Kan ik dit contract ontbinden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Kan ik dit contract ontbinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-18 13:13

Hoi,

Ik heb een vraagje. Wij zaten bij Ziggo voor internet/tv via de coax kabel. We waren tevreden over Ziggo. Behalve dat het heel lastig was om ons van zakelijk weer terug naar particulier te zetten, maar goed de diensten waren prima. Bij Ziggo hadden we 40mbps.

Ik heb 2 mobiele abonnementen bij Tmobile. Nu biedt Tmobile ook Tmobile thuis aan (tv+internet).
Bij Tmobile zouden wij 50mbps krijgen en ook nog goedkoper. Omdat ik ook een mobile abonnement heb krijg ik ook nog eens korting op mijn mobiele factuur + gratis FOX Sport. Klonk super, en over mijn mobiele abonnement ben ik tevreden. Dus overgestapt...

Dinsdag zijn ze de boel aan komen sluiten. Blijkt ADSL te zijn, niet via coax.

's Avonds begint de tv te haperen, het internet is ontzettend traag. Speedtest gedaan, 13,8mbps!!Dit is bekabeld (dus geen wifi)! Volgende dag via de fb chat contact opgenomen. Ze gingen het allemaal uitzoeken. Hun zeggen dat het helemaal goed gaat komen.

Echter hoor ik van verschillende experts dat je via de telefoonkabel (ADSL) echt maximaal 20mbps binnen haalt als je ook nog eens dichtbij de centrale in de wijk zit.

Het allerliefst wil ik gewoon terug naar Ziggo. Ik heb de box etc. nog staan, nog niks terug hoeven te sturen. Dan maar wat meer betalen, en minder extra's.

Bij Tmobile heb ik een contract getekend van 1 jaar. Kan ik hier nog onder uit komen? Er was 2 weken bedenktijd, maar dit was VOOR je de spullen in huis had + installatie gedaan was. Dan weet je bovenstaand verhaal dus nog niet. Na mijn idee kan ik dit contract ontbinden aangezien hun niet leveren waarvoor getekend is (namelijk 50mbps). Maar ik weet dus niet of dit zo is. Hoelang is een redelijke tijd die je hun moet geven om het op te lossen?
Wij zitten dus vanaf dinsdag met een slecht werkende tv + internet. Het weekend komt er nu ook weer aan..

Amaryllis

Re: Kan ik dit contract ontbinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 17:39

Dit topic hoort op [HTT] Huis, tuin en techniek. Ik verplaats m even :j

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 17:57

T mobile kan jullie ook VDSL bieden (dat is een combi van koper en glas) en dan gaat je snelheid wel omhoog hoor. Ik zal dat gewoon opperen bij T mobile, dat ze je type verbinding omzetten en dat je anders het contract wil ontbinden i.v.m. niet nakomen van beloofde dienst.

Of dat kan en mag juridisch gezien, weet ik niet, maar ik zou het wel zo spelen. Heb ik ook met KPN gedaan voor mijn tante, die hadden ook iets van 14 mbps dus mega traag, terwijl ze betaalden voor 60 of 80 dacht ik. Daar hebben ze het omgezet naar VDSL en dat gaat echt een stuk sneller!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 18:06

Aantal jaren geleden ook meegemaakt. Alles ging fout wat er maar fout kon gaan. Maar omdat ik ook na 2 weken pas aan de slag kon gaan was de bedenktijd verstreken. Ik kon het contract ook niet meer ontbinden

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 18:29

Maar T-mobile houdt zich niet aan contract, ze leveren niet de dienst waarvoor betaald wordt.

Ik zou niet zomaar akkoord gaan en het desnoods hoog opspelen.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-18 21:29

Ja wij zitten nu helemaal zonder internet. Is er nu helemaal mee gekapt, net technische dienst aan de telefoon gehad die heeft op afstand wat dingen geprobeerd.
Hij vind het ook raar, kan er nu niks aan doen. Dus wachten op maandag.

Ik heb het over ontbinden gehad ze hebben aangegeven er alles aan te willen doen om het op te lossen. Als dat uiteindelijk niet lukt kunnen we daarna kijken.

Mochten het niet lukken en ze gaan gek doen ga ik inderdaad mijn rechtsbijstand inschakelen. Misschien moet ik die al op de hoogte brengen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 23:45

laetitia schreef:
Maar T-mobile houdt zich niet aan contract, ze leveren niet de dienst waarvoor betaald wordt.

Ik zou niet zomaar akkoord gaan en het desnoods hoog opspelen.

Bij mij duurde het uiteindelijk 3,5 week met kerst en oud en nieuw zat ik zonder.
Internet en tv werkte ook niet bij mij

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 00:07

vaak zijn de contracten tot 50 mbps en niet minstens 50 mbps.
Er is veel afhankelijk welke snelheid je binnen haalt, oa de afstand vanaf het punt waar de lijn je huis binnen komt en waar je router/modem staat.
Hoe groter die afstand hoe lager de snelheid.
welke kabels er gebruikt worden, enz enz.
Tmobile moet kunnen zien wat je max mogelijke snelheid is op de lijn. Als dat max 20 is dan kun je ze vragen je contract aan te passen.
Vaak is het zo dat met rustig vragen naar de mogelijkheden er meer mogelijk is dan wanneer je hoog van de toren blaast.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 09:43

Er staat in het contact dat ze minimaal 75% moeten leveren maar dat is nu dus ook nog niet.

Ze boden inderdaad al aan om het contract aan te passen naar 20mbps maar dat wil ik niet, dan laat ik het contract ontbinden. Ze zei dat dit niet zoveel geld scheelde, en ik ben bewust van Ziggo naar Tmobile over gestapt omdat ik hier wat sneller internet zou hebben (en ook nog goedkoper).

De modem staat recht onder het punt waar de lijn binnenkomt zit zo’n 10cm tussen :+
De man die ik gisteren aan de telefoon had vond het ook niet normaal dat ik maar 19 bit ofzo iets had op die lijn, terwijl het 28 moet zijn. Dus iets klopt er niet.

Ik geef ze de tijd om het op te lossen maar wel vervelend dat wij nu helemaal zonder zitten.

blackpromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 10:05

Booooo schreef:
Er staat in het contact dat ze minimaal 75% moeten leveren maar dat is nu dus ook nog niet.

Ze boden inderdaad al aan om het contract aan te passen naar 20mbps maar dat wil ik niet, dan laat ik het contract ontbinden. Ze zei dat dit niet zoveel geld scheelde, en ik ben bewust van Ziggo naar Tmobile over gestapt omdat ik hier wat sneller internet zou hebben (en ook nog goedkoper).

De modem staat recht onder het punt waar de lijn binnenkomt zit zo’n 10cm tussen :+
De man die ik gisteren aan de telefoon had vond het ook niet normaal dat ik maar 19 bit ofzo iets had op die lijn, terwijl het 28 moet zijn. Dus iets klopt er niet.

Ik geef ze de tijd om het op te lossen maar wel vervelend dat wij nu helemaal zonder zitten.

wel grappig dat ze het abonnement aan willen passen zodat je niet meer op kan zeggen omdat ze dan genoeg leveren volgens het contract.
Is voor hun alleen maar makkelijk natuurlijk.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 10:16

Geldt die termijn van 14 dagen niet altijd? Ook al is het reeds geinstalleerd? Bij mijn energiecontract was dat in ieder geval wel zo.
Alleen kon het dan zijn dat je de installatiekosten moest terug betalen.

Aan de andere kant zou ik in jouw geval misschien wel stelliger zijn en ontbinding eisen als ze niet leveren wat overeen gekomen. Wel moet je ze dan in de gelegenheid stellen om het op te lossen eerst. Maar ook dan zou ik een financiele compensatie vragen voor de dagen zonder internet.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 12:56

De 14 dagen termijn gaan is als je het besteld hebt zeg maar.. pas na die 14 dagen krijg je het pakket en kun je installeren. De bedenktijd is dus al om voordat je het hebt kunnen testen :+

Installatiekosten heb ik niet omdat ik 2 mobiele abonnementen bij ze heb, en dan is dat gratis.

Ik ga sowieso een compensatie vragen inderdaad.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 10:53

Waar je modem in huis is aangesloten zegt nog niets over waar de kabel buiten je huis ligt. Er zijn van die kasten buiten waarop alle lijnen liggen. Als daar heel veel verkeer op zit, of heel vaak gesplitst is, dan moet je je snelheid dus delen met anderen in de buurt. Ook de afstand is belangrijk, hoe verder weg, hoe minder snel.

Maar tmobile kan dit zien. En had je dus ook van te voren over kunnen informeren.

Nog steeds mijn advies, laat je verbinding overzetten naar vdsl, dan kan er ineens veel meer.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 22:08

of vraag hybride aan.
Wanneer de kabel niet snel genoeg is of er een storing is, ga je verder via LTE, werkt perfect hier.