Zijn jullie altijd bereikbaar?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Warboel
Berichten: 14691
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Zijn jullie altijd bereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 08:52

Mijn telefoon staat de hele dag en nacht op niet storen :o ik heb mijn ouders en vriend als favorieten contacten dus als zij bellen worden ze wel direct “doorgelaten” om te bellen. Daarnaast heb ik het zo ingesteld dat als iemand binnen 3 minuten voor de tweede keer belt dat belletje ook doorkomt.

En ik heb een smartwatch, die haal ik wel eens van niet storen af. Dan trilt die ipv m’n telefoon :P

Goof

Berichten: 28840
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 08:53

Roodvos schreef:
Ik vraag mij af hoe vaak jullie telefoons dan piepen, trillen of rinkelen dat het noodzakelijk is het geluid eraf te zetten :o? En hoe vaak er mensen aan de deur staan te bellen dat het noodzakelijk is die "eruit te trekken" (geen beeld bij hoe dat zou moeten?) :?


Oh dat valt allemaal wel mee hoor. Ik heb alleen een bloedhekel aan van die incidentele geluiden, dus ik zorg gewoon dat die er niet zijn :+
Daarbij waardeer ik mijn rust en vind ik het niet nodig om maar de hele dag mobiel bereikbaar te zijn.

Ik ben trouwens ook wel benieuwd of mensen die wel de hele dag bereikbaar (willen) zijn dat op vakantie ook zijn? Of gaat dan alles uit?

Manou

Berichten: 3376
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 08:55

Mijn telefoon staat altijd aan, maar ik ben niet altijd in de buurt van mijn telefoon. 's Nachts ligt mijn telefoon in de woonkamer en ik ga ook rustig de deur uit zonder mijn telefoon. En gelukkig heb ik mensen om me heen die alleen bellen of een bericht sturen als ze iets te melden hebben en niet van die mensen die maar eindeloos berichten sturen.
Mocht er iets belangrijks spelen dan houd ik mijn telefoon wel meer in de buurt. (Maar aan de andere kant, toen mijn opa overleed hebben mijn ouders mij pas 's ochtends gebeld en niet midden in de nacht toen zij het wisten. En daar heb ik geen moeite mee, ik had midden in de nacht toch niks kunnen doen)

Bagheera_206

Berichten: 25897
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 08:55

Ik heb ook een smartwatch dus kan hij als ik buitenshuis ben gewoon op stil.

Ik slaap er ook onrustig van en kost mij hele kostbare slaapminuten. Je kijkt voor het slapen en bij het wakker worden al gauw even kwartiertje op je telefoon. := Dat is mininmaal een half uur gemiste slaap. -O-

Doordeweeks ligt telefoon in woonkamer op standje vliegtuig en in het weekend en vakanties mag telefoon wel mee naar bed, maar gaat hij ook gewoon op standje vliegtuig als ik ga slapen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34683
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 08:56

Overdag ben ik in principe altijd bereikbaar, maar of ik gelijk reageer hangt er vanaf waar ik mee bezig ben. Als ik naar bed ga gaat de telefoon wel mee, ik vind de wekker van mijn telefoon prettiger als de piep van de wekker die naast mijn bed staat. Maar de wifi gaat er af, berichtjes en meldingen gaan uit. Ik kijk er ook niet meer op vlak voor het slapen. In noodgevallen kan ik dus wel bellen en gebeld worden (niet dat dit ooit nodig is geweest) maar ik word niet gestoord door geluiden van de telefoon.

Beauty26
Berichten: 2042
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 08:59

Mijn telefoon staat over t algemeen ook op stil. Anders wordt ik gek, we hebben verschillende familie/groep apps en dan blijft dat ding rinkelen. Daarom de keuze op stil.

Als mijn zusje volgende week zou bevallen gaat de telefoon wel op geluid. Ook als ik andere belangrijke telefoontjes verwacht gaat hij op geluid.

Mocht er nou echt iets aan de hand zijn dan kunnen ze mijn man ook bellen die heeft zijn telefoon 9 van de 10 x wel op geluid staan.

Es_ther

Berichten: 18720
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:00

Op werk/school en straks stage staat ie op niet storen, alleen bellen staat aan.
Nu belt mn vriend, moeder of zus nooit als ik op school zit, dus als klas me bellen is er iets aan de hand.
Op verjaardagen ligt ie ergens in mn tas en kijk ik er alleen ff snel naar als ik naar de wc moet ofzo.
De meeste app groepen staan ook op stil, ramgek word ik er soms van :+.

Ballard_L

Berichten: 2497
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:04

Ik heb ‘s nachts altijd mijn wifi uit, zodat ik geen appjes en andere onzin krijg om 3 uur ‘s nachts...1 keer gehad en toen gelijk mijn internet uitgezet. Overdag heb ik hem altijd in mijn zak, geluid van smsjes of telefoontjes aan en voor de rest alles uit. Ik check het wel regelmatig en ben dus prima bereikbaar, maar probeer wel minder met mijn telefoon bezig te zijn. Ik heb nu zelfs een horloge aangeschaft zodat ik niet voor de tijd op mijn telefoon hoef te kijken :)

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:05

Ik ben bereikbaar wanneer het mezelf uitkomt. Telefoon slingert vaak een beetje rond in t huis dus mis weleens wat. Ik heb het geluid altijd wel aan staan. Wel staat ie zacht, en krijg ik alleen bij persoonlijke berichten een geluidje, de groepsapps bv staan standaard op stil. Als ik aan het werk ben sleep ik mn werktelefoon wel mee. Deze heeft alleen geluid met oproepen en whatsapp. En ook met deze telefoon is het maar net wat uitkomt of ik opneem. Soms ben ik gewoon echt lekker in de flow aan het werk, nou dan bel ik later wel terug.

Toppunt was al eens dat ik een ochtend cursus had. 3 of 4 gemiste oproepen van dezelfde persoon. Nog voordat de ochtend voorbij was werd ik op mn privenummer gebeld door een directe collega. Opgenomen want als hij op mn prive belt is er iets.
' Waar ben jij?'
'Cursus, hoezo? Staat ook in mn agenda...'
Oh niks aan de hand dus... nou ik was bezorgd om je omdat klant x belde dat ie je niet kon bereiken... en heb blijkbaar scheef in de agemda gekeken.'
Heb klant x maar opgebeld en hem netjes gezegd dat ie een beetje zn gemak moet houden O:)

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:06

Ik ben heel graag 24/7 bereikbaar. Maar het is niet zo dat ik de hele dag door gebeld of geappt word hoor.
'S nachts zet ik mijn internet uit, zo komen er geen appjes binnen maar kunnen ze mij in geval van nood wel bereiken. (Gelukkig nog nooit nodig geweest )

Stel dat er iets gebeurd wil ik gewoon bereikbaar zijn.. stel dat er iets met mijn ouders gebeurd, of mijn paard breekt zijn been.. misschien wat pessimistisch gedacht maar toch :o Dan wil ik er gelijk heen.

Vorig jaar is mijn opa dood neergevallen tijdens het snoeien van de rozen in de tuin, mijn oma belde ons toen in paniek op en binnen 2 minuten waren we alle 4 aanwezig. Als ik er alleen al aan denk dat ze ons belde en we allemaal niet op namen... lijkt me verschikkelijk.

Marije_jiplover

Berichten: 25335
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Zijn jullie altijd bereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:11

Ik heb mijn telefoon sowieso s nachts automatisch op stil maar vaak zat zet ik hem dan ook helemaal uit.

En als ik aan het paardrijden ben staat die op stil en in de bossen heb ik ook hele gebieden geen bereik.

Als ik eens een middagdutje doe, gaat die dan ook op stil :j

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:12

Beauty26 schreef:
Mijn telefoon staat over t algemeen ook op stil. Anders wordt ik gek, we hebben verschillende familie/groep apps en dan blijft dat ding rinkelen. Daarom de keuze op stil.

Als mijn zusje volgende week zou bevallen gaat de telefoon wel op geluid. Ook als ik andere belangrijke telefoontjes verwacht gaat hij op geluid.

Mocht er nou echt iets aan de hand zijn dan kunnen ze mijn man ook bellen die heeft zijn telefoon 9 van de 10 x wel op geluid staan.


Groepapps kun je gewoon dempen hè.

Ik heb mijn telefoon meestal op 'Prioriteit' staan. Als een van mijn contacten me dan belt hoor ik het wel, maar bij nummers die niet in mijn telefoon staan is er geen geluid. Ook bij berichtjes geen geluid en groepsapps sowieso niet.

Als ik bijvoorbeeld samen met mijn vriend uit eten ga laat ik mijn telefoon ook thuis, want familie en vrienden hebben zijn nummer ook wel.

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:14

Goof schreef:
Ik ben trouwens ook wel benieuwd of mensen die wel de hele dag bereikbaar (willen) zijn dat op vakantie ook zijn? Of gaat dan alles uit?



Poeh op vakantie wil ik echt niet geleefd worden door een telefoon! Maargoed nu ben ik dus ook niet een van de personen die altijd bereikbaar is :P Ik ben er eigenlijk ook wel benieuwd naar.

Captain

Berichten: 21401
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Zijn jullie altijd bereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:17

Mijn telefoon staat overdag op stil en 's nachts op vliegtuigstand. :) Meldingen zie ik vanzelf als ik er op kijk.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23466
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:22

8nnemiek schreef:
Ik heb mijn telefoon ‘s nachts op niet storen staan, daar springt ie automatisch op, en overdag zet ik em daar ook af en toe op. Is erg handig, want als iemand twee keer achter elkaar belt dan herkent hij dat als noodoproep en laat em door, en je kan ook instellen dat bepaalde personen niet stil worden gehouden.


Dit doe ik ook.

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:34

Ik ben altijd bereikbaar.
Mijn telefoon ligt de hele dag naast me op mijn bureau en vanaf dat die afgaat, kijk ik en reageer ik. Zelfde voor thuis, alleen als ik met mijn zoontje bezig ben, hij gaat voor natuurlijk.
Ik zie er ook geen problemen mee om altijd bereikbaar te zijn.
's nachts staat die ook gewoon op, maar dan word ik toch van niets wakker.

De bel gaat bij ons amper, dus zie het nut niet om die uit te trekken.

Dreamy

Berichten: 24067
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:38

Hier staat ie altijd op stil, bijna alle meldingen staan ook uit (krijg ook geen rood bolletje etc) behalve van gemiste oproepen en smsjes.
Pas als ik een app open laadt ie dus berichten.
Geeft mij veel meer rust, anders heb ik de neiging nog meer in m’n telefoon te leven (doe ik al teveel).

LoveBodin

Berichten: 4360
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:39

Mijn telefoon staat s nachts gewoon uit of op vliegtuig stand. Geen zin in s nachts geluiden of berichtjes. Overdag staat ie eigenlijk altijd ok stil. Geluidjes leiden mij heel erg af en dat wil ik niet.
Voor noodgevallen met de pony hebben ze daarom ook meerdere nummers op stal, o.a. Die van mn moeder die nooit uitstaat.. Behalve pp vakantie.
Zij heeft op vakantie gewoon voicemail die zegt wanneer ze bereikbaar is. Zet m altijd s avonds een uurtje aan en dat is het. Terwijl zenormaalgesproken heel veel belt. Maar vakantie is vakantie. En dat uur is dan vooral voor de huis oppas of oma om even te bellen :)

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:41

Ik ben altijd bereikbaar vanwege een hoogbejaarde, fragiele moeder. En voor mijn man en kind. De rest van de wereld kan best even wachten. Ik voel geen verplichting of behoefte om altijd bereikbaar of online te zijn.

Mariska88

Berichten: 813
Geregistreerd: 30-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:41

Over het algemeen ben ik wel bereikbaar
Maar..
Als ik sport heb ik de telefoon niet mee
En als ik overdag wel eens bij wil slapen dan zet ik het geluid uit..

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Zijn jullie altijd bereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:46

De mijne staat alleen stil als ik uit de nacht kom, anders altijd bereikbaar.
Heb geen last van telefoon terreur :P

Cowgirl

Berichten: 23749
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:47

Hier gaat hij s avonds ook op vliegtuigstand. Overdag gewoon aan. Op stal ligt hij vaak in mijn kast en met sporte thuis. Groepsapp staat ook op stil want daar word je anders knettergek van.

8nnemiek

Berichten: 43419
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:48

Goof schreef:
Ik ben trouwens ook wel benieuwd of mensen die wel de hele dag bereikbaar (willen) zijn dat op vakantie ook zijn? Of gaat dan alles uit?

Ik ben normaal zo min mogelijk bereikbaar, maar als ik op vakantie ben neem ik mijn telefoon juist wel altijd mee. Dan passen mijn ouders op de dieren, en bij een noodgeval moeten ze me wel meteen kunnen bereiken.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:49

Mando schreef:
Nee. Mijn mobiel staat standaard op geluid uit.
Alles iemand mij nodig heeft proberen ze het nog maar een keer.
Ik check mijn mobiel regelmatig.

Vroeger hadden we ook geen mobiel en tijden zijn veranderd. Mensen verwachten dat je altijd bereikbaar bent en daar pas ik voor.


Hier precies zo. Op mijn werk draag ik mijn telefoon niet bij me, ligt in mijn auto. Mijn man, moeder en de school van mijn kinderen weten mijn rechtstreekse nummer indien er spoed is, de rest wacht maar tot ik terug wil bellen. Héél soms, bij belangrijke zaken, schakel ik mijn mobiel door naar mijn werk

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:52

Ik ben op zich altijd bereikbaar. Van WhatsApp heb ik het geluid altijd uit staan maar zie ik wel in het display.

Deurbel heb ik er dus altijd af. Vind al dat geleur aan de deur irritant en ze komen áltijd als m’n kind net op bed ligt en die wordt dan dus weer wakker en hij slaapt al niet zo makkelijk dus daar zit ik dan de hele avond mee.

En dat gebeurt hier vaak ja.... meerdere keren per week :roll: