Maar dat blijkt het dus wel
Bij ieder 1 op 1 gesprek dat ik heb met mijn baas komt het er weer op neer dat ik socialer moet proberen te zijn. Maar ik weet gewoon niet meer hoe...Ik zeg altijd goeiemorgen, probeer een praatje te maken bij de koffiemachine, maak grapjes onderling met mijn college's, maar blijkbaar is dat nog niet genoeg.
Ik ben te gesloten... Dit zal waarschijnlijk een stukje cultuurverschil zijn. Ik denk persoonlijk dat door toch zeker eens per maand wat te doen met mijn collega's buiten werk om en stomme praatjes op kantoor over het weekend ik wel genoeg deel.
Maar ik vind het ook gewoon moeilijk. Als mensen een gesprekje hebben en ik het niet kan volgen dan heb ik ook geen zin om te vragen of ze svp naar het Engels willen overschakelen. Dit heb ik in het begin wel gedaan, maar ik voel me zo bezwaard

Voorheen had ik nog veel contact tijdens het roken, maar nu ik ben gestopt is dat ook een stuk minder. Ik probeer wel steeds mee te gaan voor de gezelligheid, maar iets met een kat op het spek binden.
Ik vind mijn baan echt heel erg leuk en krijg niks anders dan positieve feedback behalve op dit punt. En ik doe zo verschrikkelijk mijn best het te verbeteren, maar oei.. Ik heb het gevoel dat niemand in de gaten heeft hoe hard ik vecht en tegen mijn natuurlijke zelf in ga door steeds te proberen zo open te zijn. Eind van de dag ben ik kapot. Dit kost zo veel energie en het verpest voor mij persoonlijk hoe ik tegen mijn werk aan kijk..
Hoe in hemelsnaam als introvert zijnde ga ik hier tegen in? Ik snap dat ik als leidinggevende op de vloer bereikbaar moet zijn voor mijn collega's, maar ik heb echt niet het gevoel dat ik dat niet ben voor ze? Als er iets is komen ze naar me toe, als ze iets tegen komen komen ze naar me toe, als ze iets willen delen komen ze langs en andersom net zo. Dan is het toch goed?
Verdorie.. Het frustreerd me zo. Als iemand tips heeft hoor ik het graag!

Niet leuk als je er niet echt tussenkomt omdat ze Bulgaars praten - dat is ook niet zomaar op te lossen, behalve door jaren moeite en energie in een taal steken. Wel mogelijk dus, maar niet echt fair om dat als feedback te geven aan je werknemer.