Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Citaat:U maakt zélf bezwaar tegen de invoerkosten
U schrijft dan een brief naar de Douane. Daarin zet u:
waarom u het niet eens bent met het belastingbedrag
Stuur bewijsstukken mee, in ieder geval een kopie van de internetorder en een kopie van het bewijs van betaling.
het nummer van de invoeraangifte
Dit nummer staat in de machtiging die u van het post- of koeriersbedrijf hebt ontvangen.
uw naam, adres en handtekening
Dit moet u ook meesturen:
een schriftelijke machtiging van het post- of koeriersbedrijf
een kopie van de rekening van het post- of koeriersbedrijf
En u stuurt de brief naar:
Belastingdienst/Douane
Postbus 3070
6401 DN Heerlen
robert45 schreef:Als het goed is heeft er een factuur op de zending gezeten of er is in elk geval aangegeven door de afzender wat het bedrag is.
Ik begrijp dat tnt een totaal verkeerde prijs gebruikt, anders dan aangegeven op de doos? Ik neem aan dat jullie iets betaald hebben voor de zending en dat daar dus ook een factuur van is geweest?
Zelf zou ik dan aangeven aan tnt dat het bedrag niet klopt en hun de bewijsstukken overhandigen. Mochten ze daar niets mee doen dan d.m.v een aangetekend stuk alle bewijsstukken opsturen en vragen om een correctie van het bedrag.
Mochten ze daar niet mee akkoord gaan dan konden ze van mij de paasei krijgen. Ze zullen hem dan gaan aanmanen en vervolgens doorzetten naar een incasso bureau. Daar geef je dezelfde zaken nogmaals aan. De vordering klopt niet en je voegt weer de bewijsstukken toe.

callippo schreef:Ook een keer meegemaakt. De leverancier had de komma 2 plaatsen verschoven, waardoor de waarde 100x zo hoog was opgegeven.
Ik moest de originele factuur van de transporteur (BTW, invoerrechten en inklaringskosten) gewoon betalen, want de transporteur maakt dat direct bij inklaring over. Zij kunnen niet zien dat de meegeleverde factuur niet klopt.
Advies van de Belastingdienst daar ik kreeg:
BTW kun je gewoon weer aftrekken, dus dat is niet interessant hoe hoog dat bedrag is.
Invoerrechten kun je vervolgens terug krijgen van de douane.
Het teveel aan extra kosten, die ik niet terug kreeg, heeft mijn leverancier vervolgens vergoed, omdat het hun fout was.
Citaat:Het betrof een doos met samples van zaken als tableware wat voor een expositie gebruikt is.