Gisteren heb ik mijn rijexamen gehad. Ik heb hiervoor al 2x afgereden maar omdat ik elke keer zo zenuwachtig werd is de vorige keer besloten om een faalangst examen aan te vragen. De rijschool (landelijke rijschool) heeft een pleisterregeling: gratis herexamen als je gezakt bent, mits je minimaal 8 lessen afneemt. Dus ik heb dit pakket genomen en een toeslag voor mijn faalangstexamen betaald. Het factuur was anders dan de vorige keer dus voor de zekerheid heb ik hier toen over gebeld, maar ik kreeg te horen dat het goed was gegaan.
Toen ik de oproepkaart via de mail binnen kreeg stond niets over een faalangstexamen. Dat vond ze raar, dus we hebben er even achteraan gebeld, maar er werd aan de telefoon verzekerd dat alles in orde was en dat er de 25e een faalangst examen klaarstaat.
Aangezien ik er nu 2x over gebeld had, mijn factuur had gecontroleerd en hier stond het faalangst examen ook op ben ik er vanuit gegaan dat dit goed was gegaan. Gisteren tijdens het rijden kreeg ik helaas snel door dat dit niet het geval was en heb ik aangegeven dat ik om een faalangstexamen gevraagd had maar van de examinator moest ik doorrijden. Mijn zenuwen namen helaas weer de overhand en ik ben alweer gezakt
.Nu zitten wij met een probleem. Volgens mijn rijinstructeur heb ik aan 2 lessen genoeg om weer te gaan afrijden maar dan zoals de bedoeling was met een faalangstexamen. Het rijden gaat goed, alleen de stress van gisteren was funest. De rijschool zegt: je hebt een contract getekend waarin staat dat je voor het gratis herexamen 8 lessen moet afnemen. Nu zijn wij de beroerdste niet (
) maar wij geven je een 9e les cadeau en je hoeft de faalangsttoeslag niet te betalen (die is betaald bij het eerste faalangstexamen).Ik ben het hier niet mee eens heb heb vandaag en gisteren al ruim een uur met de rijschool aan de telefoon gezeten. Tuurlijk, niets zegt dat ik het wel gehaald had als het wel een faalangstexamen was. ( al beweren hun aan de telefoon dat ze zeker zijn dat ik het met een faalangstexamen ook niet gehaald had) Ook zeggen ze dat ze telefoon gesprekken terug geluisterd hebben om te checken of mijn verhaal wel klopt. Alleen is er nergens aangegeven dat ze de gesprekken opnemen.
Dus nu mijn vraag, wat zijn mijn rechten en wat kan ik doen! Het gaat voor mij om ontzettend veel geld (366 euro) en ik heb het idee dat ik er alles aan gedaan heb om te zorgen dat hun het examen goed zouden reserveren.
Bedankt voor het lezen!