U-profiel hoekbescherming schuim

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Taucha

U-profiel hoekbescherming schuim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-18 08:28

Aangezien op bokt heel veel expertise rond loopt, buiten de standaard paardenkennis, hier dan toch maar een vraag die totaal niet met paarden te maken heeft.

Ik ben op zoek naar U-profiel hoekbescherming en heb op internet al wat gevonden:

Afbeelding

Bij diverse bedrijven kun je deze hoekprofielen krijgen, echter overal waar ik kijk begint de minimale afname bij een stuk of 40 of vaker nog meer. Ik heb er maar maximaal 5 of 6 nodig van 2 meter.....

De maatgeving is nog wat lastiger, want nergens kan ik vinden of de diverse sites een binnen- of een buitenmaat hanteren. Wat ik graag zou willen is een u-profiel dat aan de binnenzijde ongeveer 3 a 4 centimeter breed is en waarvan de beide zijkanten ca 3 cm hoog zijn. De buitenzijde wordt dan ca 5 a 6 cm breed en ca 5 cm hoog als ik uit ga van een dikte van het schuim van 1 cm. Of verkijk ik me dan gigantisch op de plaatjes op internet?

Weet iemand of je dergelijk beschermmateriaal ook ergensin de buurt van Katwijk of Haarlem kan krijgen in kleinere oplages? Of eventueel ophalen bij een bedrijf/particulier die een restje heeft liggen na uitpakken van iets?

8nnemiek

Re: U-profiel hoekbescherming schuim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 09:03

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-18 09:45

Dank voor de tip 8nnemiek, maar ik denk dat de strips die jij hebt besteld net wat aan de kleine/smalle kant zullen zijn. Daardoor zullen ze waarschijnlijk lastig te bevestigen zijn zonder dat ze los komen.

Het is de bedoeling om de bescherming om de randen van onze surfplanken te bevestigen wanneer we met het vliegtuig op vakantie gaan. Voordeel van die blauwe U-profielen is dat ze uit zichzelf al vrij goed zullen blijven zitten. Er gaat daarna nog een spanband omheen of plakband als dat nodig is. En natuurlijk proppen we het geheel in een boardbag (zak voor om de surfplanken).

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 09:48

In bouwmarkteb krijg je wel ronde isolatiebuizen van zo`n schuim, als je dat zelf inkeept blijft dat niet zitten dan?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 10:04

Je kunt het proberen bij een verpakkingen groothandel. Misschien dat zij jou een paar willen verkopen.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 10:04

mijn man gebruikt van die grijze isolatiebuizen hiervoor. Kan je halen bij de praxis
Schuif je zo om je plank heen en blijft goed zitten in de boardbag.

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 10:09

Zijn tochtstoppers een idee? Kosten geen drol en zijn ook van dat schuim...
Van die dingen die je onder de deur kunt doen tegen de tocht, bedoel ik.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-18 18:57

Grijze isolatiebuizen kan, maar dat is mijn laatste redmiddel. Punt is dat deze prima isoleren, alleen klappen opvangen van iets wat scherp of puntig is dat doen ze niet. (lees; je hebt nog steeds een akelige barst in je plank wanneer deze op de railing van de bagagekar gesmeten wordt) Daar is de blauwe hoekbeschermer veel beter tegen bestand.

Ik ga morgen even langs bij een verpakkingsbedrijf op de terugweg van mijn werk. Ze hebben die blauwe hoekprofielen wel op hun website staan maar ook met een minimale afname van 30 stuks..... misschien dat een lieve lach wonderen kan doen....

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:05

Deze isolatie krijg je bij Hornbach :)
Gewoon per stuk. Kosten letterlijk een paar cent.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 08:07

Je boekt je planken toch in als speciale bagage? Je betaalt meer maar er wordt ook anders mee omgegaan. Ze komen ook niet op de bagageband mee naar buiten. mn man en vriendgroep doen dit al jaren zo met de grijze buizen en dan in een travelbag en nog nooit schade gehad aan een board door het vliegen.... Wel door de golfen ;-)

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-18 14:31

Uiteindelijk via het magazijn op mijn werk aan een paar poolnoodles gekomen. Deze heb ik ingesneden zodat enigszins dezelfde vorm ontstond als de u-profielen. Werkte super.

Maar dat vliegveldpersoneel zuiniger omgaat met “odd-sized luggage” zoals alles genoemd wordt dat niet op een koffer lijkt, dat is helaas een sprookje. Op verschillende momenten en vliegvelden zowel het in- als uitladen kunnen zien en dat gaat echt niet zachtzinnig helaas.