Studenten biologie aan de Universiteit van Leiden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nottinghill

Studenten biologie aan de Universiteit van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-18 17:56

Hoihoi!

Aangezien ik morgen start met biologie in Leiden, vroeg ik mij af of er hier mensen zijn die ook biologie studeren in Leiden.
Ik vroeg mij ook af of het heel erg was als je van de boeken niet de nieuwste versie hebt. Je moet namelijk Biology a global approach van Campbell hebben, maar het verschil in prijs tussen de nieuwste en die van vorig jaar is 40 euro. Dat is nogal een verschil. :+

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 18:04

Nottinghill schreef:
Hoihoi!

Aangezien ik morgen start met biologie in Leiden, vroeg ik mij af of er hier mensen zijn die ook biologie studeren in Leiden.
Ik vroeg mij ook af of het heel erg was als je van de boeken niet de nieuwste versie hebt. Je moet namelijk Biology a global approach van Campbell hebben, maar het verschil in prijs tussen de nieuwste en die van vorig jaar is 40 euro. Dat is nogal een verschil. :+

Ik studeer dan niet in Leiden, maar ik heb dat boek wel en ik weet dat er wel verschillen zijn in hoofdstukken en info als je een oudere druk hebt. Bij ons op school kan je gewoon aan de docent vragen wat de tentamenstof is voor als je een oudere editie hebt. Stof is vaak wel hetzelfde, alleen soms zijn hoofdstukken anders ingedeeld.

nereids

Re: Studenten biologie aan de Universiteit van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 18:26

Bij biologie, in Utrecht weliswaar, geven ze aan wat de pagina's etc. zijn voor de oudere edities i.v.m. recidivisten die ook een oudere editie hebben en dan niet perse de nieuwe hoeven te kopen. Weet niet of elke universiteit dit doet.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 20:45

Ik zou gewoon even wachten met boeken kopen en kijken welke je echt nodig hebt. Vaak staan er boeken op de lijst die of helemaal niet worden gebruikt of slechts 1 hoofdstuk. Als het maar 1 hoofdstuk is, zou je dat kunnen kopiëren in de bibliotheek. En bij de docent navragen of de oudere editie ook toegestaan is :)

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 22:50

Over het algemeen wordt Campbell bij ons iig heel veel gebruikt. Is het enige boek die ik al 3 jaar vol gebruik.