Nieuwe -luidruchtige- buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 23:04

BarbaLala schreef:
Dat is wel een beetje een flauwe opmerking onderhand hoor ;)
Misschien stel je andere prioriteiten. Wich is fine, maar dan is hier een maand lang mekkeren niet erg netjes.


Hmm misschien ergens anders ruziemaken? Iemand van mekkeren betichten is niet constructief. Of netjes.

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 23:39

Ik zou na een maand proberen, toch echt de politie inschakelen zodra er wederom overlast is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 04:03

Maar er is nog steeds geen contact met de buren geweest. Dan vind ik nu de politie inschakelen nog niet netjes.
Eerst aanspreken.. Dat moet echt wel te doen zijn. Desnoods dan maar via briefje, maar de buren hebben mogelijk nog niets in de gaten. Om dan de politie op je dak te krijgen lijkt me al helemaal niet fijn voor de onderlinge verhouding.

Jolien87

Berichten: 17423
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 07:21

Nu de politie bellen gaan we ook écht niet doen. Daar kan alleen maar ellende van komen.
We zijn niet uit op een burenruzie en op deze manier is het al ongemakkelijk zat om contact te krijgen.

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 09:18

Ik zou inderdaad voor dat nette briefje gaan. Hopelijk hebben ze iemand in hun omgeving die Engels kan vertalen naar hun eigen taal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 09:44

Jacquel schreef:
Ik heb zes weken door India gereisd en inderdaad staat de volumrknop daar enkele streepjes hoger. Ik zou ze om te beginnen te eten uitnodigen. Dat is een stuk hartelijker dan koffie of thee. In de verre landen is een gezamenlijke maaltijd heel belangrijk. Probeer iets te doen met zelfwerkzaamheid, bv. taco's. Geeft idder iets te doen, breekt het ijs en zorgt voor een ongedwongener sfeer.


Dat weet je ook dat er in India anders gegeten wordt dan hier . Met twee handen aan eten zitten kan de kloof dan juist groter maken :Y) .Een welkomsbloemetje en een uitnodiging voor thee/koffie (= persoonlijk contact) kan al een boel helpen!

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:47

Als ze niet open doen zet je het mandje met voorjaarsbolletjes toch gewoon voor de deur neer met een kaartje?

Misschien zijn ze wel heel wantrouwend en zien ze op die manier dat jullie ze alleen maar willen verwelkomen in de buurt. En op het briefje dan inderdaad even je telefoonnummer zetten met de boodschap dat je ze bij deze verwelkomt voor koffie/thee.

Tot nu toe is het allemaal invullerij omdat je ze niet spreekt/geen gebaar hebt gemaakt.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:51

Dammie schreef:
Ik zou inderdaad voor dat nette briefje gaan. Hopelijk hebben ze iemand in hun omgeving die Engels kan vertalen naar hun eigen taal.


Ik mag toch hopen dat als je in Nederland komt wonen je iig of onze taal machtig bent of een andere taal behalve je eigen, waarin je je verstaanbaar kan maken.

Als die mensen niet eens Engels kunnen dan wordt aanbellen en overleggen ook een lastig verhaal.

TS, ik deed een briefje door de bus met een uitnodiging tot kennismaking en overleg over de schutting.
Had ik trouwens weken geleden al gedaan, maar goed, ben misschien iets meer van de korte klap dan de meeste mensen. Chapeau voor het geduld.

Jolien87

Berichten: 17423
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-18 21:24

We hebben het een tijdje aangezien en even leek het wat rustiger te zijn maar sinds een paar dagen is er weer dagelijks geschreeuw van de ouders en gekrijs van de baby. Het is overduidelijk dat dit echt niet alleen hard praten is maar dat er echt ruzie wordt gemaakt. We kunnen alleen niet peilen of het gekrijs door het geschreeuw komt of dat de ouders ruzie hebben doordat de baby huilt/krijst. Dit doet er eigenlijk ook weinig toe want onderaan de streep lijkt geen van drieën het heel fijn te hebben op dat soort momenten.
Ik heb besloten om morgen contact op te nemen met Veilig Thuis (voorheen AMK), in de hoop dat zij ons advies kunnen geven over wat we kunnen doen.

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 21:28

Misschien is de baby wel ziek of speelt er iets heel anders? Vrij heftig om gelijk instanties in te schakelen als er nog nooit een gesprekje is geweest :=

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 21:29

Verstandige keus denk ik, hopelijk lukt het hun wel contact te krijgen met de buren.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 21:30

Een gesprek is zo goed als onmogelijk en om advies vragen is niet direct instanties inschakelen. Ze staan heus niet direct op de stoep daar. Chill.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 21:32

TS heeft volgens mij al meerdere malen geprobeerd het gesprek aan te gaan, ik zou er ook een keer klaar mee zijn. Liever dat een instantie er te vroeg en wellicht voor niks vanaf weet, dan dat er jarenlang rondgelopen wordt met problemen zonder dat het gezin hulp krijgt.

Jolien87

Berichten: 17423
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-18 21:33

Liesje1611 schreef:
Misschien is de baby wel ziek of speelt er iets heel anders? Vrij heftig om gelijk instanties in te schakelen als er nog nooit een gesprekje is geweest :=


Heb je al mijn berichten op een rijtje gezet?
Ik begrijp je reactie wel hoor, ik had dit waarschijnlijk ook tegen iemand gezegd die dit als eerste stap had gedaan. Maar inmiddels hebben we een paar keer op de stoep gestaan zonder dat er werd open gedaan en het harde praten is overgegaan op geschreeuw, geblér en gekrijs van zowel de ouders als het kind. Dit duurt inmiddels al vanaf dat ze naast ons wonen.
Veilig Thuis is niet alleen om een melding te maken maar ook om advies in te winnen over hoe we met deze mensen in gesprek kunnen gaan en -mocht het nodig zijn- met ze mee te denken wanneer ze zelf hulp zouden willen.
Pas wanneer wij toestemming geven aan Veilig Thuis kunnen zijn eventueel gegevens doorgeven aan andere instanties zoals -in extreme gevallen- aan de politie zodat zij kunnen ingrijpen.

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 02:00

Goed en verstandig besluit TS.
Ik ga dan ook helemaal mee met lieveli en November.

Hopelijk komt er voor beide partijen dan nu eindelijk eens verandering in deze situatie.

Birdie60

Berichten: 8403
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 07:17

Verstandig TS.

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 08:17

Ik denk ook dat het verstandig is.
Veilig Thuis is er ook om advies te geven of om meer uit te zoeken hoe het netwerk zit bij deze mensen of open staan voor hulp. Een laagdrempelige aanpak, dat kind wordt heus niet direct uit huis gehaald.
Als er zulke zorgen zijn dan moet je daar wat mee. Goed gedaan Jolien.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 08:36

Hopelijk hebben zij de tip voor jullie! Jammer dat de rust die er was weer voorbij is

Jolien87

Berichten: 17423
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 09:09

Naast dat het voor ons vervelend is, vind ik het vooral zorgelijk voor de bewonders. Niemand maakt voor zijn plezier op zo'n manier ruzie dus ik hoop dat we ze alledrie kunnen helpen. Bedankt voor de fijne reacties, ik waardeer het enorm dat er zo wordt meegedacht.

Ik heb net Veilig Thuis gebeld omdat er net alweer geschreeuw en gehuil was, dus ik wilde hier niet langer mee wachten. Ik heb uitgelegd wat we horen en dat we ons zorgen maken, zeker omdat het een gezin met een baby betreft. De vrouw aan de telefoon heeft hun adres genoteerd en gaat het intern bespreken. Verder heeft ze geadviseerd om toch 112 te bellen wanneer wij het idee hebben dat het weer uit de hand loopt. En we gaan vandaag naar de buren die aan de andere kant wonen om te bespreken wat zij eventueel gehoord hebben. Tot slot adviseerde ze om toch een weg te vinden om contact met ze te krijgen en dan uit te leggen dat we ons zorgen maken en dat we ze graag willen helpen.
Wordt vervolgd...

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 09:18

Had je nog wel een brief in de brievenbus gedaan bij ze?

Jolien87

Berichten: 17423
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 09:24

ElizeVdS schreef:
Had je nog wel een brief in de brievenbus gedaan bij ze?


Nee, dat hebben we niet meer gedaan. Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom niet. Maar ik denk dat de eerstvolgende stap nu is om met de buren aan de andere kant te praten. Uit het telefoongesprek van vanmorgen bleek dat het goed is om dit subtiel en doordacht aan te pakken. Het is een gevoelige situatie en we willen ze niet afschrikken of iets dergelijks.
Daarnaast, even van onze kant bekeken: wij willen hier ook nog wel wat jaartjes met plezier wonen, het liefst met een fijn contact tussen ons en de buren. En dit betekent niet dat we dikke vrienden hoeven te worden maar we willen graag 'on speaking terms' met ze zijn. En als we horen hoe ze tekeer kunnen gaan dan willen we die mensen toch het liefst te vriend houden. :=

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 09:26

Verstandig. Maar vandaar ook (juist) mijn voorstel toen om ze per brief uit te nodigen om kennis te maken. Dat kan de relatie in ieder geval zeker niet schaden ;)

Jolien87

Berichten: 17423
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 09:28

ElizeVdS schreef:
Verstandig. Maar vandaar ook (juist) mijn voorstel toen om ze per brief uit te nodigen om kennis te maken. Dat kan de relatie in ieder geval zeker niet schaden ;)


Ik vond dat ook een heel goed idee. Ik weet daarom ook niet zo goed waarom we dat uiteindelijk niet meer gedaan hebben. :n Misschien omdat het rond die tijd ook wat rustiger leek te zijn. Geen idee, maar het is nu zoals het is. Eerst met de andere buren overleggen en dan kunnen we altijd nog een briefje door de bus te doen.

Jolien87

Berichten: 17423
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 10:19

Het is net uit de hand gelopen.
Nadat ik weer enorm geschreeuw hoorde -erger dan voorheen- heb ik 0900-8844 gebeld. En terwijl ik aan de telefoon sprak klonk er allerlei gebonk uit het huis. Dus de man aan de telefoon heeft het direct doorgegeven aan de meldkamer en de politie is nu onderweg om een kijkje te nemen.
Het gaat nu ook langer door dan de andere keren.

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 10:27

Uuhhmm wat voor gebonk? Ik loop met krukken en laat om de have klap wat vallen... buurman schrikt zich misschien ook wel te pletter. Of misschien zijn ze wel een ikea kast in elkaar aan het zetten ( krijg je ook ruzie over) en verplaatsen.. maar kun je dan niet gewoon aanbellen??