Project kast: wie denkt er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fair

Project kast: wie denkt er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 20:40

Hoi!

Aangezien er 2 nieuwe leuke dieren op de planning staan, wil ik daar graag een kast voor maken! Ik heb alles inmiddels een beetje uitgedacht en het leek me leuk om dit op bokt te plaatsen. Ook lijkt het me fijn als mensen van bokt misschien me kunnen denken wat betreft haalbaarheid, berekeningen.. Want ja, ik ben hier toch best nieuw in! Ik kan wel een ikea kast in elkaar zetten, dingen vast timmeren en dingen aan de muur vastzetten, maar een echt groot meubel heb ik nog niet gemaakt.

Inmiddels heb ik al een redelijk idee hoe ik het wil hebben. Ik heb dit in de volgende tekening gemaakt:

Afbeelding
Klik voor grote versie
(Heb ik ook nog nooit gedaan, dus sorry voor de slordigheid :Y) )

Ik heb op het moment een lieve hamster die ook in een zelfgemaakte bak woont, echter heb ik die niet gemaakt. De verblijven van de bovenste tekening zijn voor een Witbuikegel of egeltenrec, (beneden) en boven voor ratjes. Het bovenste verblijf is 116x60x78 en de onderste is 116x50x46.

Nu loop ik al tegen allemaal dingen aan.. Waar zal ik het hout weghalen, kan ik dit op maat laten snijden? Hoe ga ik het doen met de schuifreling, is dit haalbaar (en waar haal ik die rotdingen in dat formaat weg)? Zijn mijn berekeningen volledig correct?

Op het moment besteed ik tijd aan de berekeningen opnieuw bekijken en ik ben opzoek naar goedkope plekken om warmtelampen, plexiglas en hout in te slaan. Ook kijk is voor de kleine dingen als de deurscharniertjes en deurhaken. Ik ben redelijk gebonden aan anderen en internet want ik heb geen auto en geen tuin/zwaar gereedschap.

Al met al, een behoorlijk nieuw project voor mij waarvan ik geen idee heb of het me gaat lukken, maar ik ga het in ieder geval proberen. *\o/* Het lijkt me leuk om hier af en toe een update te plaatsen met hoe het gaat. En ik zou het supertof vinden als bokkers mee willen denken. :)

Groetjes,
[naam]

Fair

Re: Project kast: wie denkt er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 18:41

Na wat brainstormen heb ik een aanpassing in het ontwerp gemaakt. Ik kon echt nergens een logisch idee vinden om de schuifdeurtjes zelf te maken met ook nog ruimte aan de bovenkant. Daarom heb ik besloten om voor 1 stuk plexiglas te gaan en die te bevestigen doormiddel van scharnieren, zodat het een deurtje wordt. :)

https://i.imgur.com/bPlzK0k.jpg