Nieuwe -luidruchtige- buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 10:24

Ja, echt heerlijk! Ik merkte dat ik direct een stuk minder gespannen op de bank zat.
Inmiddels zijn we allebei maandag weer begonnen met werken dus we weten niet of ze alweer terug zijn. Het is wel erg stil als we 's avonds thuis zijn. Laten we er maar van genieten zolang het nog kan want enig moment zullen we ze vast wel weer horen.

Komend weekend begint de tuinman met de schutting en we hebben de buren hier niet meer over gesproken. Ik denk dat we ze maar moeten laten verrassen.

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 18:04

We zijn net even bij de buren aan de deur geweest om te melden dat de tuinman zaterdag begint en we werden direct binnen gevraagd. Weer helemaal gezellig alsof er niks was gebeurd.
Uiteindelijk heb ik mijn moed bij elkaar geraapt en heb ik gevraagd wat ze hun de boom van plan zijn omdat we daar ook best wel last van hebben. Hij is 15 jaar oud en nog nooit gesnoeid. Hierdoor hebben we nauwelijks zon, daarnaast laat hij in het voorjaar harde blaadjes vallen en in het najaar vallen er rode besjes uit waar de hele tuin mee bezaaid ligt. Maar buuf zei meteen dat zij er ook wel last van hebben en de boom weg willen doen dus daar hebben we wat tips voor gegeven. Ze wilden namelijk in één keer de boom bij de stam omzagen. :') :=
Zelfs buum kwam er gezellig bij staan. Hij sprak geen woord maar we hebben een paar bemoedigende glimlachjes uitgewisseld.
Nadat alle koetjes en kalfjes besproken waren, heb ik ze subtiel gefeliciteerd met de verjaardag van het meisje, waarop buuf schoorvoetend over donderdag vertelde en dat ze nog visite hadden die graag het huis wilde bekijken. Prima, we hebben er verder geen woorden aan vuil gemaakt want we hadden allebei in de gaten dat ze wel doorhadden dat het niet helemaal oké was.
Ik ben heel benieuwd hoe het zaterdag gaat verlopen want hoogstwaarschijnlijk zitten we dan een nacht zonder schutting. Dus ik sta er niet van te kijken als we zondag een spelend buurmeisje in de achtertuin hebben. :=

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 08:48

Apart hé dat de ene keer je totaal geen contact kunt krijgen en dat het dan nu weer zo kan gaan. Was een stuk prettiger als het wat constanter was hun houding.

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 09:33

Ja, er is echt geen pijl op te trekken.
Zelf heb ik het idee dat ze geen contact willen op het moment dat er iets aan de hand is.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 09:46

Ja wie weet, dan worden ze ergens op gewezen waar ze dan waarschijnlijk geen trek in hebben. Maar zo werkt het natuurlijk niet in het echt, dan moet je er ook voor open staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 11:53

Jolien87 schreef:
Ja, er is echt geen pijl op te trekken.
Zelf heb ik het idee dat ze geen contact willen op het moment dat er iets aan de hand is.

Dat is an sich best te verklaren. Nederlanders zijn behoorlijk direct en kunnen daardoor voor mensen die uit andere culturen komen best bot overkomen. Wellicht komen zij uit een omgeving die meer conflictvermijdend is en schamen ze zich ervoor dat het hier anders loopt. Dat kan heel goed gewoon even wennen zijn van beide kanten, als ik het zo lees staan ze in ieder geval steeds meer open voor een gesprek ipv het negeren en dat laat wel een leerproces zien.

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 16:29

Maar dan denk ik toch: je went er maar aan. Het is toch niet de bedoeling dat wij de rest van ons zorgeloze leventje in dit huis last moeten hebben omdat de buren het niet kunnen laten om elkaar constant in de haren te vliegen, om maar even één van de vele voorbeelden te noemen.
Als ze het dan zo vervelend vinden om constant 'gezeur aan de deur' te hebben, dan moeten ze voorkomen dat dit nodig is. Het is ook echt niet zo dat wij om het minste of geringste aan de deur staan of de politie bellen. De twee keer dat we hebben gebeld was omdat er slaande ruzie uitbrak en omdat ze om kwart over 23 de buren nog niet de deur uit hadden. En we zijn aan de deur geweest om kennis te maken, één keer omdat ze voor de zoveelste keer 's ochtends vroeg in de tuin stonden te kijven en om het over de tuin te hebben. En al die keren liep het uit op een gezellig gesprek.
Buuf stelde zelfs voor om eens bij hun te eten, helemaal prima. Zolang ze niet voor al teveel overlast zorgen, willen we best een goede verstandhouding met ze opbouwen. We hopen ook dat ze dit aan ons merken wanneer we met elkaar praten.
En het is ook niet zo dat het bij ons een tweede Zonnedael (voor de Flodder kijkers) moet zijn waar alles heel kalmpjes aan gaat en buren niets van elkaar horen. Er mag best geleefd worden en de gangbare geluiden die je in de zomer hoort als je buiten zit vinden we ook heel gezellig.
Het is voor hun duidelijk wennen dat het hier niet normaal is (en ook niet op prijs wordt gesteld door de buurt) om constant zo'n herrie te maken en het is voor ons wennen omdat de vorige buren echt muisstil waren. Daar waren we ook wel erg door verwend, moet ik zeggen.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 06:58

Ben het met je eens hoor, als je geen gedoe wilt moet je er ook voor zorgen dat je het veroorzaakt.
We hebben allemaal wel eens wat maar dit is niet leuk meer voor jullie.
Hoe is het gegaan met het zetten van de schutting?

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 07:46

meggiemeg schreef:
Ben het met je eens hoor, als je geen gedoe wilt moet je er ook voor zorgen dat je het veroorzaakt.
We hebben allemaal wel eens wat maar dit is niet leuk meer voor jullie.
Hoe is het gegaan met het zetten van de schutting?


Ik heb ook steeds meer de overtuiging dat het niet raar is wat wij van ze verwachten.
Eergisteren hebben de mannen de tuin leeggehaald en gisteren zijn de oude schuttingen weggehaald en de nieuwe geplaatst. De buren waren de hele dag weg maar toen ze 's avonds thuis kwamen, klonk de buurvrouw niet heel blij. En we snappen ook wel een beetje waarom. :=
De oude schutting stond een heel stuk in onze tuin, dat scheelde zeker 10 cm en nu heeft de tuinman de boel weer netjes op de erfgrens gezet dus de buren moesten een rij tegel inleveren. Die hadden ze gewoon laten liggen, samen met de houten palissadeband die de vorige bewoners tegen de oude schutting hadden geniet. Hun tuin was bij thuiskomst dus niet heel netjes, maar hé, ze hebben we een gratis schutting gekregen van ons. :o

Hier zie je heel duidelijk hoeveel het in ruimte scheelt met de nieuwe schutting, als je naar de vlonder kijkt.

Afbeelding

Afbeelding

Het lichte stuk zand bij de schuur wordt vandaag betegeld. Op de zwarte tuinaarde komt rechts tussen de vlonder en de schuur een border van hetzelfde hout als de vlonder en op de rest komen graszoden.

En de buurman heeft uiteindelijk zelf een beetje provisorisch de kier tussen de schutting en hun terras opgevuld. :=

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 10-09-18 08:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 08:00

Even offtopic maar wel leuk om het verschil tussen hoe het was toen we hier kwamen wonen en hoe het nu is:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 08:15

Zo dat is onwijs opgeknapt! Snap wel dat ze niet blij zijn maar als de schutting op de kadastrale grens staat hebben ze weinig te klagen natuurlijk. Zou gek zijn als jullie 10cm moeten inleveren omdat de oude (verrotte en verzakte) schutting verkeerd stond.

Maar ik denk dat ze uiteindelijk wel blij zullen zijn, het ziet er enorm netjes uit!

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 08:39

Daar ga je veel plezier van krijgen! Mooi geworden hoor. Mochten ze vinden dat ze kunnen klagen kan je ze altijd de rekening laten zien en zeggen dat het gebruikelijk is om de kosten van een schutting te delen...

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 09:21

Ik verwacht niet dat ze gaan klagen maar zo wel dan staan we inderdaad in ons recht dus daar maak ik me geen zorgen over.
Toch kan ik me voorstellen dat het wel even zuur thuiskomen is als er een stapel stenen en palissadeband midden in je tuin staat. Nadat ze de schutting hadden dichtgemaakt was daar niet echt bij stilgestaan. :=

We zijn ook heel blij met hoe het er nu al uitziet. Ik begrijp nu ook waarom mensen in programma's als Eigen huis en tuin moeten huilen.

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 09:22

Wauw Jolien wat een verbetering van je tuin zeg!

Topic al een mooie poos meegelezen maar geen tips dus niet gereageerd. Maar dat er nog geen verdere acties zijn ondernomen door VT verbaasd mij.

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 09:42

x_Jeanine_x schreef:
Wauw Jolien wat een verbetering van je tuin zeg!

Topic al een mooie poos meegelezen maar geen tips dus niet gereageerd. Maar dat er nog geen verdere acties zijn ondernomen door VT verbaasd mij.


Dankjewel!
VT heeft destijds het consultatiebureau eropaf gestuurd maar ik heb het idee dat er nu niets meer gebeurt.
We blijven het wel in de gaten houden want de situatie blijft zorgelijk. Nadat we er vorige week waren geweest hoorden we ze binnen 5 minuten weer schreeuwen. Ik kan niks bedenken wat ervoor zorgt dat je in zo'n korte tijd alweer moet schreeuwen terwijl het kort daarvoor heel gezellig was.

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 14:32

Jolien87 schreef:
x_Jeanine_x schreef:
Wauw Jolien wat een verbetering van je tuin zeg!

Topic al een mooie poos meegelezen maar geen tips dus niet gereageerd. Maar dat er nog geen verdere acties zijn ondernomen door VT verbaasd mij.


Dankjewel!
VT heeft destijds het consultatiebureau eropaf gestuurd maar ik heb het idee dat er nu niets meer gebeurt.
We blijven het wel in de gaten houden want de situatie blijft zorgelijk. Nadat we er vorige week waren geweest hoorden we ze binnen 5 minuten weer schreeuwen. Ik kan niks bedenken wat ervoor zorgt dat je in zo'n korte tijd alweer moet schreeuwen terwijl het kort daarvoor heel gezellig was.


Dat laatste kan ik me dan wel weer voorstellen.. := Kan hier ook met 2 kinderen, poeh.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 14:34

Ik heb er 1 van 1 en vrolijkheid en intens verdriet ligt dichter bij elkaar dan je denkt voordat je kinderen hebt.

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 14:59

Maar het zijn papa en mama die tegen mekaar schreeuwen.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:14

Ohhh.

Ja raar en naar.

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 17:36

lieveli schreef:
Ohhh.

Ja raar en naar.


Ja, het 'Jantje lacht, Jantje huilt' ken ik ook maar al te goed van mij leerlingen. Het bijzondere is dat het kindje er gewoon kirrend en kletsen tussendoor dreutelt als ouders ruzie hebben.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:39

Misschien gewenning/overlevingstechniek. Maar gezond is het allerminst. Wij maken sinds Oot alleen nog fluisterschreeuwend en passief-agressief ruzie. (Maar dat is offtopic).

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 17:52

lieveli schreef:
Misschien gewenning/overlevingstechniek. Maar gezond is het allerminst. Wij maken sinds Oot alleen nog fluisterschreeuwend en passief-agressief ruzie. (Maar dat is offtopic).


We hebben ook het idee dat ze het gewend is, dat is natuurlijk al zorgelijk.
Ik zie ons ook geen slaande ruzie maken als hier kleine voetjes door het huis scharrelen. Maar het is ons inmiddels wel duidelijk dat alles bij hun en hun Indiase visite op een hoger volume gebeurt. :=

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-18 12:50

Het is vanmorgen weer helemaal mis gegaan.
Het constant ruzie maken is ook in de afgelopen maanden aan de orde geweest maar aangezien ik nu zelf niet in orde ben proberen we ons vooral niet met de buren bezig te houden. Helaas was het vanmorgen weer raak inclusief gooien met spullen en gebonk. Zo heftig hebben we het nog nooit meegemaakt dus ik heb weer 112 gebeld, helemaal ook omdat de kleine meid erbij was. Binnen 10 minuten stonden er 2 agenten op de stoep en binnen 10 tellen waren ze weer weg. Ze hebben geen stap over de drempel gezet.
Hierna hebben ze me nog gebeld en gevraagd naar ons verhaal, wat wij denken dat er aan de hand is. Dus ik heb verteld wat er in het afgelopen jaar is voorgevallen en ook hoe wij het idee hebben dat de buren niet eerlijk zijn tegen ons én de autoriteiten. Ik heb ook verteld over het Veilig Thuis verhaal, daar stond hij wel van te kijken. Hij zei dat we goed bezig zijn en dat ook de wijkagent meeleest in hun dossier. Ze zijn ermee bezig maar hij zei ook dat ze er vanmorgen helaas niet doorheen kwamen. Blijkbaar kunnen de buren de schijn heel goed hoog houden en dit zag hij ook wel in. Begrijpelijk natuurlijk want het is een gevoelige situatie maar ook zeer zorgelijk. De agent was het gelukkig helemaal met me eens en zei dat we vooral op deze manier meldingen moesten blijven maken en dat we echt geen zeurburen zijn als we het op deze manier aanpakken.
Wordt wederom vervolgd dus...

Anoniem

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 13:11

Is het geen idee om er eens opnames van te maken? Als het zo ernstig is hoor je dat ook op een filmpje.

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-18 13:20

DeMolenhoek schreef:
Is het geen idee om er eens opnames van te maken? Als het zo ernstig is hoor je dat ook op een filmpje.


Ja, ik heb begin dit jaar geluidsopnames gemaakt maar de politie gelooft ook echt wel dat het misse boel is. Het is alleen een lastige situatie die je voorzichtig moet aanpakken maar er wordt dus aan gewerkt. En zolang wij het idee hebben dat het niet goed gaat, mogen we gewoon bellen. Niet standaard naar 112 natuurlijk maar voor het dossier is het goed als ze zoveel mogelijk informatie krijgen.