Wat zal ik doen? Lastige situatie huisoppas.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 11:16

Hi ts,

Wat maakt dat het niet goed voelt?
En waarom vraag je niet gewoon of je vannacht in het vakantiehuis mag slapen zoals afgesproken?
Doe je de sleutel aan de binnenkant deur en klaar.

Anoniem

Re: Wat zal ik doen? Lastige situatie huisoppas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 11:23

Als jij nu al weet van zijn gekke open relatie etc terwijl je de man bijna niet kent, snap ik dat je het niet vertrouwt. Gewoon met 2 personen kennis gaan maken voor een uur, en weer terug!

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Wat zal ik doen? Lastige situatie huisoppas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 11:25

nou TS, niet heel erg in de buurt van Leiden, 40 minuutjes ervandaan.
Maar als je een slaap plek nodig hebt voor vanavond kan je best hier slapen (Gouda)

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 11:27

Maeve schreef:
Als je kunt vertrekken (zorgt die man dan voor de dieren?) dan zou ik dat doen. Zij hebben zich niet aan de afspraak gehouden toch, en jij voelt je niet veilig.

En waar maak je dat uit op?

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 11:29

GDG schreef:
Maeve schreef:
Als je kunt vertrekken (zorgt die man dan voor de dieren?) dan zou ik dat doen. Zij hebben zich niet aan de afspraak gehouden toch, en jij voelt je niet veilig.

En waar maak je dat uit op?

Misschien doelt Maeve op het feit dat TS in het vakantiehuis zou slapen tijdens de kennismaking en nu “gedwongen wordt” om bij meneer in huis te slapen

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 11:29

StillAngel schreef:
Wat trouwens helemaal geweldig zou zijn is een slaapplek rond Leiden vannacht maar dat zal wel lastig zijn.


Via Bookings.com heb je snel een hotel gevonden daar in de buurt en dat is zeer waarschijnlijk een heel stuk goedkoper dan 2 uren autorijden.

Over deze verblijfplaats - ik hoop dat je al in je auto zit. Daar zou ik zeer zeker niet blijven. Hoef je geen reden voor te hebben. Als het niet goed voelt, is het je goed recht daar vandaan te gaan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Wat zal ik doen? Lastige situatie huisoppas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 11:30

Zit er een slot op de slaapkamerdeur?
Maar goed, dat wil nog niet zoveel zeggen natuurlijk.
Bij een slecht gevoel zou ik niet blijven. Ik heb in de loop der jaren geleerd dat mijn gevoel het negen van de tien keer bij het juiste eind had en dat negeren vaak slecht uit pakt.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 11:31

Corelli schreef:
GDG schreef:
En waar maak je dat uit op?

Misschien doelt Maeve op het feit dat TS in het vakantiehuis zou slapen tijdens de kennismaking en nu “gedwongen wordt” om bij meneer in huis te slapen

Okee. Maar dat staat er dus niet.

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Wat zal ik doen? Lastige situatie huisoppas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 11:43

Er staat dit “Ik zou eigenlijk in een vakantiehuisje slapen ernaast maar zit nu in de woning van een man“.. hoe interpreteer jij het dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 11:44

Er staat helemaal nergens dat ze gedwongen wordt. Niet meteen dingen verzinnen en drama maken zeg >;)
Nog even en ze wordt gegijzeld daar _O- _O- _O-

Waarom voel jij je niet prettig daar TS?
Als je daar niet wil zijn ga je weg, zo simpel is het toch? Je zegt netjes dat het niet is wat je hoopte of verwachtte en dat je toch niet van het aanbod gebruik maakt om tot morgen te blijven en :wave:

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Wat zal ik doen? Lastige situatie huisoppas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 11:47

Ik bedoel ook niet letterlijk gedwongen, daarom heb ik het ook tussen aanhalingstekens gezet ;) Maar de situatie is blijkbaar wél zo gedraaid dat het nu slapen in de woning ipv in het vakantiehuis is. Zeg nergens dat dat onder dwang van meneer is, “gedwongen om” kan ook slaan op dat de situatie de vakantiehuis optie niet meer toelaat (om wat voor reden dan ook)

Feit is dat TS in de woning “moet” slapen als ze daar wil overnachten
Ik zou dan zelf de keuze maken om te gaan, als dat niet goed voelt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 11:51

Corelli schreef:
Ik bedoel ook niet letterlijk gedwongen, daarom heb ik het ook tussen aanhalingstekens gezet ;) Maar de situatie is blijkbaar wél zo gedraaid dat het nu slapen in de woning ipv in het vakantiehuis is. Zeg nergens dat dat onder dwang van meneer is, “gedwongen om” kan ook slaan op dat de situatie de vakantiehuis optie niet meer toelaat (om wat voor reden dan ook)

Feit is dat TS in de woning “moet” slapen als ze daar wil overnachten
Ik zou dan zelf de keuze maken om te gaan, als dat niet goed voelt

Feit is dat ze daar nu geslapen heeft. Er staat niet bij waarom en hoe dat gegaan is.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23436
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 11:53

Corelli schreef:
Ik bedoel ook niet letterlijk gedwongen, daarom heb ik het ook tussen aanhalingstekens gezet ;) Maar de situatie is blijkbaar wél zo gedraaid dat het nu slapen in de woning ipv in het vakantiehuis is. Zeg nergens dat dat onder dwang van meneer is, “gedwongen om” kan ook slaan op dat de situatie de vakantiehuis optie niet meer toelaat (om wat voor reden dan ook)

Feit is dat TS in de woning “moet” slapen als ze daar wil overnachten
Ik zou dan zelf de keuze maken om te gaan, als dat niet goed voelt


Voor hetzelfde geld is het vakantiehuis niet verwarmd en zeggen die mensen met de beste bedoelingen dat ze in huis mag slapen.
Er zijn ook aardige mannen hoor :j

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 11:58

Tica: Klopt, daarom vul ik het waarom ook niet in :)

In mijn beleving staat er dat ze de komende nacht niet in het vakantiehuis kan slapen en wel in de woning van meneer, maar dat vindt ze niet prettig.
En dát is de reden om een topic te openen.

Polly: tuurlijk, kan ook! Nogmaals, ik bedoelde gedwongen ook niet zoals het nu opgevat wordt :) Jouw voorbeeld (niet verwarmd) vind ik ook een voorbeeld van “gedwongen door de situatie”. Maar voorop staat voor mij het gevoel dat TS heeft en hoe de situatie dan tot stand is gekomen, een tweede

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 12:04

Ik snap wel dat er vragen zijn over het verhaal van TS en hoe dit dan verlopen is, maar dat lijkt me nogal irrelevant voor haar vraag.
De concrete vraag is wat TS het beste nu kan doen. Weggaan dus. Al is het de liefste man van de wereld. Je voelt je niet prettig, dus klaar. :j

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 12:08

Cinderella schreef:
Ik snap wel dat er vragen zijn over het verhaal van TS en hoe dit dan verlopen is, maar dat lijkt me nogal irrelevant voor haar vraag.
De concrete vraag is wat TS het beste nu kan doen. Weggaan dus. Al is het de liefste man van de wereld. Je voelt je niet prettig, dus klaar. :j

Precies, dat vind ik ook :)

BarbaLala

Berichten: 9609
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 12:08

Überhaupt gelijk overnachten bij wildvreemden, en dan ook nog een man alleen zou niet eens in me opkomen eerlijk gezegd. :=

Nee natuurlijk is niet elke man een verkrachter of moordenaar, maar je moet zulke risico's als vrouw niet eens willen lopen.
Daarbij; Luister altijd naar je voorgevoel en geweten, dat zit nooit fout.

En denken dat jij je kan verweren tegen een kwaadwillend persoon (van het andere geslacht) is niet erg realistisch :=

Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 13:50

GDG schreef:
Corelli schreef:
Misschien doelt Maeve op het feit dat TS in het vakantiehuis zou slapen tijdens de kennismaking en nu “gedwongen wordt” om bij meneer in huis te slapen

Okee. Maar dat staat er dus niet.


Dat was inderdaad wat ik bedoelde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 14:14

Ik ben niet van de truttigheid en als mensen behoefte aan hebben aan een open relatie: leef je uit. Maar waarom ga je die open relatiestatus mededelen aan aan meisje dat een nacht alleen met jou in je afgelegen huis moet slapen? Dan snap je iets toch niet helemaal? Alle reden om op je hoede te zijn. Een man met enkel goede bedoelingen zou je helemaal niet lastig vallen met dat soort info. Die snapt dat je dat niet doet.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23436
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 14:17

safina schreef:
Ik ben niet van de truttigheid en als mensen behoefte aan hebben aan een open relatie: leef je uit. Maar waarom ga je die open relatiestatus mededelen aan aan meisje dat een nacht alleen met jou in je afgelegen huis moet slapen? Dan snap je iets toch niet helemaal? Alle reden om op je hoede te zijn. Een man met enkel goede bedoelingen zou je helemaal niet lastig vallen met dat soort info. Die snapt dat.


Misschien bedoelde hij dat wel om haar min of meer gerust te stellen dat hij wel een relatie heeft.
Allemachtig ik weet dat er mannen zijn die niet te vertrouwen zijn maar nu lijkt het net of alle mannen boemannen zijn.
Ik heb genoeg mannenvrienden met een lat of open relatie maar ik zou stuk voor stuk zonder vrees op de bank slapen.

Maar nogmaals, ik ben wel benieuwd wat de alarmsignalen zijn waardoor TS zich niet op haar gemak voelt.

Babootje

Berichten: 26262
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 14:23

[
safina schreef:
Ik ben niet van de truttigheid en als mensen behoefte aan hebben aan een open relatie: leef je uit. Maar waarom ga je die open relatiestatus mededelen aan aan meisje dat een nacht alleen met jou in je afgelegen huis moet slapen? Dan snap je iets toch niet helemaal? Alle reden om op je hoede te zijn. Een man met enkel goede bedoelingen zou je helemaal niet lastig vallen met dat soort info. Die snapt dat.


Dat. En het feit dat het vakantiehuisje blijkbaar ineens niet (meer) beschikbaar is terwijl dat wel de afspraak was zouden voor mij al genoeg alarmbellen zijn. Zeker bij iemand die ik niet ken.
Ik zou ook niet blijven.

Sabri

Berichten: 1394
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 14:41

De voorwaarde was toch een vakantiehuis? Nu dat niet zo is zal ik het afzeggen. Of anders zelf een hotel in de buurt zoeken. Safety first!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 16:11

Nou ben ik wel heel benieuwd naar het verloop want het ging om vandaag/vanavond toch :=

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-18 17:16

Wat zijn er toch veel lieve mensen op bokt, ontzettend bedankt! Ik heb besloten om voor vanavond in een hotel te zitten vlakbij mijn examen (20min rijden). Dan maar geld kwijt inderdaad want ik voelde me er echt niet veilig.

Er was een hele aardige meid die voor de paarden zorgde maar zij vertelde ook dat hij soms niet helemaal goed is en dat zijn hond tientallen eenden en zelfs andere honden had doodgebeten.. En dat meerdere meiden zich niet goed voelde bij hem. Hij viel ook wel op jongere meiden dus al met al is het fijn dat ik er weg ben.

Mona81

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-05-12
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Wat zal ik doen? Lastige situatie huisoppas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:23

Zo, ben jij ff blij dat je die meid gesproken hebt. Je gevoel had gelijk, goed gehandeld!