Zijn jullie altijd bereikbaar?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 17:31

bruintje123 schreef:
"Dit geeft mij onwijs veel rust!"


Zoiets lees ik regelmatig.
Maar hoe vaak worden jullie dan wel niet gebeld op een dag?


Gebeld weinig maar de app pingelt wel regelmatig.

Saul

Berichten: 9654
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 17:40

Kahawa schreef:
Tyrcanol schreef:
Ik pas helemaal niet in deze generatie.


Dan heb je het topic niet goed gelezen, er zijn er tientallen zoals jij. Ook jongeren.


Goh met het verkeerde been uit bed gestapt omdat je wakker geappt bent :+

Ik zeg nergens dat ik de enige ben.
Echter leven we momenteel in een 24/7 generatie.
Altijd online, winkels (bijna) altijd open.
Ik geef alleen aan dat ik mezelf niet in deze generatie vind passen. Verder niets hoor ;-)
Laatst bijgewerkt door Saul op 30-01-18 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 17:41

Maar wat voor apps zijn dat dan?
Echt belangrijk van familie of van die klets apps?
Wij hebben ook een gezins app waar meer flauwekul op staat als wat anders en die staat altijd gedempt.
Zo nog meer van die flauwekul apps. Niemand ook niet die verwacht dat er direct gereageerd word. Staan dus gedempt.

Maar appen die personen los, dus zonder groep, komt het wel meteen binnen. Want dan is het serieus.

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 17:43

Ik had mn iphone regelmatig op niet-storen staan. Heeeeeeerlijk rustig <3 En voordeel is dat als mensen je echt moeten bereiken, als je 2 of 3x achter elkaar belt gaat hij wel over.

Eerst zette ik mijn telefoon regelmatig hele dagen of dagen achter elkaar op vliegtuigmodus, als ik er ff klaar mee was. :')

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 17:50

Ik ben 20 en weet dus eigenlijk niet beter, maar ik heb mijn telefoon altijd op de niet storen modus staan. Ik vind al dat getril van whatsappjes behoorlijk vervelend en meestal ligt m'n telefoon wel naast me, dus als ik gebeld word zie ik mijn scherm aan springen. :D Héérlijk rustig, ik zou niet weten hoe m'n ringtone moet klinken.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Zijn jullie altijd bereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:06

Ik app ook júíst meestal mensen als ze van mij mogen antwoorden wanneer ze tijd hebben :)

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:16

Geluid staat standaard uit en als ik ga slapen dan gaat ie helemaal uit.
De groeten, dat ding is er voor mij ik ben er niet voor mijn telefoon.
Werk om te leven, leef niet om te werken.
En moeten ze mij echt hebben, mijn email staat wel altijd open.

Tiggs

Berichten: 7525
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:02

Sjira schreef:
Ik heb mijn telefoon eigenlijk altijd op 'stil', tenzij ik een telefoontje verwacht, dan zet ik hem even aan. Meestal ligt mijn telefoon in de buurt en zie ik het als iemand belt of appt. Ik kijk best vaak op mijn telefoon dus bel of app vrij snel terug als het nodig is. Van mijn werktelefoon staat het geluid alleen aan als ik aan het werk ben.

Soms denk ik er wel over na dat ik dus 's nachts niet bereikbaar ben voor noodgevallen. Als er bijvoorbeeld iets met een dierbare zou zijn. Maar het is een beetje verpest doordat ik vaak gewekt ben door vriendinnen die het nodig vonden om 's nachts of heel vroeg al te appen, automatische mails die er in de nacht uitgaan en andere gekkigheid. Ook al staat je geluid uit, je telefoon licht toch op. Ik overweeg daarom wel eens om weer een huistelefoon te nemen en alleen mijn ouders het nummer te geven. Alleen mag je hopen dat je dan niet wordt lastig gevallen door call-centers....


Dan leg je je telefoon toch met het scherm naar beneden :+

Anoniem

Re: Zijn jullie altijd bereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:11

Ik heb snachts Wi-Fi en 4g uit , niemand stoort mij snachts. Heeft een sjaak geweten toen ie eens om 9 uur sochtends belde om mij wat aan te smeren :+

Als ik een belletje verwacht staat geluid aan snachts en anders altijd uit

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:43

bruintje123 schreef:
Maar wat voor apps zijn dat dan?
Echt belangrijk van familie of van die klets apps?
Wij hebben ook een gezins app waar meer flauwekul op staat als wat anders en die staat altijd gedempt.
Zo nog meer van die flauwekul apps. Niemand ook niet die verwacht dat er direct gereageerd word. Staan dus gedempt.

Maar appen die personen los, dus zonder groep, komt het wel meteen binnen. Want dan is het serieus.


Reageerde je op mijn bericht? Ik zit niet in een groepapp want daar kan ik al helemaal niet tegen. Die verwijder ik altijd want zelfs zonder pingel geeft je app steeds aan dat er 30 nieuwe berichten staan.

Daarbij sta ik voor de klas dus kan ik sowieso niet hebben dat mn app gaat pingelen. Maar thuis ook dan appt die en dan die en elke zin een pingel daar kan ik niet tegen. Ik wil gewoon geen bliepjes horen haha.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Zijn jullie altijd bereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:51

Ja was tegen jou :)

maar krijg je dan echt zo vaak apps?
Ik in de groepsapps wel, maar de persoonlijke apps niet.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Zijn jullie altijd bereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:54

Hier altijd aan maar altijd op trillen.

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:00

Ik heb m'n telefoon eigenlijk altijd op stil staan, ik reageer toch pas als ik daar zin in heb :) .

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:57

bruintje123 schreef:
Ja was tegen jou :)

maar krijg je dan echt zo vaak apps?
Ik in de groepsapps wel, maar de persoonlijke apps niet.


Wisselt maar mijn beste vriendin en ik appen veel inzon naar elkaar en als twee anderen ook appen dan pingelt ie toch wel regelmatig. Of als ik aan het appen ben dan pingelt ie ook als je geluid aan hebt.

Maar ik weet niet beter dan dat mijn geluid uitstaat. Vroeger had ik altijd het gevoel dat ik MOEST opnemen. Nu zie ik het als het mij uitkomt. En ik kijk stiekem heel veel haha.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Zijn jullie altijd bereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:00

Ik ben 24/7 bereikbaar maar heb Mn telefoon altijd op stil dus als ik gebeld wordt licht Mn telefoon wel oo en zie ik het. Snachts word ik er soms wakker door.

Kijk wel regelmatig naar appjes etc en reageert vaak ook snel :o

Pharootz

Berichten: 310
Geregistreerd: 20-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:18

Ik heb mijn telefoon vrijwel altijd op stil staan, maar ik ben wel bereikbaar en reageer meestal snel. Vooral met groepsprojecten of wanneer ik alleen ben reageer ik redelijk vlot.
Als ik bij iemand ben of bezig ben met iets, antwoord ik niet altijd (even snel), maar daar mogen mensen ook wel rekening mee houden dunkt mij. 's Nachts staat hij op stil omdat ik niet wakker geappt wil worden.

Jamiie
Berichten: 461
Geregistreerd: 13-07-06
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 23:16

bruintje123 schreef:
"Dit geeft mij onwijs veel rust!"


Zoiets lees ik regelmatig.
Maar hoe vaak worden jullie dan wel niet gebeld op een dag?


Niet alleen gebeld worden, maar ook geluidjes van WhatsApp, sms, e-mail en social media. Is voor mij erg afleidend en sliep er ook slecht door. Nu met 1 klik kan ik er voor kiezen om alleen bereikbaar te zijn voor belangrijke mensen/oproepen of om alles door te krijgen. Al staat hij inmiddels eigenlijk altijd op “niet storen” bij mij doordat ik het zo fijn vind. :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Zijn jullie altijd bereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 23:23

Je kunt per programma of app doorgeven of er geluiden dan wel meldingen doorkomen. Scheelt misschien een hoop. Mail lees ik per ipad dus geen geluid. Alleen messenger staat met ping aan maar daarvan zijn er twee a drie die berichten sturen en niet eens veel. Rest staat er niet op eigenlijk. Lekker rustig. Verder wordt ik weinig gebeld maar die bellen hebben me ook echt nodig,

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 23:24

Hier helaas bijna altijd bereikbaar ook ivm werk.
Prive doe ik het rustiger aan, maar ben wel altijd met twee telefoons op stap.

Jamiie
Berichten: 461
Geregistreerd: 13-07-06
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 23:25

Klopt ja. Voor social media staan de meldingen uit maar de rest vind ik wel belangrijk om geluid te horen als ik mijn “niet storen” stand uit heb staan.

Hutcherson

Berichten: 7354
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 01:27

Ik ben zelden bereikbaar.
Komt omdat ik voor mn werk gedurende de hele dag op huisbezoek ben en het dan onbeschoft vind als de telefoon gaat. Dus staat ie op stil.
Ik bel pas terug eind van de dag of als ik tussendoor een periode heb.
Savonds benk vaak bij mn paard. Als iemand belt moeten ze geluk hebben dak m voel.
Echt zelden dat dat ding herrie maakt bij mij.
Als mn prive telefoon gaat in mn broekzak en die gaat vaker dan 1x dan kijk ik wie t is. Als ik wegdruk en ze bellen weer weet ik dat ik moet aannemen. Ik neem in dat soort gevallen enkel op voor mn moeder en vriend. De rest kan wachten (heel banketstaaf) want ik woon niet bij familie in de buurt en ben altijd de laatste die gebeld wordt (of geappt) en dat vind ik wel fijn.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Zijn jullie altijd bereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 08:42

Ja precies karuna.
Per app kun je aangeven hoeveel geluid het maakt.
Kan de gewone telefoon nog wel door.
Of de WhatsApp van meer belangrijke mensen.

JoT

Berichten: 4010
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 09:11

Ja, ik ben vrijwel altijd bereikbaar, met mijn privé mobiel of mijn werk mobiel. Mijn moeder is op leeftijd en heeft longproblemen, dus voor haar (en voor de verzorging) wil ik bereikbaar blijven.

Jaren terug had ik mijn telefoon een keertje op kantoor laten liggen tijdens de pauze en juist toen kreeg mijn vader een ongeluk. Mijn voicemail stond gevuld met berichten van mijn zus, oplopend qua paniekfactor. Dat heeft er aardig ingehakt bij mij moet ik zeggen.

Qua social media boeit het me allemaal een stuk minder trouwens, het gaat met vooral om telefonisch bereikbaar zijn.

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 00:54

Ik was vandaag een dag zwemmen. Heb mn telefoon in de kluis gelegd (van 11 tot 6) en hem geen moment gemist!
Het was eigenlijk heerlijk!
Had het er nog met een vriendin over. Half zwembad zit met zn telefoon en als je hem binnen handbereik hebt kijk je snel, maar als ie weg is minder.

Wil dit vaker doen! Rust!

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Zijn jullie altijd bereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 09:51

Telefoon in het zwembad?
Kan dat überhaupt :o? Zijn die dingen waterdicht tegenwoordig?