Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:08

Sommige mensen kunnen ook gewoon heel goed omgaan met hun rugzakje en zijn er inderdaad juist slimmer/sterker/hoe je het ook wil noemen van geworden.

Ik heb bijvoorbeeld geen rugzak meer maar ondertussen gewoon zo´n 16 koffers :') , echter staat dat mij met niets meer in de weg. Meer dat anderen het zien als koffers. Ik weet heel goed hoe met zaken om te gaan en ken mezelf wel onwijs goed en sta daarin misschien soms wel steviger in mijn schoenen dan anderen.

Tallie1979
Berichten: 22768
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:56

Oeps, sorry ladies (en heren ook uiteraard!) ik heb een gevoelig onderwerp aangesneden..

Ik vind een rugzak normaal geen enkel probleem. Iemand mag wat mij betreft ook een 3e tepel of extra teen hebben, boeien!

Maar ik weet uit ervaring dat ADHD echt niet gaat werken.

Overigens wat grappigs, heb een match met een buurjongen van vroeger. :')

Ging vroeger met zijn zusje om, weet dus ook precies wie het is. Kijken of hij mij ook herkent.

Had vroeger wel stiekem een oogje op hem, ook al was het in mijn ogen “een stom joch” :')

Maar goed, ik was 14! :))

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 20:00

Ik kom hier even random binnen vallen. :+ Tinder is bij mij inmiddels verwijderd maar ik wou even op dit onderwerp reageren (lees al van het begin mee).

Persoonlijk vind ik mensen met een 'rugzakje' net aantrekkelijker, of hoe je het ook juist moet zeggen. Ik heb via Tinder iemand leren kennen die ook wel wat struggles heeft, en ik vind het net ongelooflijk fijn om iemands steun daarin te kunnen zijn. Zelf heb ik ook wel een 'rugzak' en volgens mij kunnen mensen die zelf ook wel wat hebben meegemaakt daar beter mee omgaan. Ik denk dat ik zelfs gewoon niet met iemand zou kunnen omgaan (op liefdesgebied dan) waarbij alles gewoon 'perfect' is. Al mijn vrienden hebben wel 'iets', en natuurlijk is dat niet fijn, maar samen kom je ver en het maakt onze band alleen maar sterker vind ik (natuurlijk kan je ook een band hebben met iemand zonder problemen, maar bon).
Maarja zo zie je maar dat iedereen zijn voorkeuren gewoon anders zijn. Al vind ik iemand afkeuren omdat zijn/haar ouders problemen hebben op zijn zachtst uitgedrukt toch wel vrij 'speciaal'...

Enigste probleem bij Tindermeisje is dat een van haar 'rugzak' dingetjes is dat ze nogal awkward kan zijn en moeilijk gevoelens toe zal kunnen geven als het dan over liefde gaat. Laat dat nu voor mij net ook iets moeilijk zijn. :+ Dus ik heb geen idee wat er langs haar kant is.

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 20:03

Denk dat je qua rugzakjes echt per individu moet bekijken of het te doen is of niet. De één is niet hetzelfde als de ander.

Mijn date met wie ik nu 5 x heb afgesproken, is qua contact wat aan het afzwakken -O- Ik had zelf het idee om nu hem wat meer initiatief te laten nemen, dus dat ik even wat meer terughield. Want ik startte steeds de gesprekken of vroeg om af te spreken. Maar nu hebben we een stuk minder contact. Of het is omdat hij steeds zo druk is of dat hij gewoon minder interesse heeft, dat weet ik niet. Hij reageert wel altijd als ik iets stuur.
Ik wacht nog ff en dan ga ik wel gewoon vragen hoe het zit. }:0 :P Ik verlies mijn interesse ook als het initiatief alleen vanuit mij moet komen.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 20:50

Tja rugzakjes, na een bepaalde leeftijd heeft iedereen er wel een. De een eastpackje en de ander een complete backpack. Ligt aan hoe iemand zelf ermee omgaat. En ook een stukje zelfkennis denk ik. Van mijzelf weet ik dat iemand met adhd meestal niet geschikt voor mij is. Genoeg vrienden, familie, collega's en kennissen daarmee die ik heel lief vind en onwijs klik maar ik neem die energie over. Het lukt niet om dat niet te doen en na een paar uur ben ik kaaapot uitgeput. Ligt dus meer aan mij dan aan hen.

Hoe gaan jullie overigens om met mensen die je op een app tegenkomt (En niet liked) en die vervolgens steeds in real life tegen komen? Ik heb er nu een op werk (geen collega) en die zit nu steeds met puppy eyes naar mij te kijken. Best awkward...

Edit; beroerde spelfout

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 21:20

Ik zeg niet dat ik het fout vind hoor als je niet met zo iemand kan omgaan.. Met iemand die altijd overdreven hyper is en continu praat zou ik ook niet mee kunnen omgaan als het op samenleven aankomt, of diegene nu ADHD heeft of niet.

Tallie1979
Berichten: 22768
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 21:48

Ik heb ook een rugzak, die hebben we allemaal wel, denk ik! :D

Maar goed, mijn rugzak bestond al toen ik 18 werd. Ik heb alleen alles een plek kunnen geven en heb er geen last van.

Terwijl ik in de afgelopen paar jaar toch flink bedonderd ben op meerdere vlakken, zou ik er zo weer voor gaan.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 07:56

Voor mij betekent een rugzakje: problemen waar gedeald mee moet worden. Die heb ik niet, mijn partner ook niet en ja ik zou er op afknappen als een date het wel had. Als mijn partner of ik nu iets krijgen dan hebben we in ieder geval een basis waar we op terug kunnen vallen.

Dus mannen in vechtscheidingen, psychische problemen, schuldsanering e.d. heb ik altijd afgewimpeld.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 08:17

Maar uiteindelijk maakt het toch helemaal niet uit waarom je iemand niet als relatiemateriaal ziet? Dat is toch altijd persoonlijk?
Of ik nu iemand niet wil omdat ie borsthaar heeft of dwangneurose, witte sportsokken in open schoenen of midden in een verwerkingstrauma van t een of ander zit... komt toch op hetzelfde neer?

Ik heb in principe mn zaakjes op orde en ik hou niet van drama. Das mn goed recht denk.. :j

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Re: Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 08:51

Zeker Cer, ik volg je daar ook helemaal in. Zoals ik onlangs al zei, ik klikte leuk met de date, maar hij heeft nog een schuld +schuldsanering lopen. Ik wil dat niet voor mezelf, dus het is geen relatiemateriaal. Doet verder niks af aan de persoon. Het is gewoon een keuze over de praktische inrichting van je leven als je met iemand verder gaat. Vind dat je daar heel bewust van mag zeggen wat je wel en niet wilt in het leven.

Berdien

Berichten: 64540
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 09:57

Helemaal eens met Lee, Cer en Jibbel :j Een rugzakje is imo wat anders dan een verleden. Meer iets (uit het verleden) wat nu nog speelt en wat nu nog voor issues kan zorgen. Ik zou daar ook goed over na moeten denken.

Tallie1979
Berichten: 22768
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 12:15

Owww, ik reken mijn verleden juist als rugzakje! :')

Neeeeej, dan heb ik er nu geen, hahahaha :))

Ailill

Berichten: 11671
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 13:14

Interessant onderwerp.

Wat is een rugzakje? Ik denk dat we allemaal wel dingen hebben meegemaakt die, achteraf gezien, beter hadden gekund. Het is, voor mij, de vraag wat diegene d'r mee doet/kan doen/heeft gedaan, dat zou voor mij persoonlijk ook een belangrijke meewegende factor zijn.

Ik kan niet zeggen dat ik een echt fijne jeugd heb gehad, dat vormt je toch op een bep. manier. Echter heeft het mij nooit echt i de weg gestaan, sterker nog, ik weet juist heel goed wat ik wil en vooral wat ik niet wil. Meestal dan ;)

En schulden, ook persoonlijk. Ik zie het niet zo zwart-wit dat de daadwerkelijke hoogte van belang is, ik vind het interessanter hoe diegene het op/af gaat lossen (uiteraard spreek ik hier niet over gigantische bedragen) en ook het ontstaan va die schulden zou voor mij van belang zijn. Daarnaast hadden/hebben we niet vrijwel allemaal een studie/restschuld anno 2018?

Berdien

Berichten: 64540
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 13:29

Ik denk dat iedereen wel gevormd is door zijn of haar verleden :j Of je nou een hele zorgeloze of hele rotte jeugd hebt gehad, het doet toch wat met je. Maar in hoeverre het je dagelijks leven bepaald, en in hoeverre je er echt nog last van hebt.. dat is denk ik dan toch weer verleden vs. rugzakje.

Ailill

Berichten: 11671
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 13:34

Berdien schreef:
Ik denk dat iedereen wel gevormd is door zijn of haar verleden :j Of je nou een hele zorgeloze of hele rotte jeugd hebt gehad, het doet toch wat met je. Maar in hoeverre het je dagelijks leven bepaald, en in hoeverre je er echt nog last van hebt.. dat is denk ik dan toch weer verleden vs. rugzakje.
Absoluut hoor, ik bedoel dat het dus niet van invloed hoeft te zijn. Ik ken mensen waarbij de jeugd echt perfect is verlopen, op iedere facet, voor zover dat kan natuurlijk. Die mensen ken(de) ik van dichtbij en geven dit zelf ook aan. Toch hebben ze, nu ze volwassen zijn, behoorlijk issues. Dus,wat je zegt, alles vormt je, positief en negatief.

Berdien

Berichten: 64540
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 13:39

Precies :j

Ik had een op het oog perfecte jeugd. Paps hele goede baan, mams thuis om voor ons te zorgen. Alles kon financieel gezien, groot huis en alles tof. Maar ja.. achter die perfecte façade ging wel het een en ander schuil. Ik heb er geen last (meer) van, maar het heeft me zeker gevormd :j

Ailill

Berichten: 11671
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 13:47

Berdien schreef:
Precies :j

Ik had een op het oog perfecte jeugd. Paps hele goede baan, mams thuis om voor ons te zorgen. Alles kon financieel gezien, groot huis en alles tof. Maar ja.. achter die perfecte façade ging wel het een en ander schuil. Ik heb er geen last (meer) van, maar het heeft me zeker gevormd :j
Nu zet je me wel, weer, aan het denken, nice!

Hier eigenlijk, zo op het oog, hetzelfde. Pap had een erg goede baan, mam was altijd thuis, iedereen had een pony/paard, paar keer per jaar op vakantie enzovoorts. Enkel emotioneel, denk ik, wat te kort gekomen. Mam is niet de meest stabiele persoon die ik ken, al zit er verder geen kwaad in en hebben ze beide, op hun eigen manier, hun best gedaan. Maar net wat je zegt, achter dat plaatje naar de buitenwereld zat een hoop verscholen.

Toch zorgt juist de band met je ouders, voor een groot deel en doch tot op zekere hoogte, hoe je je ontwikkelt tot mens.

Anoniem

Re: Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:14

Ik heb thuis ook een prima jeugd gehad, had een eigen paard, woonden op een mooie boerderij, mijn moeder ging altijd met me mee. Toen ik 15 was mocht ik op stap zonder tijd mee te krijgen en ze hebben me nooit iets verboden. Op school echter wel veel gepest en nooit er echt bij gehoord, dat heeft me vooral vrij hard gemaakt in de omgang met mensen. Ik pik het niet als iemand laks met me omgaat en geen oprechte interesse heeft bijvoorbeeld. Ik denk zelf vooral dat ik er sterker door ben geworden, weet nu heel goed wat ik wil en ga ook niet voor minder :)

Mijn vriendin had het voor mijn gevoel altijd heel goed thuis, maar heeft een aantal jaren geleden een behoorlijke dip gehad. Toen bleek het toch allemaal niet zo leuk thuis :n Apart dat je dat als kind helemaal niet doorhebt, toen zag ik dat iig nooit zo..

Ailill

Berichten: 11671
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:22

En we duiken van luchtig volledig de diepte in, ik blijf dit, op een positieve manier, een erg bijzonder topic vinden :)

UltimOo

Berichten: 3759
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Grunn

Re: Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:24

En niet te vergeten, de soort relaties die je hebt gehad, kunnen ook een rugzak vormen voor een (toekomstige) partner. Of juist bij je zelf als rugzak fungeren voor een eventuele nieuwe partner/relatie.

Yonker

Berichten: 13507
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:26

Wel grappig hoe iedereen het woord rugzak anders opvat. :D Ik zie rugzak echt iets als wat je mee hebt gemaakt in je leven, of je het verwerkt hebt of niet die rugzak blijft altijd bij je.

Ik heb nou ook weer een tindermatch die volgens mij nogal zwaar op de hand ligt........ En daar heb ik niet zoveel mee, heb ook aangegeven dat ik denk dat we qua persoonlijkheden geen match zijn......... Maar ik kan hier niet zoveel mee, maar wil ook niet bot zijn _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:27

Leuk juist als dat zo kan!

Ik heb er alleen maar diep respect voor als mensen met een op wat voor manier dan ook valse start er toch iets moois van weten te maken, in welke, misschien wel inimini kleine, vorm dan ook.
Daar moet iemand echter wel de kans, tijd en omstandigheden voor krijgen m.i. en als ik daar een klein beetje aan bij kan dragen doe ik dat graag.

Wel moet iemand dan passen bij mijn eigen niveau van ontwikkeling, normen en waarden en moet ik iemand gewoon simpelweg leuk genoeg vinden :+

Hahaha Esther, heel herkenbaar ;)

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:31

Ailill schreef:
En we duiken van luchtig volledig de diepte in, ik blijf dit, op een positieve manier, een erg bijzonder topic vinden :)

Ja echt he :j

Ik moest er even aan wennen, maar dit soort gesprekken zijn heel interessant en informatief, ook mbt zelfreflectie ed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:32

UltimOo schreef:
En niet te vergeten, de soort relaties die je hebt gehad, kunnen ook een rugzak vormen voor een (toekomstige) partner. Of juist bij je zelf als rugzak fungeren voor een eventuele nieuwe partner/relatie.


Dat is ook absoluut zo.. :j

Ailill

Berichten: 11671
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:33

UltimOo schreef:
En niet te vergeten, de soort relaties die je hebt gehad, kunnen ook een rugzak vormen voor een (toekomstige) partner. Of juist bij je zelf als rugzak fungeren voor een eventuele nieuwe partner/relatie.
Absoluut waar, ik kan denk ik wel zeggen dat ik met mijn eerste ex het mooiste van alles heb meegemaakt en dat mijn laatste ex mij weer met mijn voetjes op de grond heeft gezet :')