Eigenaar komt zadel niet ophalen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Eigenaar komt zadel niet ophalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 08:03

Ik zou onder rembours verzekerd verzenden waarde van het zadel word dan gedekt
Dit ook duidelijk melden naar hem
Toe

Ik heb jaren zadels verstuurd altijd perfect aangekomen

Goed opvullen en stickers vragen bij postkantoor breekbaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 08:15

Natuurlijk hoef je hem zelf niet terug te brengen, maar waarom niet? Hij heeft jouw zadel verkocht en je deze geleend, daarna heb je nooit wat bij hem afgenomen dus hij heeft niet aan je verdient, dit was allemaal service. Hoe moeilijk is het dan om jezelf ook even van je goede kant te laten zien en het zadel even terug te brengen? Of als het heel ver is even versturen. Via de KVK of telefonisch bij de zadelmaker zelf heb je zo het juiste adres te pakken. Ben jij gelijk van je ergernis af, zadelmaker blij. Niet moeilijker maken dan het is :)

kiki1976

Berichten: 16865
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 08:18

TS ik zou hem nog 1x bellen en dit bespreken.
Je zou eventueel zijn adres kunnen vragen en het zadel verzekerd kunnen verzenden, maar evengoed op zijn risico.
Mocht hij aangeven dit liever niet te willen geef hem dan een ultimatum wanneer het zadel opgehaald dient te zijn. Of maak direct een gerichte afspraak met hem betreft het ophalen.
Desnoods geef je aan dat je anders het zadel verkoopt omdat het echt gruwelijk in de weg ligt (niet dat je het echt doet, maar wel om te laten blijken dat je het echt zat bent).

Isabel

Berichten: 2271
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: Eigenaar komt zadel niet ophalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 09:23

Ik zou het zadel zelf terugbrengen, maar als TS dat om welke reden dan ook niet wil/kan zou ik een ultimatum stellen. Als het binnen een maand niet opgehaald is, het zadel wegdoen. Zeggen dat je er geen plek meer voor hebt. Dit dan zowel telefonisch als schriftelijk doorgeven aan de zadelmaker. En als het dan niet opgehaald wordt binnen die maand zou ik het gewoon verkopen. De zadelmaker mag niet verwachten dat jij maar tot in het einde ter tijden plaats hebt voor dat zadel.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Eigenaar komt zadel niet ophalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 09:45

TS mag ik een PB met de naam van deze zadelmaker?

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: Eigenaar komt zadel niet ophalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 10:34

Ik heb ook eens zoiets meegemaakt. Ik had voor mijn toenmalige pony een (bekende) masseur ingeschakeld die mijn pony een paar keer behandeld heeft. Omdat ik toen geen goed passend zadel kon vinden heeft hij een zadel voor me meegenomen die ik tijdelijk kon gebruiken zodat ik toch kon rijden. Toen ik weer zelf een zadel had en hij ook niet meer kwam voor de behandelingen heb ik aangegeven dat zijn zadel er nog ligt, hij gaf aan deze op te komen halen. Na 3 keer hem opnieuw bericht te hebben en geen reactie meer te hebben gekregen heb ik het zadel netjes opgeborgen, lag niet in de weg gelukkig. Na zo'n 3 jaar heb ik het verkocht, toen was ik er wel klaar mee. Dit is nu zo'n 10 jaar geleden, nooit meer iets vernomen. Blijft bijzonder.

Ik zou als ik jou was nog 1 keer bellen, een termijn stellen wanneer het opgehaald moet zijn, en dit tevens schriftelijk bevestigen. Tenzij hij heel dichtbij zit, dan zou ik het zadel gewoon even langsbrengen.

Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 10:37

Of je kunt altijd nog zeggen, dat als hij het binnen x tijd niet opgehaald heeft dat je het doneert aan een goed doel.

Ik kan me niet voorstellen dat je dat juridisch problemen zou opleveren. Er kan toch inderdaad ook niet verwacht worden dat je de spullen van een ander alsmaar opslaat? Als je er zelf aan verdient vind ik het een ander verhaal, het is immers niet van jou. Maar een donatie?

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 10:38

niet opsturen, ook niet onder rembours.
Heb een jaar geleden een heel vervelend iets meegemaakt met iemand die de boel oplichte, ondanks alle bewijzen van mijn kant!
Is een heel ding geweest dus echt niet doen.

Gewoon er naar toe rijden en t afgeven, klaar.

purny

Berichten: 27528
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Eigenaar komt zadel niet ophalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 10:49

Voor de laatste keer een brief of mail sturen dat het zadel opgehaald moet worden voor die tijd. Daarna als het nog niet is opgehaald het zadel verkopen oid.
Tijd genoeg gehad en meneer heeft al vaak aangegeven dat hij het op kwam halen.

Rocamor

Berichten: 10915
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Eigenaar komt zadel niet ophalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 11:50

Evt een afspraak maken voor controle van je huidige zadel? ipv je zadel te laten controleren, lever je de sta-in-de-weg in.

Jacquel
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 12:30

Ik ben de variant verkopen en geld overmaken aan zadelmaker nog niet tegengekomen. Dan ligt het ding niet meer in de weg, maar heb je het je toch niet toegeeigend. Eventueel kosten voor opslag eraf halen. Deel hem dit mee in een mail dat je dit gaat doen als het zadel niet binnen een maand is opgehaald. O ja, ik zou zelfs een percentage voor verkoopkosten inhouden, want jij moet moeite doen. En kk neem aan dat hij bij de verkoop van jouw zadel ook wel wat kosten gerekend heeft.

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Eigenaar komt zadel niet ophalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 16:21

je kan toch niet zomaar iemand zn spullen gaan verkopen??
echt, ik begrijp werkelijk waar niet dat je na anderhalf jaar niet zelf de moeite hebt genomen het bij de beste man even af te geven....of het nou laksheid is van hem of niet maakt niet uit, jij ergert je er al anderhalf jaar aan.....los t op!

dingogirl
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 16:32

oplossing lijkt mij niet al te moeilijk. bel hem nog eens op en vraag zijn naam en adres.
als je dit hebt dan stuur je het zadel naar hem terug. wel opsturen zodat het verzekerd is. is wat meer aan verzendkosten maar dan heb jij je best gedaan.

Gulpje

Berichten: 8075
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 16:34

Ik heb ooit een zadel mogen lenen van een zadelmaker. Toen ik na een maand of 7 een (niet via hem) passend zadel had gevonden ben ik het leenzadel terug gaan brengen. Was een eindje karren maar hij was zo aardig om mij dat zadel gratis uit te lenen dus vond ik het een kleine moeite om het netjes terug te brengen.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Eigenaar komt zadel niet ophalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 17:19

Wat een zeur mensen hier zeg lezen jullie wel?
Hij heeft haar zadel verkocht deze was te leen om te kopen bevalt niet hij zou hem ophalen. Niet gebeurd na zovaak bellen. Waarom moet ts dan terug brengen? Is toch zijn toko of niet. Zou de zadelmaker nog 1x bericht sturen met deze week graag het zadel ophalen anders zet ik het te koop ligt gigantisch in de weg en mijn geduld raakt op. En dan datum benoemen. Waarom niet bellen? Omdat je dan geen bewijs hebt.

Ersina
Berichten: 1437
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 17:44

Petrichor schreef:
.
Hij heeft mij nadrukkelijk gezegd dat hij het zadel of na een week opkwam halen of ik zou het geld na die week overmaken als ik interesse had in het zadel.

Toen hij het zadel na 2 weken niet kwam ophalen vond ik dat al raar, ik bedoel het gaat wel om een nieuw zadel. In de weken en maanden die volgde heb ik vaker gebeld, elke keer zou hij het zadel op komen halen wat hij dus niet doet.

Volgens mij ben ik juist heel netjes en aardig geweest om hem meerdere malen netjes te helpen herinneren aan het feit dat ik nog een zadel van hem heb liggen. Ik kan ook denken joh schijt er aan ik wacht nog een paar maandjes en dan ben ik lekker een paar rooitjes rijker. Nee zo zit ik toch echt niet in elkaar.

Maar ik vind het te zot voor woorden dat ik dan maar het zadel terug moet brengen. Het is zijn zadel dus zijn verantwoording. Als hij dan nog netjes zegt dat hij geen tijd heeft of wat er dan ook aan de hand is, dan zou ik de beroerdste niet zijn en het zadel langs brengen.


Je kunt natuurlijk ook vragen, waarom hij niet eerder het zadel is komen ophalen. Misschien heeft hij een goede reden. Dat jij het zou terugbrengen, is misschien niet wat afgesproken is, maar wel verschrikkelijk aardig van jou kant en omdat hij je het zadel in bruikleen heeft meegeven en zijn aardige kant heeft laten zien, is dat toch wel de overweging waard? Je begint je nu te ergeren en waarom zou je jezelf die ergernis aandoen? De oplossing lijkt mij simpel. Je hebt al gemerkt dat een telefoontje niet helpt.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:02

LinsxDot schreef:
Wat een zeur mensen hier zeg lezen jullie wel?
Hij heeft haar zadel verkocht deze was te leen

Dan komt fatsoen om de hoek kijken.... plus het feit dat het niet brood-etende ding in de weg ligt al 1,5 jaar...
Dat alles maakt toch niet dat alles maar eenzijdig is? Hij heeft gezegd dus MOET hij ?

Maakt belofte schuld? ja, maar hoever wil je gaan om die schuld ingelost te krijgen? Omdat het zadel TS al tijden in de weg ligt...

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Eigenaar komt zadel niet ophalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:04

linsxdot je bent zelf een zeur.....
gewoon fatsoen heet dat...

breng t zelf even terug, kleine moeite en hoeft ts zich niet meer te ergeren...opgelost!

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Eigenaar komt zadel niet ophalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:08

Hoezo er is toch meerdere malen gebeld of die opgehaald kan worden worden beloftes gedaan waar HIJ zich niet aan houdt het is zijn zadel... heeft ook geld van haar verkochte zadel toch. Ik zou er echt niet na 1,5 jaar heen rijden hier aub je zadel daggg verspil daar me moeite niet aan na 6x bellen. Ben wel gek maar niet zo gek!! En anders brengen jullie hem toch even voor ts als kleine moeite is :') of is het dan ineens veel moeite? Ik heb zat fatsoen als iemand mij 1x beld of ik mijn eigendom op kom halen doe ik dat ook. 6x bellen en nog niet zijn geweest is geen fatsoen!

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:09

Serieus mensen lees eens even. TS weet niet waar hij woont, ze heeft geen adres. Hoe kan ze m dan terug brengen of opsturen?!?!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:12

LinsxDot schreef:
Hoezo er is toch meerdere malen gebeld of die opgehaald kan worden worden beloftes gedaan waar HIJ zich niet aan houdt het is zijn zadel... heeft ook geld van haar verkochte zadel toch. Ik zou er echt niet na 1,5 jaar heen rijden hier aub je zadel daggg verspil daar me moeite niet aan na 6x bellen. Ben wel gek maar niet zo gek!! En anders brengen jullie hem toch even voor ts als kleine moeite is :') of is het dan ineens veel moeite? Ik heb zat fatsoen als iemand mij 1x beld of ik mijn eigendom op kom halen doe ik dat ook. 6x bellen en nog niet zijn geweest is geen fatsoen!


hij heeft het geld van haar verkochte zadel overgemaakt. En als het zadel zo verschrikkelijk in de weg ligt, had ze het ook na de eerste keer bellen kunnen langs brengen. Nu wordt er energie gestoken in frustratie, een topic, bellen en aan het eind van de dag ligt het zadel nog steeds bij haar.

Maartje1990, als je kunt bellen of die het zadel op komt halen kun je ook bellen en vragen om het adres.

Petrichor

Berichten: 10541
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-18 19:29

Nou hoe dan ook ik ga het zadel niet terug brengen. Als ik achter iedereen aan moet lopen dan wordt ik er nog knap druk mee.
Het is zijn zadel hij beloofd meermaals het zadel op te halen dan moet je dat ook doen! Als hij nou een gegronde reden had gehad tijdens mijn zoveelste telefoontje dan was ik wel zo netjes geweest om het naar hem toe te brengen.

Daarnaast ja hij heeft mijn zadel verkocht daar was ik blij mee, maar daar is hij vast ook niet slechter van geworden. ;)

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:37

Petrichor schreef:
Daarnaast ja hij heeft mijn zadel verkocht daar was ik blij mee, maar daar is hij vast ook niet slechter van geworden. ;)

Het is geen liefdadigheidsinstelling... zadelpasser/verkoper. Dat hij er ook iets aan over houdt is niet raar. Hij moet immers ook eten.

dan nu de hamvraag: waarom heb je dit topic geopend?
verwacht dat een bokker zou zeggen dat hij/zij het zadel wel overneemt en terug brengt voor je of in opslag neemt?
Dat de zadelmaker een bokker is en het zadel middels telepathie terug haalt?
Je opslag ruimte groter wordt omdat je een topic opent?
:+

senna21

Berichten: 11873
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:43

Je hoeft niet achter iedereen aan te lopen. Het gaat toch om één zadel?
Tip. Als je je energie stopt in het oplossen van het probleem, kost heel wat minder dan al die 'erger-energie'.
It's all about mindset.

Babootje

Berichten: 26366
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:48

Als het je zo in de weg ligt dat je er een topic voor moet openen, had ik het allang weg gebracht (tenzij het in Verwegginstan is). Wat een geneuzel zeg!