Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Minoes schreef:Met een HBO propedeuse mag je ook naar de universiteit.
Die kun je vaak in 1 jaar tijd halen en daarna kun je gelijk door.
Een jaar een opleiding doen die je net iets minder aanspreekt dan je uiteindelijke doel lijkt mij geen ramp?
Maar dat is misschien meer aan de hand bij de bèta studies.
) was gezakt voor mijn wiskunde op de havo, ben ik naar de vavo gegaan om daar alsnog mijn diploma te halen (hoefde dan alleen wiskunde opnieuw te doen)
2x 1,5 uur per week les in een kleine klas, en aan het eind gewoon examen zoals je gewend bent.
stitchlover schreef:Wat is het gene in de opleiding Integrale Veiligheidskunde wat je niet aanspreekt?
Misschien kan ik je wat meer erover vertellen (ben er zelf in afgestudeerd)
Maar weet jij of dit echt zo is, of kan ik beter nog een keer terug gaan naar de opendag. Riddershow schreef:En is een functie bij de de landmacht/luchtmacht of marine dan niet iets voor je?
Edit: Ik zou als ik jouw was dan gewoon infomeren bij defensie wat ze jouw aan functies te bieden hebben.
xhaflinger schreef:Riddershow schreef:En is een functie bij de de landmacht/luchtmacht of marine dan niet iets voor je?
Edit: Ik zou als ik jouw was dan gewoon infomeren bij defensie wat ze jouw aan functies te bieden hebben.
Heb er al contact mee opgenomen, maar de functies die ik interessant vind heb je een afgerond HBO nodig:)
Misschien zijn dat wel opleidingen waar je jezelf in herkent en die je leuk lijken?
)
Sanne_com schreef:He dit probleem ken ik![]()
Ik had het alleen net wat anders, ik kwam helaas niet door de selectie.
Ik heb zelf uiteindelijk voor SSMS gekozen, Safety and Security Manegement Studies. Dit is een internationale engels talige versie van veiligheidskunde die wat meer gefocust is op de internationale kant.
Hebben we naar straatverlichting enz gekeken? Zeker, was trouwens nog best een erg interessant project. Maar we hebben ook met de politie projecten gedraaid. En krijgen nu bijvoorbeeld een module over crisis management.
Het is dus enorm afwisselend.
Wat ik ook erg leuk vind aan de opleiding is dat we juist zo veel doen, we krijgen enorm veel projecten en moeten het ook echt zelf gaan uitzoeken in plaats van dat het allemaal voorgekauwd wordt. Het is wel een zwaardere opleiding volgend sommige, maar als je alles bij houd is het prima te doen.
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar je bent welkom om een dag mee te gaan! (dar heb je namelijk zo veel meer aan dan een open dag eerlijk gezegd)
edit: zelfde opleiding als hierboven dus.
Ik zit in het 2de jaar trouwens