Het is weer zo ver. Het vriest.. en dus?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Het is weer zo ver. Het vriest.. en dus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-18 13:16

Muizen in huis!

Ik woon hier nu bijna 4 jaar en voor de 4de winter op rij hetzelfde verhaal.

Zodra het buiten vriest heb ik last van muizen. Heb elke maatregel genomen die je je kunt bedenken. Eten staat alleen nog in bovenkastjes in de keuken. Dat is de enige veilige plek. Wat super irritant is, want die kasten zijn bedoeld voor servies. En dus is mijn keuken indeling nogal... creatief.

Het irritantste is dat ik een behoorlijke voorraad kast heb, maar die kan ik gewoon niet gebruiken voor voorraad. Ze komen overal bij en wurmen zich overal tussen.

Ik heb geprobeerd alle gaten naar buiten te vinden en te dichten, maar toch vinden ze elke keer weer hun weg.

Dit jaar valt het nog mee. Had deze winter tot nog toe nog geen keutels gevonden en dus dacht ik dat het goed ging. Maar net hoor ik geritsel in de keuken. Zat die draak in de prullenbak te smikkelen van van wat restjes frietjes! Grrrr!

Valletjes zijn weer gezet.
Vuilniszak buiten gezet.
Alles nagelopen of er echt nergens eten slingerd.
En maar hopen dat het snel weer gaat dooien...

Wie heeft nog meer jaarlijks last van die smerige mormels?

ElsieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 13:33

Ik had ook last van een muis op kot en die kwam altijd door hetzelfde holletje onder mijn spoelbak. Ik heb in en bij dat gaatje een hoop laurier verkruimeld en een staalwollen sponsje in het gaatje gestopt en de muis nooit meer gezien. Blijkbaar hebben muizen een hekel aan laurier.
Munt (zelfs tandpasta enzo) en lavendel vinden ze ook verschrikkelijk dus misschien dat aanplanten rond je huis of in huis houden ofzo?

Mizora

Re: Het is weer zo ver. Het vriest.. en dus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 12:12

Muizen knagen niet door metaal. Dus metalen schuursponsjes of propjes aluminiumfolie doen het vaak goed om ze uit slecht af te sluiten gaten te houden.

In jouw geval zou een afsluitende prullenbak al helpen. Eten ligt bij ons alleen maar in blikken, potten en broodblikken. Gft afval moet je ook mee opletten en echt echt echt alles moet je opruimen, anders blijven ze niet weg.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 12:21

Hebben je buren er ook last van?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 12:23

Een kat nemen? :+