Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Elanor schreef:Ach meisje toch... Je ouders moeten jou hier niet mee belasten. Heb je al eens overwogen om eens bij de huisarts langs te gaan? Die kan je dan doorverwijzen naar een psycholoog. Want je hebt wel een hoop te tillen zo te lezen, dus misschien is het wel eens fijn als iemand speciaal en alleen voor jou even ‘meetilt’. Ik denk dat het heel fijn is voor jou om daar eens mee te kunnen praten. Niet omdat er iets mis met jou is, maar een psycholoog is er echt alleen voor jou als klankbord en om jou te helpen met je gedachten en gevoelens en dat kan superfijn zijn.
jeetje wat naar. Helaas heb ik in een vergelijkbare situatie gezeten en kan ik me iets voorstellen bij hoe je je voelt. Wat goed dat je al eerder met een psycholoog gepraat hebt. Kon je hier je ei kwijt en hielp diegene je verder of voelde je je er niet echt op je gemak? Fijn dat medicatie je wel kan helpen. Ik zou toch nogmaals je huisarts of psycholoog bezoeken om hier verder mee te kunnen. Al was het maar tijdelijk medicatie tot je je zodanig beter voelt dat je je wel durft te verdiepen in alle ellende? Mijn ervaring is dat je zulke dingen lang onder het tapijt kunt vegen, maar je jezelf ooit toch tegenkomt hierin. De vechtscheiding van mijn ouders is al 17 jaar geleden en pas vorig jaar barstte mijn bommetje. Inmiddels heb ik hulp van een psycholoog die me helpt de enorme hoop aan emotie wat te ordenen. Ik gun jou dit ook zo erg. Waar er 2 vechten hebben er twee schuld. Jij was(/bent?) nog maar een kind, en zou hier absoluut buiten moeten staan. Ontzettend lastig dat je beide ouders jou er op deze manier bij betrekken. Ik hoop dat je om je heen mensen kunt verzamelen die je hiermee helpen. Overigens, ik was ook terughoudend hierin naar vrienden maar uiteindelijk waren ze vooral heel blij dat ik hen in vertrouwen durfde te nemen. Als een goede vriend hiermee zou zitten, zou je het dan vervelend vinden als ze erover wilde praten of juist fijn dat je haar kon helpen met een luisterend oor? Ik wens je veel sterkte en wijsheid toe!

en dat merkte ik ook aan de laatste, heb er wel een paar versleten.
bigone schreef:Je moet proberen om op jezelf te gaan wonen en je moeder is verantwoordelijk voor haar eigen geluk. Jij dus ook voor de jouwe.
Ik wil ook helemaal niet weg bij mijn moeder. Het feit dat ze zoveel druk op mijn schouders legt is niet oke, maar verder komen we super overeen en zou geen dag zonder haar kunnen.
CalipsoLover schreef:bigone schreef:Je moet proberen om op jezelf te gaan wonen en je moeder is verantwoordelijk voor haar eigen geluk. Jij dus ook voor de jouwe.
Uh denk dat op mezelf gaan wonen wat overdreven en onrealistisch is op 18 jarige leeftijd met een paard en studies/hogere studies...Ik wil ook helemaal niet weg bij mijn moeder. Het feit dat ze zoveel druk op mijn schouders legt is niet oke, maar verder komen we super overeen en zou geen dag zonder haar kunnen.
)