Na even googelen en zoeken op Bokt kan ik helaas geen RECENT topic vinden over de HBO studie Communicatie, laat staan over deeltijd.
Momenteel doe ik een MBO deeltijd studie die me eigenlijk heel makkelijk af gaat. Deze 4 jarige studie heb ik nu in 2 jaar (bijna) afgerond. De combi van werken en studeren ligt me echt super goed waardoor ik graag een overstap tot HBO zou willen maken maar dan wel deeltijd.
Ik heb 2 opleidingen gezien op zowel Fontys als Avans. Na enige verdieping zie ik dat soortgelijke opleidingen aangeboden worden op scholen zoals de NCOI, LOI etc maar dit vertrouw ik toch niet helemaal.
Toch, de angst blijft. Het zijn weer 4 volle jaren. Ik ben van mening dat als je echt graag iets wilt je het haalt, hoe dan ook. Maar als hier vervolgens geen tot weinig werk in te vinden valt is het ‘voor niks geweest.’
Ik heb ook niet zo zeer een bepaalde baan voor ogen als ik denk aan deze opleiding. Het doel is meer om mijn kans op de markt de vergroten. En dan de hamvraag.... is dit een opleiding geschikt om je positie op de banenmarkt te versterken?
Een (wellicht stom) voorbeeldje: zien jullie het niet kei vaak? ‘Hbo werk/denk niveau verreist’. Zonder een specifieke vooropleiding te benoemen. Of dat er enkel ‘afgeronde hbo opleiding’ bij staat. Dit zijn vaak vacatures die aantrekkelijk zijn, een leuk salaris aanbieden, goede arbeidsvoorwaarden etc.
Graag zou ik jullie ervaring willen horen! Was dit nou het stomste idee ooit om met deze opleiding te starten of heeft het juist deuren geopend?
Bokt.... brand los