Boras schreef:Onze dochter is nu 5, voor haar kochten we de Cybex Sirona.
Heel duur ja, maar dat vind ik zo relatief. Wij kozen ervoor om geld te besteden aan veiligheid. Anderen geven liever veel geld uit aan andere dingen die ik heel leuk, maar toch minder belangrijk vind
Ik heb destijds een heel onderzoek ingesteld.
We zijn uiteindelijk gaan kijken bij een winkel in Eindhoven.
Een beetje aparte, ouderwetse winkel ergens in een volkswijk. Maar die winkelier had veel keus in achterwaarts gerichte autostoelen. Nergens anders zoveel keus tegengekomen. Het was het rijden waard.
We kwamen uit bij de Cybex Sirona, omdat die het best in ons model auto paste. Voordeel was dat die kon draaien, dat is heel erg fijn. Nadeel is dat je de stoel niet zo lang kunt gebruiken, de fabrikant was erg optimistisch daarover. Voor een dergelijke prijs wil je er toch liefst lang mee doen. Maar we hebben er veel plezier van gehad. En we hebben de stoel heel goed kunnen verkopen, er was vraag maar heel weinig aanbod op de tweedehandsmarkt.
De (zweedse) modellen waar kinderen lang in kunnen, hebben we ook daar geprobeerd, maar helaas pasten die niet in onze hagelnieuwe auto.
Nu rijdt dochter vooruit in nog steeds dezelfde auto. Weer in een Cybex. Dat zijn toch echt wel degelijke, luxe stoelen. Ik zie het verschil wel met andere merken.
Ik wilde inderdaad graag de Besafe stoel. Die is echt het veiligst. Maar no way dat die in onze auto's paste