Wat studeren/doen na sociaal juridische dienstverlening?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Wat studeren/doen na sociaal juridische dienstverlening?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-18 14:56

Hooi,

Ik ben op zoek naar mensen die SJD hebben gestudeerd of dit momenteel studeren.

Ik hoop volgend jaar mn diploma binnen te hebben en wil daarna ofwel voltijd ofwel deeltijd verder studeren. Er zijn tegenwoordig een hoop mogelijkheden waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie. Aan de andere kant wil ik misschien ook wel gewoon aan het werk, omdat er zoveel werk ligt.

Ik vraag me dus af wat mensen met hun SJD diploma zijn gaan doen, werken of toch nog doorleren?

Bedankt alvast!

Sourire

Re: Wat studeren/doen na sociaal juridische dienstverlening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 16:01

Ik heb SJD gestudeerd en ben gaan werken. SJD is breed, je kunt veel kanten op en er is relatief veel werk. Ik werk nu als consulent Inkomen & Participatie. Wat inhoud dat beoordeel of mensen recht hebben op een bijstandsuitkering en hen terugbegeleid naar de arbeidsmarkt (dmv het inzetten van verschillende instrumenten/re-integratiebureaus). Heel veelzeidig werk, veel breder dan de vorige zin doet vermoeden.

Oud klasgenoten van mij werken bij hele uiteenlopende organisaties. Van gemeenten tot rechtsbijstandsverzekeringen tot de Kinderbescherming.

Ik heb doorstuderen ook overwogen maar dan zou het allemaal heel theoretisch worden en ik weet zelf dat ik graag bezig wil zijn. Als in; met mensen wil werken en niet alleen achter een bureau jurisprudentie lezen bij wijze van.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 16:20

Ik ben (eindelijk) aan het afstuderen, ook SJD. Tussendoor 4 jaar als bewindvoerder gewerkt. Dat vond ik teveel 'op afstand'. Weinig manieren om mensen te helpen ontwikkelen in zelfstandigheid. Nu werk ik als re-integratieconsulent, semi-overheid. Erg leuk werk, wel pittig. Ik heb doelgroep 55+ grote afstand tot de arbeidsmarkt en dat betekent dat je je voldoening uit heeeele kleine dingen moet halen.

Ik ben ooit sjd gaan doen omdat ik graag met mensen wilde werken maar wel tegen een kader van wet en regelgeving. En dat is echt precies wat ik nu doe :D

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 16:45

Ik heb een bijkomende master sociologie gedaan. Daarna een 5tal jaar gewerkt binnen de HR (advisering van werkgevers, betreffende arbeidswetgeving, loonstechnische regelgeving + sociaal juridische advisering naar werknemers toe).

Daarna ben ik overgestapt naar de politie en nu werk ik als inspecteur. Nu ben ik eigenlijk een gewapende sociaal juridisch adviseur :+, weliswaar met een iets andere job omschrijving :')

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 17:17

Paloedie schreef:
Ik ben (eindelijk) aan het afstuderen, ook SJD. Tussendoor 4 jaar als bewindvoerder gewerkt. Dat vond ik teveel 'op afstand'. Weinig manieren om mensen te helpen ontwikkelen in zelfstandigheid. Nu werk ik als re-integratieconsulent, semi-overheid. Erg leuk werk, wel pittig. Ik heb doelgroep 55+ grote afstand tot de arbeidsmarkt en dat betekent dat je je voldoening uit heeeele kleine dingen moet halen.

Ik ben ooit sjd gaan doen omdat ik graag met mensen wilde werken maar wel tegen een kader van wet en regelgeving. En dat is echt precies wat ik nu doe :D

Leuk! Onderste is ook echt precies waarom ik SJD ben gaan doen (en van MWD naar SJD geswitched ben).

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 17:23

Ik heb ook Sjd gedaan.

Ben eerst gaan werken bij mijn stagebedrijf, de IND. En na 4 jaar voor mijn vader gaan werken op zijn advocatenkantoor en in de avonduren nederlands recht gestudeerd.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 17:48

Bedankt voor jullie input! Leuk om te zien hoe verschillend iedereen eruit is gekomen zeg! :)

gita1501

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:11

Ik zit nu in het tweede jaar van SJD, dus ik volg even!
Wat mij tot nu toe het meest aanspreekt is de kant van de woningbouw/huurrecht en ik hoop dat ik in het derde jaar ook een stage in die richting kan doen. Nadat ik mijn bachelor heb gehaald is, tot nu toe, het plan om een master te gaan doen. Ik merk inderdaad ook dat het erg breed is en ik niet zo goed weet wat er allemaal mogelijk is, dus wat ervaringen lezen is altijd goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:15

Mijn nichtje is afgestudeerd SJD, ze doet nu de pre-master juridische bestuurskunde!