Wat zal ik doen? Lastige situatie huisoppas.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 00:18

Goed gedaan TS. Als jij je niet op je gemak voelt, is het belangrijk voor jezelf te zorgen.
Ik zou wel melden. De organisatie moet zelf beoordelen wat ze ermee doen.

noviceh

Berichten: 4787
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 01:01

StillAngel schreef:
Wat zijn er toch veel lieve mensen op bokt, ontzettend bedankt! Ik heb besloten om voor vanavond in een hotel te zitten vlakbij mijn examen (20min rijden). Dan maar geld kwijt inderdaad want ik voelde me er echt niet veilig.

StillAngel schreef:
Dat is voor mij genoeg reden om daar weg te gaan. Ik heb die nacht wel geslapen in zijn huis maar het was er ook heel koud en kon daardoor ook niet goed slapen. Sliep naast de garage.

Ik volg het even niet meer. Heb je daar nou wel of niet geslapen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110722
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Wat zal ik doen? Lastige situatie huisoppas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 01:02

Volgens mij heeft ze er de eerste nacht geslapen en is ze de tweede nacht naar een hotel gegaan?
Of heb ik het verkeerd begrepen?

noviceh

Berichten: 4787
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 01:06

Als je naar de tijdlijn kijkt, gaat het in beide reacties over de nacht van 4 op 5 februari.

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-18 08:33

Cayenne schreef:
Volgens mij heeft ze er de eerste nacht geslapen en is ze de tweede nacht naar een hotel gegaan?
Of heb ik het verkeerd begrepen?


Klopt, ik heb er de eerste nacht geslapen en de tweede ben ik naar een hotel gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 08:54

StillAngel schreef:
Zo, ik vind sommige hier wel wat aannames richting mij maken en dat vind ik jammer. Ik kwam dat huis binnen en had nog geen idee of het zijn huis was of het vakantiehuisje. Dus hij zegt: kijk, ik heb je kamer al gereed gemaakt. Hij zei niks over het vakantiehuisje en ik kwam er later achter dat dit zijn eigen woning was. Ik had daar inderdaad misschien iets van moeten zeggen maar toen waren die onderwerpen over zijn vrouw nog niet aan bod gekomen en dacht ik serieus dat zijn vrouw zo wel zou opduiken.

Toen hij even later nog even naar de snackbar met me wilde, stond hij er eigenlijk ook op dat ik met zijn auto mee ging maar dat vond ik niet fijn dus heb ik eerlijk gezegd dat we of met 2 autos gingen of hij naast mij mocht. Dat vond hij ook raar maar is wel gelukt.

Ik heb er moeite mee om dat soort dingen te zeggen dus ik was al trots dat ik dat van die auto gezegd had en verder duidelijk was in de communicatie dat ik voorzichtig ben. Alleen over dat huisje heb ik helaas te laat wat gezegd blijkbaar.


Ik kan me heel goed voorstellen dat het zo is gelopen en nogmaals: ik vind dat je het hartstikke goed aangepakt hebt. Echt!

pmarena

Berichten: 48188
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wat zal ik doen? Lastige situatie huisoppas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 09:04

Wat balen dat dit zo gelopen is, maar je mag trots op jezelf zijn hoe je het opgelost hebt! +:)+

Ik duim voor goede resultaten bij je examen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 09:43

gekvanfleur schreef:
Ik heb vaker op huizen gepast en ja, het is imo wel raar om te blijven slapen bij een kennismaking.
Je weet nooit hoe het matcht. Soms vind ik mensen oke, maar wil ik ook snel weer weg. Je gaat op het huis passen, het is een zakelijke overeeenkomst. dus je maakt afspraken over hoe en wat en dan ga je weer.
Ik snap uberhaupt niet hoe je dan op slapen terecht komt.


Verschillende huisoppas-bemiddelingssites geven aan dat dat er bij kan horen. Dus mij lijkt het niet raar.
https://huisoppaseuropa.com/huiseigenaa ... kennen.php
https://huizenoppassite.nl/hoe-werkt-het/

Ik begin sowieso niet aan dit soort toestanden. Daarvoor hou ik veel teveel van mn dieren en mn huis. En ik kan me al helemaal niet voorstellen dat een weldenkende paardeneigenaar, na een kennismakingsgesprek van een uurtje of twee, zn paarden bij iemand achter laat en het dan ook nog goed vindt dat diegene erop gaat rijden. En ik vermoed dat TS dat ook maar al te goed snapt. Dus ik begrijp helemaal dat TS het logisch vond dat de kennismaking iets uitgebreider moest zijn dan even een gesprek van een uurtje of twee.

BarbaLala

Berichten: 9613
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Wat zal ik doen? Lastige situatie huisoppas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 13:24

Rode vlaggen all over inderdaad. Je hebt geluk gehad; er worden vrouwen voor minder rode vlaggen verkracht en vermoord in dit land. Melding maken bij die organisatie en nooit meer je onderbuikgevoel negeren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 13:38

BarbaLala schreef:
Rode vlaggen all over inderdaad. Je hebt geluk gehad; er worden vrouwen voor minder rode vlaggen verkracht en vermoord in dit land. Melding maken bij die organisatie en nooit meer je onderbuikgevoel negeren!


Ach, gelukkig is niet elke ouwe viespeuk meteen een gevaarlijke verkrachter en moordenaar. Dus al die paniek lijkt me echt een beetje overdreven. Maar een nacht moeten slapen in een huis achteraf, met een ouwe vent in je buurt die subtiele avances maakt, kan ook al een behoorlijk vervelende ervaring zijn. En als TS serieus de indruk heeft dat die man de oppasservice gebruikt om in contact te komen met leuke meiden voor andre doelen dan op het huis en de dieren passen, dan zou ik het zeker even melden. Het kan andere meiden een vervelende ervaring besparen.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 13:51

StillAngel schreef:
Zo, ik vind sommige hier wel wat aannames richting mij maken en dat vind ik jammer. Ik kwam dat huis binnen en had nog geen idee of het zijn huis was of het vakantiehuisje. Dus hij zegt: kijk, ik heb je kamer al gereed gemaakt. Hij zei niks over het vakantiehuisje en ik kwam er later achter dat dit zijn eigen woning was. Ik had daar inderdaad misschien iets van moeten zeggen maar toen waren die onderwerpen over zijn vrouw nog niet aan bod gekomen en dacht ik serieus dat zijn vrouw zo wel zou opduiken.

Toen hij even later nog even naar de snackbar met me wilde, stond hij er eigenlijk ook op dat ik met zijn auto mee ging maar dat vond ik niet fijn dus heb ik eerlijk gezegd dat we of met 2 autos gingen of hij naast mij mocht. Dat vond hij ook raar maar is wel gelukt.

Ik heb er moeite mee om dat soort dingen te zeggen dus ik was al trots dat ik dat van die auto gezegd had en verder duidelijk was in de communicatie dat ik voorzichtig ben. Alleen over dat huisje heb ik helaas te laat wat gezegd blijkbaar.


En dan heb je ook nog eens een angststoornis zeg je. Ik vind dat je echt heel trots mag zijn op de manier waarop je dit aangepakt hebt! Ik zou wel even een melding maken naar de oppascentrale, ook om jezelf te beschermen tegen een eventuele klacht van hem.