planning verreweg het beste eruit.

Op 9 juli starten de werkzaamheden.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-18 17:53

Ondertussen is de verbouwing in volle gang. En wat ben ik blij dat ik het allemaal uit heb besteed. Wat een werk. Wat een terungzooi. Maar ook: wat een resultaat al! :D

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 20:36

Foto’s :))

Bij ons is het installatie werk al gedaan. Volgende week beginnen ze met betegelen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-18 08:56

Zal dit weekend eens wat foto's plaatsen.

Afgelopen week hebben ze gesloopt wat gesloopt moest worden :+, leidingen getrokken, donderdag en vrijdag was de stukadoor er. Enige jammere is dat mijn waterdruk nou wel gehalveerd is := Dat wil ik opgelost zien voor de tegels erop komen.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 09:07

Heb je vloerverwarming? Dat heb ik nu in de badkamer en dat is 's winters erg fijn.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 22:26

En tegel je nu over de oude tegels heen?

Ik zit voor een zelfde project dus volg
Sanidump dus ..uit grunn?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-18 16:35

Sanidump uit Groningen ja.

Voor:
Afbeelding

Afbeelding

En nu twee weken later:
Afbeelding

*\o/*

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 16:36

Super netjes geworden zeg!

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 20:37

mooi geworden

maar tegel over tegel of toch de oude eruit?