Tweedehands laptop verkopen: welke prijs?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

Tweedehands laptop verkopen: welke prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 21:20

Hoi allemaal! :)

Sinds een tijdje heb ik een nieuwe laptop aangekocht, en zit ik erover na te denken om mijn vorige te verkopen, aangezien die hier ligt te verstoffen. Wou hem in eerste instantie gewoon weggooien, maar aangezien hij voor basic dingen prima werkt (en ik heb begrepen dat zelfs defecte laptops nog verkocht raken voor onderdelen), gaat hij waarschijnlijk toch de verkoop in. Alleen heb ik hier dus absoluut geen verstand van, dus hoop ik dat er technisch aangelegde bokkers mij kunnen adviseren :=

De laptop zelf is een 17.3 inch Samsung NP350E7C-A04BE die draait op Windows 8, met Intel Pentium processor. Ik heb hem aangekocht in 2013/2014. Weet het niet meer exact, moet even kijken of ik de doos met aankoopfactuur nog ergens heb liggen. Een jaar of twee geleden is er wel een nieuw scherm op gezet.

Specs: https://be.hardware.info/product/174223 ... cificaties

De reden van verkoop is dat ik fotografeer, en ik graag een snellere processor wilde hebben. Programma's als bv Lightroom startten heel traag op en dat was met nabewerken absoluut niet fijn. Hiernaast was hij omwille van zijn grootte niet handig om mee te nemen (heb nu een kleiner model), en het grootste probleem: zodra je de stekker uit trekt, valt hij meteen uit. Hij moet dus continue aan de oplader/netstroom.

Mochten er verder nog tips zijn qua verkoop van een laptop, hoor ik het graag! :j

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:23

Mijn vriend geeft aan 100 euro ivm de niet supere processor. Lijkt me dat dat niet het enige is waar je naar kijkt trouwens maar Oke Haha. Ik heb er geen verstand van.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:38

best wel al een eindje oud, nieuw scherm en laad niet goed meer op ..

50 ?

100 vind ik wel echt veel hoor, voor iets wat niet degelijk meer werkt en hierboven genoemde punten.
overigens is product niet of amper meer te verkrijgen dus weet niet hoe dit zit met bijv een nieuwe snoer om op te laden of accu etc.
nieuwprijs was jaren geleden zo rond de 550.

billionache

Re: Tweedehands laptop verkopen: welke prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 23:51

Alvast bedankt voor de reacties :D

Hij is inderdaad al wat ouder en niet meer te verkrijgen, aangezien Samsung - dacht ik - volledig is gestopt met de productie van laptops. Daardoor is het wat lastiger om via de reguliere wegen (winkels en speciaalzaken) opladers en onderdelen te vinden, maar online vind je ze nog wel vrij makkelijk. Is ook een element dat ik wilde meenemen in mijn prijsbepaling inderdaad!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 00:12

Ik heb vorig jaar zijn voorganger voor 125 euro weten te verkopen. Wel met een ssd die ik 2 jaar daarvoor had geplaatst. Hij doet het nu nog altijd als huiswerkcomputer voor een 10 jarig jongetje.

Mijn accu deed het nog wel. De lader was al jaren daarvoor gesneuveld en ik had er een universeellader bij.