hoe nu verder?ik weet het niet.

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

colunder

hoe nu verder?ik weet het niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-18 20:56

Sommige van jullie hebben misschien mijn topic gelezen over de erfenis van mijn overleden vriend.
dit topic is een vervolg daarvan,ik weet het even niet meer.

Allebei de kinderen van mijn vrend hebben de erfenis verworpen,nu schuift het door naar zijn kleinzoon.
hier had ik niet aangedacht omdat die jongen niet in the picture was.
die kleinzoon is nu rond de 22 jaar.
nu heeft die kleinzoon aangegeven niet mee te willen werken.

Wat nu?
Ik weet het niet.
zijn flat staat nog gewoon met de inboedel erin.
volgens mij mag daar niks mee gebeuren zolang de erfenis niet afgehandeld is.
dat kan op deze manieren nog heeeel lang gaan duren,ondertussen lopen de kosten gewoon door.

Mijn behandelaar van de GGZ zegt dat ik er afstand van moet nemen,dat het niet mijn probleem moet zijn,maar ik vind dat wel heel moeilijk.
ik heb daar ook veel tijd doorgebracht,meestal waren we 3 nachten bij hem en 4 nachten bij mij.
moet ik dat dan gewoon achter me laten?
wie gaat dan verder alles regelen?
Wie betaald de rekeningen die nu binnen komen(er staat nog 3700 op de rekening)
Wat moet ik met het bankpasje en de sleutels doen?
En zo blijven de vragen door mijn hoofd spoken.

Ivm.een langdurige depressie begin ik maandag met 3 maanden dagbehandeling,maar de zorgen om de afhandeling van het overlijden van mijn vriend maken het er niet makkelijker op.

Wie heeft hier ervaring mee en kan mij advies geven?

bigone

Re: hoe nu verder?ik weet het niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:13

De notaris moet dit regelen met de eventuele erfgenamen, jij hebt hier part nog deel in. Jullie hadden een latrelatie zonder contract dus vraag de desbetreffende notaris hoe het zit met je eigen spullen en dat is alles wat je kan doen en verder helemaal niets.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 07:46

Wie is de executeur testementair? Meestal is dat de notaris. Die regelt dan de afwikkeling en beheert ook de rekening. In principe worden alle tegoeden bevroren. De kosten lopen inderdaad door en als blijkt dat de schulden hoger zijn dan de opbrengsten tegen de tijd dat de woning verkocht is, dan hebben de kinderen er goed aan gedaan om de erfenis te weigeren. En met maar 3700 euro op de rekening ziet dat er wel naar uit. Ik zou eerlijk gezegd blij zijn dat je een LAT relatie had en hier niet financieel de dupe van word.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 08:25

Dit is vooral emotioneel heel moeilijk.
Ik zou de notaris alles laten regelen. Je hebt volgens mij geen recht op iets maar ook geen financiƫle strop. Het is vooral moeilijk omdat je iemand kwijt bent van wie je hield. De spullen en het huis zijn maar bijzaak.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 08:48

Maar die spulletjes kunnen wel heel belangrijk zijn voor de verwerking, denk daar niet te makkelijk over he.

->minder aanwezig voor modzaken, graag een collega benaderen voor dringende zaken<-

~sterk en betrokken tot het laatst~ 1958-mama-2016
kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 08:52

Ik heb jouw andere topic nooit gezien maar wat ik denk is:
Jij doet afstand van de erfenis, de kinderen en kleinkinderen ook. Dan zijn er dus geen erfgenamen en zal overgegaan worden tot leegverkoop van de woning. Dit zal een opkoper zijn die ook de woning leeg zal halen. Er is al een advertentie gezet om eventuele schuldenaren op te sporen ? Dit ben je verplicht in geval van benificaire aanvaarding. Heb je hem echt verworpen, laat het los, hoe moeilijk dat ook voor je is. Het zijn de herinneringen waar je mee verder moet, niet de problemen nav het overlijden. Ik neem aan dat jullie hierover gesproken hebben voordat je vriend stierf. Alles wat je daar hebt is materieel. Je herinneringen zitten in je hart. Die kan niemand je afpakken.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 08:55

Ze heeft niks verworpen want ze is geen erfgename.

->minder aanwezig voor modzaken, graag een collega benaderen voor dringende zaken<-

~sterk en betrokken tot het laatst~ 1958-mama-2016
kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 08:58

Polly schreef:
Ze heeft niks verworpen want ze is geen erfgename.

Dank je wel dan geld alleen de laatste zin.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-18 17:37

Ik ben inderdaad geen erfgename(gelukkig)
Ik weet niks van een notaris,dat heeft zijn zoon geregeld.
het gaat over een huurhuis,de huur loopt dus ook gewoon door.
ik denk dat ik inderdaad de boel achter me moet proberen te laten,maar jeetje,wat is dit moeilijk |(

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 21:37

De Turtle.

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten