Jullie verklaren mij nu vast voor gek ( paragnost )

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jetwii

Jullie verklaren mij nu vast voor gek ( paragnost )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 11:57

Ik was mijn kat kwijt en ik vind het zelf allemaal nogal ongeloofwaardig waardoor ik dit toch wil delen.

Gister vanaf 13.00 niet meer gezien ondanks dat ze nooit langer dan 30 minuten weg is, vanochtend naar de nachtdienst was zij er nog niet.
Uit wanhoop heb ik een dierenparagnost gebeld en zij zei mij na contact met de kat dat de kat niet dood was, in een donker gebouw omringd met riet zat en dat er overdag hapmonsters zijn waar zij erg bang voor is.
Toen ik vroeg wat zei bedoelde met hapmonsters bleken dat graafmachines te zijn.
Ook vroeg ik haar of de kat vanzelf thuis zou komen waarop zei antwoordde dat dit alleen ging gebeuren als de hapmonsters weg waren en de deuren open zouden zijn maar dat dit waarschijnlijk niet ging gebeuren.

Hierop ben ik een rondje fabriek gelopen achter mijn huis waar ze aan het verbouwen zijn.
Bij een raam gaf zij aan ze hoort je nu heel duidelijk waar zij is heeft ze natte pootjes.
Na even gaf zij aan er komt nu weer lawaai na de nacht, dit klopte de graafmachine kwam aanrijden.
Na overleg heb ik haar opgehangen en ben gaan zoeken ( niet gevonden ) ze zouden de deuren in hun pauze open laten maar dit was hun laatste dag hier aldus de werklui.
Ik was overstuur en ben bij de buurvrouw geweest want mijn kat is mijn alles, buurvrouw ging met de werklui praten dat wij het hele gebouw mochten doorzoeken en van hun mocht dat.
In het gebouw wederom de paragnost gebeld, op de eerste verdieping gaf zij aan dat de kat mij nu minder goed hoorde dat zij niet hoger zat dan wij vroegen, ze vroeg de kat te miauwen maar dit durfde de kat niet.
Nadat we het hele gebouw bijna doorgezocht hadden liep ik op een plas water af, toen ik daar doorheen liep zei de paragnost ze hoort je nu heel erg luid en duidelijk maar is heel erg bang.
Toen ik daar een kluisje opentrok zat mijn kat daar heel erg bang onderin en ik moest haar echt aan haar nekvel eruit sleuren.
Inmiddels ligt ze relaxt op mijn bed maar stinkt ze uren in de wind.

Ik vond dit zeer verbazingwekkend omdat ik dit zelf nooit geloofde maar het toch even van mij af wou schrijven want ik ben zeer gelukkig door iets waar ik niet in geloofde.

nafkedemi

Re: Jullie verklaren mij nu vast voor gek ( paragnost )

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:03

Wat een apart en mooi verhaal!
Kan mij voorstellen dat je dit wilde delen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:05

Fijn dat je, je kat weer terug hebt. In hoeverre het wel of niet kan kloppen is natuurlijk altijd de vraag, ik weet zelf ook nooit zo goed wat ik van dit soort praktijken moet vinden. Ik wil graag geloven dat het allemaal waar is.

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 12:08

Dat had ik dus ook en op gegeven moment zei ze ze hoort je nu niet goed dus mijn buurvrouw werd toen wat kwaad en we liepen naar beneden en toen zei ze bij de plas water dus ik liep er nog een keer langs en toen zei ze waar je nu staat hoort ze je luid en duidelijk. Ben er nog best wel van onder de indruk. Kat overigs niet ligt te stinken naar stof en modder :P

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:27

Volgens mij is dit echt zoiets wat je moet meemaken voordat je het geloofd, maar het is wel heel erg bijzonder dat ze op deze manier gevonden is. En of mensen je dan gek vinden of niet, je kat is weer terecht en daar gaat het om :D

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:36

Lienie_F schreef:
En of mensen je dan gek vinden of niet, je kat is weer terecht en daar gaat het om :D

Precies, al had je het met een konvooi aliens moeten doen en zou niemand je meer serieus nemen, als je na die bezorgdheid je kat weer (al dan niet stinkend) lekker ziet soezen boeit dat niet, lijkt me. Ik weet uit ervaring hoe erg het kan zijn als je kat kwijt is.
Alhoewel, wel een heel bijzonder verhaal. Ik mag dan wel altijd licht sceptisch zijn maar dit is te bizar, de details zijn té precies terwijl 'dat soort mensen' juist meestal lekker vaag blijft "Ze zit bij water" en dat het dan net geregend heeft en er overal water ligt, zo kan ik het ook.
Tenzij die paragnost je kat zelf had verstopt, maar dat lijkt me wel heel erg stug...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:38

Mooi verhaal. :
Fijn dat je haar terug hebt.

Ik geloof er wel in hoor.
Een heleboel verhalen ook niet. Maar zeker diverse verhalen ook wel.
Maar veel mensen geloven pas als ze het zelf ondervonden hebben.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:42

Fijn dat je kat terug is.

Hoe je haar gevonden hebt vind ik heel bijzonder.
Paragnost heeft niet zelf de kat in de kluis gestopt toch >;) ?

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:44

Wat een bijzonder verhaal. En op het moment dat ik dit lees komt er echt gewoon een graafmachine voor mijn huis langs gereden :+

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:48

Ooooo bijzonder zeg!!
Hoe kwam je erbij om een paragnost te bellen? En had je het nummer gewoon gegoogeld ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:49

Wauw! Gek of niet, hij is terug :) Ik geloof het wel hoor, dit kan toch geen toeval zijn? Kon ze toch niet verzinnen..

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:54

Je gelooft het niet, maar toch bel je een paragnost?
Waarom dan?

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 12:59

Silly1972 schreef:
Je gelooft het niet, maar toch bel je een paragnost?
Waarom dan?

omdat een half jaar terug Mijn beste vriendin eens een had gebeld en die zei dat ze heel ziek zou worden ik dacht dat dat toeval was geweest dat dat uitkwam maar zij zei bel gewoon niet geschoten altijd mis

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 13:00

luuntje schreef:
Fijn dat je kat terug is.

Hoe je haar gevonden hebt vind ik heel bijzonder.
Paragnost heeft niet zelf de kat in de kluis gestopt toch >;) ?

hoop ik niet haha had gewoon dieren paragnost gebeld van google die online was

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 13:00

In wanhoop sta je open voor alles is mijn ervaring Silly1972.

Wat een bijzondere ervaring TS, wat fijn dat kat terug is! Zelf geloof ik er ook wel in, een soortgelijke ervaring gehad alleen was het bij ons mijn zus die aanvoelde waar de kat was. En ze had gelijk! Diezelfde dag hadden we de kat gevonden.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 13:09

Nou niet helemaal mee eens PureSG, denk dat dat ook per persoon verschilt.
Mijn katten zijn mijn alles, maar ik zou er absoluut niet aan denken om een paragnost te bellen, zeker niet als een kat pas 1 dag weg is.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 13:09

TS, moest je er eigenlijk nog voor betalen?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 13:14

Woow wat een mooi verhaal.

Ik heb het ook een keer meegemaakt, zelf niet gebeld.
De man van een vriendin die was met haar beste vriendin er vandoor.
Zij ging ook naar een paar paragnosten toe, uit wanhoop.
Op een keer vroeg ze of ik mee wilde gaan, ik ben niet zo gelovig erin maar wel nieuwsgierig hoe dat gaat.
Die man zat daar te praten tegen mij vriendin en toen keek die mij aan en vroeg: Heb jij iets met paarden.
Ik: ja ik rijd op een manege.
Nee zei hij: ik zie jou voor een eigen stal thuis staan met eigen paarden erin.
Ik lachen en zei: Zal moeilijk gaan in een rijtjes huis.
Nee zei hij, je woont ergens anders en het is niet je huidige man, en het gebeurt tussen nu en 10 jaar.
Toen wij naar buiten liepen zei ik alleen tegen mij vriend: Yesss ik leef nog 10 jaar. :D
Binnen 3 jaar ging mij toen huidige man met een meid van 20 er van door. Ik trof een andere man en nu woon ik op een boerderij, met 4 paarden en een eigen stal.
Ik kan het nog niet verklaren, maar we hebben er nog vaak over.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 13:23

Dat is wel erg apart zeg. Soms gebeuren er toch wel onverklaarbare dingen. Hierdoor geloof ik wel dat er meer is tussen hemel en aarde.. Maar of ik dit moet geloven weet ik niet. Natuurlijk erg fijn dat jij hiermee je kat terug heb gekregen.

Niet om offtopic te gaan maar:De reden waarom ik dit denk, anders konden ze moordzaken toch ook zo oplossen?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 13:30

Birdie, ik heb een soort gelijk verhaal mee gemaakt. Heb destijds de paragnost na die tijd een beetje uitgelachen en vond t zoooo zonde van Mn geld.

Nu 10 jaar later is alles wat ze zei waarheid geworden. Freaky eng!

Mooi verhaal TS en wat heerlijk dat je kat terug is

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 13:38

Ik zal wel supersceptisch zijn, maar ik geloof het niet. Als dit mogelijk is, zou deze paragnost toch wereldberoemd zijn en alle vermiste personen kunnen vinden, denk ik dan?
Laatst bijgewerkt door DatBenIkNou op 23-01-18 13:44, in het totaal 2 keer bewerkt

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 13:41

Eigenlijk geloof ik zulke dingen nooit, maar dit is toch wel heel bijzonder!

Ik ben in ieder geval ontzettend blijf voor je dat je je kat terug hebt TS! Dat is het allerbelangrijkste.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 14:48

Er is meer tussen hemel en aarde dan je zo kunt zien.Heel fijn dat je je kat terughebt ts.Volgens mij zijn katten ook zelf heel gevoelig voor het paranormale.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 15:02

Kijk, voor ons als lezers is het maar een verhaal, en dan kan je twijfelen of dit echt gebeurd is zoals je het vertelt, of dat je iemand bent die een bijzonder verhaal uit de duim zuigt en zich verkneukelt op de reacties die volgen :P

Maar als je zelf zoiets meemaakt dan ben je wel even flabbergasted natuurlijk! Heel erg bijzonder en zoals je dit vertelt, als dit je gebeurt dan zou je wel raar zijn als je nog zou denken dat deze dame gewoon een partijtje in het wilde weg aan het gokken was...daarvoor is het veel te gedetailleerd en zo direct aan het gebeuren :)

Maar zat die poes nou in een kluisje en kon daar niet uit? Of durfde ze er gewoon niet uit en had ze zich daar verstopt? Gek beest, hoe komt die daar nou terecht joh!

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 19:08

mevr is heel nieuwschierig en overdag had de deur open gestaan aldus de werklui dus toen is ze even binnen weze kijken... ze kon er wel uit maar durfde niet...kluisje zat gewoon een opening onder maar ze was volgens die mw bang voor graafmachines die daar idd bezig waren
ikzelf vind het nog heel bijzonder waarom ze er geen moordzaken mee oplossen geen idee ik denk omdat ze mij niet exact kon vertellen waar de kat is..ik zei haar nog de kat jankt wel als ze mij ziet nee daar was ze te bang voor de kat zat in een donker hokje bij een plas water... ik was sceptisch maar heel appart dat toen ik in een plas stond wat die vrouw niet wist ze zei nu hoord ze je heel luid en duidelijk...

de reden dat ik wanhopig was de kat is in 7 jaar nog nooit langer dan half uur weg geweest

wat ze volgens zichzelf deed was communiceren met de kat hoe de kat zich voelde en wat de kat zag... ik blijf het ongelovelijk vinden en ben blij dat mijn buurvrouw erbij was die er nog minder in geloofde als mij, heb haar heel vaak droomde ik dit nu