Dag jongen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 23:56

Ik begrijp wel wat @Bigben hier zegt maar achteraf is het natuurlijk altijd makkelijk praten.
De TS rekent op het moment dat ze daar rijdt er niet op dat er iemand mogelijk voor de trein zal springen.
Dus je rijdt door, met je gedachten dan pas bezig met wat je net zag. En dan moet je in een split second iets beslissen, iets wat je eigenlijk niet voor mogelijk houdt maar wat je toch niet uit je hoofd kan zetten. Omdat je eigenlijk bezig bent met naar je afspraak te rijden.
Het laat je niet los en helaas blijkt op de terugweg het toch foute boel.
Dat had de TS ook niet gewild.
Achteraf is het makkelijk gezegd. Had ik maar.
Bigben is waarschijnlijk ouder dan de TS, heeft meer levenservaring en mogelijk nog andere redenen om te zeggen dat hij wel had gestopt.
Niemand is en denkt hetzelfde. Het is niet jouw schuld TS. Ik wens je veel sterkte.

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Re: Dag jongen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 00:01

Ik heb tranen in mijn ogen...

Heel veel sterkte, ook voor de familie van desbetreffend persoon

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Dag jongen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 00:11

Ik had het er vanavond nog met mijn man over terwijl we langs het donkere spoor tussen Haaren en Boxtel reden.
Verschrikkelijk..

Rocamor

Berichten: 10879
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Dag jongen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 08:30

Ts, wat een heftige ervaring. En ontzettend pakkend geschreven.

Hoe verdrietig ook, het heeft zo moeten zijn.

De jongen in kwestie en zijn nabestaanden zijn anoniem voor mij. Maar ondanks dat, wil ik langs deze manier laten weten dat ik met zee meeleef. En wil ik met jouw groet meedoen (als je dat niet erg vindt).

Dag jongen!

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 08:45

Bah.. Naarmate ik jouw bericht verder en verder las, trok het bloed uit mijn gezicht.. Lieve TS, ik hoop dat je dit een plekje mag geven en praat er vooral over als dat helpt. :(:)

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:06

BigBen schreef:
DeMolenhoek schreef:
Zou jij gestopt zijn als zo een idee door jou hoofd schoot? Of zou je denken: Ach doe niet gek, niet iedereen die aan het spoor staat springt.

Ik was heel zeker gestopt. Metéén.


Om dan inderdaad wat te doen?
Voordat iemand zo een stap zet, zijn er vaak al weken en maanden vooraf gegaan waarin die persoon erover nagedacht heeft. Eén woord van een vreemde gaat zo iemand echt niet op andere gedachten brengen, misschien hooguit de plannen wat uitstellen.

Dus tenzij jij professioneel hulpverlener bent en ook de bevoegdheid hebt om hem in een hulpverleningstraject te krijgen, geloof ik niet dat het veel zal helpen....

Mensen die dit doen als een 'cry for help', die vragen op een subtiele manier wel hulp. Een sms of een bericht op facebook, of zichzelf eerst zat drinken en dan iemand bellen... En die mensen worden ook vaak door politie/ambulance/hulpdiensten gevonden en geholpen.

Heel hard, maar iemand die echt dood wil? Daar heb je nog maar bijster weinig invloed op.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:31

Jeetje Big Ben ik snap dan wel wat je bedoelt, maar sommige dingen kun je beter denken dan in zo'n topic opschrijven. Het is duidelijk dat TS zich er rot om voelt, zou ik ook doen, dan helpen dit soort berichten niet bepaald voor TS. En ook de jongen is er niet mee geholpen. Niemand eigenlijk, dus ik vind dit op dit moment in dit topic echt niet gepast.

TS ik kan me voorstellen dat je je rot bent geschrokken. Ik heb bij een spoor ook wel eens iemand zien zitten op een bankje. Was in een soort bosgebied, waar helaas vaker mensen springen vanwege de rustige locatie. Ik heb hem gegroet en aangekeken en hij groette gewoon normaal terug. Ik heb toen ook een fractie gevoeld van wat jij gevoeld heb toen je die jongen zag. Gelukkig bleek die man er gewoon enkel te zitten en niets aan de hand. Maar ik heb toen ook even getwijfeld waar ik goed aan deed.
Ergens dacht ik ook van ''nee dat gaat toch niet gebeuren, dat ik hier een springer zie staan. Ik zit er vast naast en beeld me het in''.

Andersom is er helaas iemand uit de buurt wel gesprongen nadat hij nota bene op het perron met iemand heeft zitten praten. Hij luchtte zijn hart en ineens staat hij op op het moment dat er een trein aan komt en springt voor de ogen van die man. Een beeld waar je al helemaal nooit mee geconfronteerd wilt worden.

Helaas weet je niet wat er in zo iemands hoofd omgaat. Hoe moeilijk ook, probeer het je niet kwalijk te nemen. Maar blijf er wel over praten en als je merkt dat je het er lastig mee blijft houden na een paar dagen, schroom dan niet om er eens met een professional over te praten, bijv. slachtofferhulp of via je huisarts.

Popstra
Berichten: 13761
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Dag jongen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-18 17:22

Ik voel me pas vandaag weer beetje de oude maar komt ook omdat ik het best wel druk heb. Ik praat er wel veel over, heb namelijk mijn hart op mijn tong gelukkig. Ik trek niet in mezelf.
Ik heb ook wel enig levens ervaring, ben 46
Wat mij gewoon zo verdrietig maakte, is het feit ik me zo egoïstisch voelde er over en ja zo voelde het echt. Dat mogen andere mensen ook van mij vinden. Heel de maatschappij word immers jammer genoeg steeds egoïstischer naar mijn idee. Het is een feit, je ziet, ervaart en gaat van alles bedenken de minuut die er op volgde terwijl je gewoon door rijd, het weg denkt met weer andere dingen die op dat moment voor jou belangrijk zijn. Je hebt haast en geen tijd voor een ,,vreemde,,
Heb er op de terugweg zelfs totaal niet meer aan gedacht tot ik dat viaduct over de snelweg over kwam en verderop niet verder kon...
Dat beeld van wat ik daar toen zag en wat ik dacht vergeet ik nooit meer!
Laat dit een goede les voor me zijn.

Wilde nogmaals iedereen bedanken voor de lieve woorden hier in het topic en die ik privé ontvangen mag.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Dag jongen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 17:24

Super naar zeg! Maar ik ben wel benieuwd wat je de volgende keer gaat doen als je iemand ziet staan... ik zou niet weten wat te zeggen en je wilt ook niet bemoeiziek overkomen :)

hagelslag
Berichten: 9038
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 17:26

Dat de maatschapij flink egoïstisch geworden is, ja
Maar jij niet ts ondanks dat je het druk had.
Omdat jij nu er over nadenkt en erover praat zul jij in een volgende situatie anders reageren omdat je hierdoor geleerd hebt naar je gevoel te luisteren

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Dag jongen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 17:37

ik zit na te denken he ts wat ik zou doen en eerlijk ik weet het niet. Niemand weet hoe je reageert op dat moment. Het hangt af van hoe je jezelf voelt op dat moment, wat de situatie is (afspraak/kids in auto). Dit topic doet je wel nadenken over de situatie en dat is voor een ieder wel goed denk ik. Want helaas komen ook dit soort dingen voor. Wie verwacht nou dat je dit tegen komt op weg naar..waar je ook heen gaat.

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 18:26

Ik heb dit ook gezien. Zag hem nog net springen. Stond aan de kant van Woudenberg en moest naar de overkant. Ik zag al ca 3 weken iemand zo af en toe rondscharrelen daar met een bordeauxrode fiets. Ook ik heb erg last van het gebeurde. Nachtmerries over treinen. En vanmorgen reed ik er weer langs met de trailer en schrok me rot van de reflectie van mijn eigen knipperlicht op een bord en viel toen in janken uit.
Laatst bijgewerkt door MyChoice op 25-01-18 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 18:29

Ts, heftig dat dit zo is gebeurd!
Ik vind het niet egoïstisch, ik denk dat 99 vd 100 mensen waren doorgefietst. Want er lopen wel vaker mensen alleen en die staan ook weleens stil om naar de trein te kijken.

Wel geloof ik echt oprecht dat niets zonder reden gebeurd en dat je deze jongen niet hebt kunnen helpen betekent misschien dat je de volgende keer wel iemand kan helpen. Want door deze gebeurtenis zal je waarschijnlijk eerder stoppen de volgende keer dat je gevoel je verteld dat je moet stoppen. En misschien is dat dan bij iemand die daar heel veel kracht uitput.

Of dat iemand anders jouw verhaal hier leest en daardoor iemand anders een keer aanspreekt.

Ik spreek namelijk na aanleiding van dit soort verhalen vaker mensen aan en denk dat ik hierin niet de enige ben.
Want niet als veroordeling voor TS of anderen die een soortgelijke situatie hebben meegemaakt; maar als bemoediging voor iedereen die dit leest: Bij twijfel altijd een praatje maken :) De vragen "Kan ik je ergens mee helpen? Zoek je iets? Mooi weer hè? Klote weer, toch? Heé, gave jas, waar heb je die gekocht? " zijn vaak genoeg om te peilen of iemand graag een praatje wil maken of juist helemaal niet. En nee, dat zijn zeker geen vragen waarmee je iemand helpt om geen zelfmoord meer te plegen. Maar het kan wel de kleine opening zijn om verder te kletsen als iemand daarnaar opzoek is.
En een heel klein beetje meer aandacht voor de mensen om ons heen is nog nooit iemand slechter van geworden. Als ik voor mezelf spreek: Op het moment dat ik een poedersuiker heb en iemand spreekt me lief aan dan wordt ik daar alleen maar weer een beetje door opgevrolijkt.

Dus TS, hoewel ik het heel vervelend vind dat het zo is gelopen, ik ben blij dat je dit verhaal met ons hebt gedeeld. Een mooie motivatie om vaker een gesprekje met iemand aan te knopen die er niet zo blij uitziet. Samen maken we de wereld een beetje mooier.

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 18:39

MyChoice schreef:
Ik heb dit ook gezien. Zag hem nog net springen. Stond aan de kant van Woudenberg en moest naar de overkant. Ik zag al ca 3 weken iemand zo af en toe rondscharrelen daar met een bordeauxrode fiets. Ook ik heb erg last van het gebeurde. Nachtmerries over treinen. En vanmorgen reed ik er weer langs met de trailer en schrok me rot van de reflectie van mijn eigen knipperlicht op een bord en viel toen in janken uit.



Ook voor jou veel sterkte. Echt naar dit. Zoiets wil je niet zien en meemaken. Dat het zover kan komen.. zo sneu




Ik had een keer bij dit spoor, iets meer richting maarsbergen, dat ze met een lichaam onder een zeil de bosjes uitkwamen. Naar gezicht ook :(

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Dag jongen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 18:47

Dank je. Ja, hoorde van de dochter van m'n stalbaas dat het regelmatig gebeurt daar (bijna hun achtertuin). Sta er sinds oktober met de paarden, en tot dinsdag was het daar in die periode niet gebeurd. Zo midden op de dag ook......

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Dag jongen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 18:51

Sterkte. Je hebt het heel mooi geschreven. Een laatste eer aan de jongenman. Een nieuw mooi sterretje aan de hemel O:)

hagelslag
Berichten: 9038
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 19:56

MyChoice schreef:
Ik heb dit ook gezien. Zag hem nog net springen. Stond aan de kant van Woudenberg en moest naar de overkant. Ik zag al ca 3 weken iemand zo af en toe rondscharrelen daar met een bordeauxrode fiets. Ook ik heb erg last van het gebeurde. Nachtmerries over treinen. En vanmorgen reed ik er weer langs met de trailer en schrok me rot van de reflectie van mijn eigen knipperlicht op een bord en viel toen in janken uit.



Oh jeetje jij ook veel sterkte

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:21

Wat heftig :( sterkte...
Neem het jezelf niet kwalijk...

Anoniem

Re: Dag jongen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:38

De geest van de mens werkt heel vreemd. Ik herinner me alsof het gisteren was dat ik in mijn woonkamer zat 5 hoog. Ik zag iets voorbijkomen. Mijn eerste reactie was: hé er loopt iemand voorbij. Nog niet beseffende dat dat niet kon. Een paar seconden later besefte ik dat pas. En ja dat was iemand die gesprongen was. Het lijkt wel of het brein in dit soort zaken vertraagt. Zelfbescherming ?

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:43

Veel sterkte. Ik heb het zelf al gevoeld met de trein wat het betekend om een mens aan te rijden. Dagen was ik er niet goed van. Elke keer als de trein toeterde, zette ik me al schrap omdat ik dacht dat we weer iemand zouden aanrijden. Het is echt geen aangenaam gevoel. Erover praten helpt echt wel. Goed dat je het hart op de tong hebt.

Ik denk niet dat er echt een oplossing had geweest. Zelfs had je gestopt, had je het kunnen veranderen? Wie weet had hij zijn fiets genomen en 20m verder gaan staan. Mensen die echt staan te wachten, die zijn zo ver door dat je ze niet zomaar even op 1 - 2 - 3 terug mee krijgt.

Veel sterkte nog

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:11

:(:) :(:) :(:) :(:) Jeetje ts, ik ben er helemaal stil van.

weet even niet wat ik erop moet zeggen, maar wil je heel veel sterkte wensen.

voor degene die is overleden, ik hoop dat ie nu zijn rust heeft gekregen,
die die niet had. ;( ;(

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Re: Dag jongen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:04

Heel erg veel sterkte ts. En jij ook mychoice

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Dag jongen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 10:04

Heel erg om zo iets mee te maken, ts verwijt jezelf niks ik woon dichtbij een spoor waar het ook geregeld gebeurd en ik bel heel vaak de politie als ik iemand te lang zie rondhangen, dan gaan de treinen traag rijden en komen ze zoeken. Geen idee of degene die ze weghalen het een week later weer probeert of dat ze geholpen kunnen worden, maar er kan wel een poging ondernomen worden iemand te helpen, helaas mis ik heb ook wel eens en stappen ze toch voor de trein... Zelfs laatst iemand die me heel dierbaar was, die heb ik niet gezien en niet kunnen helpen, zo verdrietig
Maar dus aan iedereen, zie je iemand dralen of vertwijfeld staan en vermoed je iets, bel direct 112en dan zetten ze de trein op traag.

Popstra
Berichten: 13761
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Dag jongen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-18 11:16

Dat is goed om te weten. Dankjewel

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Dag jongen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 15:40

wat een goede tip knollentuin....dat wist ik niet.

Hoe is het ermee ts? Heb je het een plekje kunnen geven?