Hoeveel vragen voor 10 dagen logeren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kady1

Hoeveel vragen voor 10 dagen logeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-18 10:06

Beetje stomme titel, wist het niet anders te verwoorden. maar goed mijn bijrijdster is 15 jaar en komt een week stage lopen bij ons vanuit snuffelstage vmbo. Haar moeder is die week een week weg en dan zou ze een week bij haar vader zijn en kwam het vervoer niet zo handig uit. Het is dus makkelijker om bij ons te logeren. Ze logeert wel eens vaker hier maar daar vraag ik nooit wat voor dat vind ik een beetje onzin.
Nu hebben de ouders aangeboden om voor deze 10 dagen voor haar eten te betalen. Nu vraag ik me dus af hoeveel eet een 15 jarige qua geld op op 10 dagen / per dag. Gezien ik geen kinderen heb vind ik het lastig om er een bedrag op te zetten.
Tijdens de stage koop ik voor mijn stagaires smiddags vaak wat lekkers. Maar in principe brengen die zelf hun lunch enz mee.

zonnebloem18

Re: Hoeveel vragen voor 10 dagen logeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 10:09

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 10:10

Ik zou het gewoon niet doen denk ik. Stage tegen kost en inwoning.

En anders zou ik zeggen, wat een gek er voor geeft. laat dat aan de ouders over zegmaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 10:13

Euh, ze gaat toch bij jullie aan het werk? :? Vind het echt bizar om dan geld te vragen voor het logeren..

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 10:15

Ik zou dat soort dingen ook afslaan, dat is Wrs ook de reden waarom de maanden altijd zo lang duren :')

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 10:16

Ik wou zeggen; kind loopt toch stage?

Om daar dan geld voor aan te nemen vind ik heel apart :o

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 10:17

Misschien als ze hard werkt kun je haar een extraatje geven. Ik zou het geld niet aannemen, tenzij je echt in geld nood zit en de ouders daarom wat willen geven.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 10:26

Snuffelstage is natuurlijk meer een soort meelopen en zeker incl. de begeleiding is het meestal niet zo dat het stagebedrijf echt werk uit handen wordt genomen waardoor er een economisch voordeel is. Als je er een bedrag op wilt plakken zou ik iets van 50 eu doen, want dat zal ongeveer zijn wat die ouders besparen op haar afwezigheid. En het meisje zelf kun je alsnog iets extras geven aan het eind van haar stage. :j

Ouders voelen zich dan minder bezwaard, jij speelt ongeveer quitte en meisje heeft mooi iets extra's.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 10:28

Kahawa schreef:
Snuffelstage is natuurlijk meer een soort meelopen en zeker incl. de begeleiding is het meestal niet zo dat het stagebedrijf echt werk uit handen wordt genomen waardoor er een economisch voordeel is. Als je er een bedrag op wilt plakken zou ik iets van 50 eu doen, want dat zal ongeveer zijn wat die ouders besparen op haar afwezigheid. En het meisje zelf kun je alsnog iets extras geven aan het eind van haar stage. :j

Ouders voelen zich dan minder bezwaard, jij speelt ongeveer quitte en meisje heeft mooi iets extra's.

Ik snap wat je bedoelt en dit meisje zal geen paarden trainen maar ze is 15 en kan toch zeker wel uitmesten, voeren, vegen? Spulletjes schoonmaken en invetten bijvoorbeeld. Dat scheelt een hoop rotklusjes en zij leert ervan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 10:31

Nou, zo raar vind ik het niet om een kleine vergoeding aan te nemen. Tenslotte heb je wel een loge waar extra kosten en werk/aandacht aan vast zitten. Neem als bv beddengoed en kleding wassen. Het eten en drinken etc etc.
Ik vind het maar raar dat anderen willen dat het gratis is.
Uiteraard hoef je geen hoofdprijs te vragen, maar een redelijke vergoeding vind ik wel op zijn plaats.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 10:34

xApple schreef:
Kahawa schreef:

Ik snap wat je bedoelt en dit meisje zal geen paarden trainen maar ze is 15 en kan toch zeker wel uitmesten, voeren, vegen? Spulletjes schoonmaken en invetten bijvoorbeeld. Dat scheelt een hoop rotklusjes en zij leert ervan.

Pcies, in een kantoorbaan kost het meer tijd. Maar een paardenmeisje kun je vrij vlot klussen laten doen.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 10:34

xApple schreef:
Kahawa schreef:

Daarom het meisje zelf uiteindelijk ook een extraatje geven. :)

Staat imo ook los van de kosten voor inwoning en dergelijke vanwege de jonge leeftijd van dit meisje. Daar zouden haar ouders normaal gesproken verantwoordelijk voor zijn, maar die dragen die verantwoordelijkheid over aan TS.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 10:38

Ergens snap ik het wel maar toch zou ik het zelf niet aannemen. Zeker als het een aardig gezellig meisje is.

lochsong

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 10:41

Ik zou geen geld aannemen, tenzij je je het anders niet kan veroorloven.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 10:53

Voor het geld wat je eventueel zou krijgen kun je na die tijd misschien een bedankje geven aan het meisje? Ik denk dat het met 50 euro voor die 10 dagen wel op zou moeten houden.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 10:54

xApple schreef:
Ergens snap ik het wel maar toch zou ik het zelf niet aannemen. Zeker als het een aardig gezellig meisje is.

Als ouder zou ik het zelf heel fijn vinden om een vergoeding te kunnen geven, omdat iemand eigenlijk ook een hele week verantwoordelijkheid draagt voor je dochter. Dat geeft mij een fijner gevoel.

Mij is trouwens niet helemaal duidelijk of het nu om een week of 10 dagen gaat. Voor 5 dagen vind ik 50 eu dan wel weer veel en als je het niet voor het geld aanneemt zou ik wat lager gaan zitten.

En als je het veel geld blijft vinden kun je dat gewoon teruggeven in het extra's aan de bijrijdster zelf. :)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 10:57

Zij helpt jou en loopt stage dus doet klusjes. Dat scheelt jou weer tijd. Zij helpt jou, ik zou geen geld aannemen. Bovendien eet een kind van 15 ook niet de oren van je hoofd.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-18 12:22

Ze komt van zaterdag tot zondag. Ze heeft die zondag wedstrijd ( waar wij haar ook gratis heen brengen en helpen)
Ze rijd het paard van mijn vriend bij twee x per week dus die mag ze in haar stage rijden.

Van mij hoeft niet percé betaald te worden maar de ouders willen dit graag. Om de zelfde reden die kahawa aangeeft. Maar ik moet het bedrag zeggen en ik heb geen idee.
Sowieso krijgen al mijn stagaires na hun stage een leuk aandenken aan de stage.

Ik snap wel dat de meningen verdeeld zijn over deze kwestie.

Dat ze bij ons logeert scheelt de ouders trouwens wel geld want anders zou ze met de bus moeten komen en gezien ze vmbo zit word dit nog niet vergoed.

Ik denk dat ik iets van 25 euro vraag en daar gezellig een x frietje van haal of keer pizza bestellen ofzo.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:35

Ik vind het ook helemaal niet raar dat de ouders geld aanbieden. Alleen overdag stage lopen en dan naar huis gaan is heel wat anders dan een week logeren. Eten/drinken, warm water, was, eventueel benzine zoals voor die wedstrijd... Ik vind het wel raar trouwens dat ze jou laten bedenken wat je moet vragen, zij zijn degenen die weten wat zo'n koter in de week kost. :P

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:40

amado7 schreef:
Zij helpt jou en loopt stage dus doet klusjes. Dat scheelt jou weer tijd. Zij helpt jou, ik zou geen geld aannemen. Bovendien eet een kind van 15 ook niet de oren van je hoofd.

Ahummm zeker geen pubers in huis.. Hier eten ze alles wat los en vast zit. Toen ik nog een pleegkind in huis had ging er alleen al 1,5 brood per dag doorheen.

Dobbelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 13:58

Ik vind 50 euro ook een redelijk bedrag. Ze heeft verder een compleet verzorgde acomodatie voor 10 dagen en jullie brengen haar naar haar wedstrijd. Het bedrag hoeft niet daadwerkelijk alle kosten te dekken, maar is imo meer symbolisch.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:08

7,50 per dag ?

Het is niet alleen het eten/drinken maar ook gas water licht. Extra wasje? ( dekbed/kleding).

Snuffelstage is dat degene ook meer ziet dan alleen klusjes "opknappen".

En je hebt toch 10 dagen 24/7 verantwoordelijkheid. Plus zondag ga je mee naar wedstrijd incl reis!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 15:33

Ik zou gewoon eerlijk naar de ouders zeggen dat je geen idee hebt wat hier voor normaal is en dat je het lief vind dat ze iets willen betalen maar dat ze zelf het bedrag moeten bedenken. Zij weten wat de stagiaire qua eten etc ongeveer kost neem ik aan. Ik heb voor interne stages nooit betaald trouwens!

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 15:47

Serieus.. gas water en licht meenemen in de berekening voor een logée? Dat vind ik echt te bizár voor woorden. :n

Ik zou maximaal €25 euro vragen en t meisje een cadeautje geven naderhand. Op die leeftijd kan ze dmv klusjes echt wel een helpende hand zijn hoor.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 15:51

StalNollie schreef:
7,50 per dag ?

Het is niet alleen het eten/drinken maar ook gas water licht. Extra wasje? ( dekbed/kleding).

Snuffelstage is dat degene ook meer ziet dan alleen klusjes "opknappen".

En je hebt toch 10 dagen 24/7 verantwoordelijkheid. Plus zondag ga je mee naar wedstrijd incl reis!

Nah dat ben ik echt niet met je eens. De volledige verantwoordelijkheid houden de ouders altijd zelf. Zij kiezen er bewust voor hun dochter bij deze mensen onder te brengen. Daarbij is het meisje 15 en ook al zelf verantwoordelijk voor een deel van haar leven hoor ze is geen 2.

En serieus GWL meetellen in je berekening?! Kom op zeg. Kan echt niet hoor.

@ TS; wel super lief dat jullie haar halen/brengen/groomen op wedstrijd :j Meisje zal de tijd van haar leven hebben waarschijnlijk. Ik zou dan zelf tussen de €25 en €50 euro vragen als ze écht zelf nergens mee komen.